dieetvraagje.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kat1981, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hoi allemaal,

Ik heb een waarschijnlijk heel domme vraag: Met het 40 punten dieet heb je op het internet lijstjes staan welke producten hoeveel punten bevatten. Allemaal leuk en aardig, maar ik lees nu dat bijvoorbeeld 150 gr half om half gehakt 12, 5 punten bevat.
    Dat is rauw gewogen.
    Hoe kan ik dan het aantal punten berekenen waneer het gebakken is? Moet ik dan de punten die olien en vetten zijn allemaal bij het vlees optellen? Lees nu bijvoorbeeld dat 30 gram vet al 11 punten bevat. Als ik dit bij elkaar optel, ben ik dus van de 40 al 23, 5 punten kwijt en dan heb ik alleen maar het vlees.
    Eet toch niet alle boter waarin ik bak helemaal op?
    Of doe ik iets verkeerd en moet het helemaal anders berekend worden?

2. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Oei, niemand die het weet?:)

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Kat,

ik heb geen verstand van het puntendieet, maar ik bak half om half gehakt nooit in boter/olie.

Naja, wilde het je toch even meegeven. Scheelt weer een hoop gepuzzel.

En succes natuurlijk!

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk hetzelfde antwoord. Als je half om half gehakt bakt, komt er genoeg vet uit het vlees zelf om in te bakken.
    Ik bak het dus ook nooit in boter of olie maar in een pan met een goede anti aanbaklaag. (zo heet dat toch?)
    Veel succes iig!

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Zal ik eens een keertje proberen, om zonder olie/vet te bakken.
    En gehaktballen? Doen jullie dat ook zonder olie/vet?

(Ben het tegenovergestelde van Gordon Ramsey, denk ik. S' werelds slechtste kokkin.:D)

In ieder geval: Bedankt voor jullie reacties. Zit er aan te denken om de olien en bakvet maar te schrappen en een grillpan te kopen ofzo.

6. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hier net zo. Zonder boter. maar hoe krijg ik dan in hemelsnaam jus. die uit potjes en zakjes eten we niet

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik maak meestal aan het begin van de week sukadelappen. Daar heb ik genoeg jus van voor de rest van de week.

Overigens braad ik de gehaktballen dan wel weer in een laagje boter. Vreemd eigenlijk haha.

8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Oh! Dat vind ik eigenlijk wel heel erg slim, om op die manier lekkere jus voor de rest van de week te maken. Vries je die dan in?
    (Heeft ineens een briljant idee met ijsblokzakjes)

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jep, ik bewaar een portie voor de volgende dag in de koelkast. (woensdag is vaak een pasta/rijst dag, dus heb ik het niet nodig) En voor de rest van de week vries ik het in.

Ik doe het altijd in bakjes, maar zo'n ijsblokjes zakje is ook wel handig. Jij weer bedankt voor de tip.:)

Deel Deze Pagina