Wij overwegen een Kallax kast te kopen voor in de woonkamer voor het speelgoed van de kinderen. We hebben nu een soort lage boekenkast, maar die wordt de krap en bovendien krijgen we behoefte aan bergruimte iets hoger van de grond omdat de jongste als hobby heeft alles uit de kast te trekken. Op zich niet erg, maar er is speelgoed bij wat nog niet geschikt is voor hem. En om de helft van het spul van de oudste steeds ergens anders op te bergen blijkt gewoon niet zo handig. Gezien dat je er deurtjes voor kan krijgen en laatjes, dus ben nu druk aan het bedenken wat handig is. Onderin wil ik sowieso losse bakken voor de duplo en speelgoed van de jongste. Bij ikea zijn wel bakken verkrijgbaar, maar vooral manden en dozen, ik wil echt wel stevige plastic bakken. Ikea heeft de Lekman bak, maar verder zie ik niks geschikts. Wie heeft ook een Kallax kast en ervaring met verschillende opties (lades, deurtjes, open, losse bakken) en weet misschien andere bakken die er ook in passen?
Wij hebben een paar van die kasten, en ik vind de stoffen bakken die erin passen heel mooi, maar niet heel praktisch, ze zijn er lastig uit te halen voor de kinderen. Daarom hebben wij hem vol staan met de Trofast bakken, die heb je in verschillende kleuren met deksel, zijn veel goedkoper dan de laatjes en deurtjes e.d. van Kallax. Maar hier staat de kast niet in de woonkamer. Toen dat wel zo was in ons vorige huis had ik er grijs rieten manden in staan van Kwantum, omdat ik dat mooier vond.
Steken die trofast bakken niet uit? Of stoort dat niet? Wgeet je misschien ook de exacte binnenmaat van de vakken? Ik heb bij hema ook leuke bakken gezien die er volgens mij net in passen.
nee hoor, ze steken niet uit, ze passen precies in de diepte. Ik heb even gemeten en de binnenmaat van een vak is 33,5 hoog, 33,5 breed en 38 diep. Succes!
wij hebben gewoon de stoffen bakken erin staan, werkt prima. kan je kleinste al bij de bovenste bakken? ik denk dat je met deurtjes minder speelgoed kwijt kan in een vak dan wanneer er een bak in staat, misschien ook iets om rekening mee te houden
Welke stoffen bakken zijn dat? De jongste kan staan, hij is nu 78 cm dus reikhoogte iets van 80-90 cm... We willen dat zijn spul in bakken onderin, spul van de oudste daarboven en helemaal boven het knutselspul, daar mag de oudste ook niet helemaal zelf mee aan de gang. We nemen dan eentje van 4 blokken hoog en 3 breed 2+1). Misschien dan deurtjes voor het bovenste spul maar ben er nog niet helemaal over uit, in een bak staat ook netjes, die kan je er dan uitpakken, ook wel handig denk ik.
Dank voor de maten! Ik zal eens even rondkijken waar ze geschikte bakken hebben, maar de trofast zijn dus ook een optie.
ben ook benieuwd zou graag rieten manden willen denk ik beetje landelijk maar nog niks geschikts gevonden!
DRÖNA Bak - zwart - IKEA wij hebben deze erin, je hebt ze in verschillende kleuren en prints. ze passen precies in de kast en door de "handvat" kan mijn zoon ze er ook handig uit halen zonder klem te zitten
ja inderdaad deze heb ik ook! De lichtgroene en de witte met roze/rode roosjes! Zoontje kan er prima meer overweg hoor.. Wij hebben er 1 met 8 vakken, de 2 bovenin met deurtjes en daar staan de knutselspullen in en de spelletjes
Een trofast combinatie is momenteel ook een optie, ik vind alleen de kleuren van die bakken zo beperkt. Als je googled dan komen er afbeeldingen met rode en blauwe bakken maar die staan niet op de site van ikea, daar staat alleen wit, zwart, lichtroze, geel en een rare kleur groen, of hebben ze in de winkel nog meer?
Wij hebben verschillende kallax kasten. De stoffen bakken zijn op zich wel fijn, maar niet handig met zwaardere spullen. De rieten manden vind ik wel fijn. Dan zijn er ook kartonnen dozen met deksel, die gaan heel snel stuk. De fijnste vind ik de kunstof rieten bakken. Wij hebben die in het hardroze. De laadjes zijn fijn voor bv knutselspullen en de deurtjes voor spelletjes en boeken. Edit; hmm.. die kunstof rieten bakken kan ik niet meer vinden op de site van de ikea..
die stoffen bakken vond ik dus niks..zit een soort waaibomen karton in en dat zakt snel in bij dagelijks gebruik. Wij hebben deurtjes en daarin deze bakken: KUSINER Bak - groen/turkoois - IKEA
Wij hebben 3 kallax kasten. 1 in de woonkamer en 2 boven. We hebben de boven 2 x met inzet met lades en 2x inzet met deurtje. De ruimte die dan over blijft vind ik tegenvallen. Verder hebben we de stoffen bakken, zijn fijn voor minder zwaar speelgoed, die rieten manden Branas, vind ik mooi, zijn redelijk stevig. Alleen de bodem viel er soms uit maar dat is opgelost met een extra schroefje. En we hebben kunstof bakken, die zijn ook erg fijn maar volgens mij verkopen ze die niet meer bij Ikea. Ik vind het fijne kasten. Beneden hebben we een kleine met 4 vakken. 1 open voor boeken en 3 manden/bakken die we regelmatig omwisselen. Spelen ze met de lego, dan staat die bak in de kast. Spelen ze er niet mee dan gaat die bak een tijdje naar boven, ideaal