Mindervalide en naar Scheveningen…

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 13 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb me weer wat op de hals gehaald…
    Mijn tante is in november overleden. Zij was mantelzorger voor haar buurvrouw. Ik heb contact gehouden en onlangs voorgesteld om haar een dag mee uit te nemen.
    Ik vroeg wat ze wilde doen. ‘Wil je bv een keer naar zee?!’ Riep ik enthousiast. En dat was precies wat ze wilde…

Prima. Scheveningen lijkt het meest haalbaar (en bekend bij mij), maar… de dame is 85, mindervalide en incontinent. Ze kan geen hele stukken lopen of met het openbaar vervoer etc… Hoe kom ik aan de waterkant???
    Het is natuurlijk zomer en vast druk. Invalide parkeerkaart heeft ze niet, want geen auto.

Wie wil met me sparren?
    Eventueel kan een ander, rustiger strand natuurlijk ook. Ze woont in Eindhoven… (dus sowieso al een hele afstand).

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij Rockanje kun je strandrolstoelen huren.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Edit: het gaat me niet zo zeer om het vervoer op het strand.
    Het is lang geleden dat ik er geweest ben, maar ik meen me te herinneren dat je lang niet altijd in de buurt van het strand kunt parkeren, dus dat je eerst een heel stuk Scheveningen door moet lopen voor je überhaupt de zee ruikt.
    In dat geval is de dame in kwestie al doodop voor we het strand bereiken

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Kun je een taxi nemen voor het laatste stuk? Hoe wil het gaan doen aan het strand dan, als ze slecht ter been is lijkt me wandelen over het mulle zand ook erg vermoeiend. Misschien een tuinstoel meenemen zodat ze kan rusten aan de waterkant?

6. Nurse1989

Nurse1989 Actief lid

10 jul 2021
    161
    175
    43
    Parkeerplaats Scheveningen bad pakken. Zover mogelijk doorrijden in de garage en dan is t maar klein stukje lopen

merah vindt dit leuk.
  7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Transportrolstoel meenemen? Mogelijk kun je die lenen of huren. Die klap je in, in de auto, en dan rij je haar zo naar de boulevard als je er bent. Ik weet niet of ze perse het strand op wil maar misschien is op die manier naar de zee kijken al voldoende.

merah vindt dit leuk.
  8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Idd parkeerplaats reserveren in de parkeergarage. Dan stap je op de boulevard uit zo ongeveer. Wat lief dat je dit wil gaan doen zeg!!

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Als je op het zwarte pad parkeert dan zie je de zee al na het uitstappen ;)

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Parkeerplaats scheveningen boulevard)deze is vrij nieuw) je kunt online hier reserveren. Via deze parkeerplaats ben je direct op de boulevard thv de pier. De eerste strandtent na de pier, grandplage, beschikt over een strandrolstoel zodat he ook echt naar zee kan
    https://www.interparking.nl/nl-NL/find-parking/Boulevard/

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Een speciale strand rolstoel huren daar ter plaatse. Zo 1 met grote grove luchtbanden. Anders kom je zo snel vast te zitten in het zand. Dit hebben wij vorig jaar gedaan met man zijn oma van 96 op IJmuiden strand. Vrouw had de dag van haar leven. Lekker naar de waterkant. Haar achterkleinkinderen zien spelen en vliegeren en daarna lekker op een terras een visje gegeten.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Bij Kijkduin kun je ook aardig dichtbij parkeren. Maar in de zomer, zeker met deze temperaturen, is het, denk ik overal erg druk. Dan kun je beter in september gaan oid, denk ik… Of ‘s morgens vroeg, maar dat is vanuit Eindhoven weer lastig… In de loop van de dag slipt de boel bij de grotere stranden vaak wel aardig dicht… Taxi is dan misschien nog het beste inderdaad.

13. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Geen Scheveningen maar in Katwijk kun je onder boulevard staan en als je boven bent sta je gelijk op het strand.

14. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wat ontzettend lief dat je dit gaat doen!!

Deel Deze Pagina