Ik heb zelf een mini cursus gevolgd. Ik vind het zelf erg prettig en ondanks dat ik nog wel oefeningen doe lukt het me niet om helemaal over te geven aan de manier van denken en toch geeft het me wel rust. Een van de oefeningen is een bodyscan die ik nog veel doe. Je gaat je hele lichaam in een bepaalde volgorde langs en voelt dan alles wat je voelt met een accepterende houding: ik voel spanning in mijn nek, het hoort bij mij op dit moment (bijvoorbeeld). Erg prettig en een aanrader!
Hier ook een cursus gedaan. Dit ging via een psycholoog die mij doorstuurde naar een andere psych die deze cursus gaf. De kosten weet ik niet, ging via mijn verzekering. Het waren 8 bijeenkomsten waarbij je steeds begon met een kleine / korte meditatie / ademhalings oefening. Zo begon je gelijk ontspannen de bijeenkomst, daarna werd er pas gevraagd hoe het was gegaan de afgelopen week. Zo hebben we de bodyscan gedaan en de 3 minuten ademruimte. Nu doe ik het af en toe, merk wel dat soms mijn hoofd erg vol is. Maar ben ook een gevoelig type dus ik trek me ook wel veel aan. Vaak 'voel' ik dan eerst even wat ik nou echt voel, het rustige en bewuste ademhalen helpt me wel. Mocht je vragen hebben dan graag via pb