Wie heeft er ook een fb bedrijfspagina of weet dit? Als beheerder van je pagina kun je zien hoevaak je bericht gezien is. Maar hoe werkt dat zien? Er staat bv 200 mensen hebben dit bericht gezien...soms meer dan dat ik fb vrienden heb Betekend dat dat zoveel mensen het bericht aangeklikt hebben?? Want een vriend kan dit op zn nieuwsoverzicht gezien hebben...zonder aan te klikken, vreemden die de pagina geliked hebben ook. Maar soms hebben meer mensen het bericht gezien dan dat ik likes over mn pagina heb... Hoe wordt dit geteld dan?
Als een liker van je pagina het desbetreffende bericht geliked heeft komt dit soms in zojn of haar tijdlijn te staan (hangt van de instellingen af). Zo zien dus meer mensen dat bericht.
Ja dat klopt...dat wist ik al idd. Maar als er nu bv 217 mensen hebben dit bericht zien...hoe tellen ze dat dan. Hebben 217 mensen het aangeklikt als ze het voorbij zien komen?
Volgens mij betreft het het aantal mensen die een bericht hebben geopend door op de foto's te klikken of om de rest van de tekst te lezen.
Voorbij zien komen, niet aangeklikt. Het is verdeeld in weergaven en clicks. Ik adverteer geregeld met advertenties en soms is mijn advertentie 55.000 keer weergegeven en er is 3300 keer op geklikt. Hij telt het ook als mensen het bericht meerdere malen bekijken.
Nee klopt ik denk ook niet dat je dit ziet. Ik zie dat alleen bij m'n betaalde advertenties. Maar ik weet van Facebook dat ze in de backoffice bij he bedrijfspagina laten zien hoe vaak iets is weergegeven en dus hoe vaak het gezien is. Dat is dan bij mensen in tijdlijn of vaker bekeken door iemand of bezocht.
Ik heb er ook eentje tuc, maar ik denk dat het een beetje is zoals vrolijkheid beschrijft. Alleen kan ik dat ook niet zien nee. Dus ik denk dat het ook alleen al is dat mensen het op hun tijdlijn hebben langs zien komen, maar ook vrienden van vrienden doordat iemand iets geliked heeft ofzo. Beetje vaag, vind ik ook....!
Weergave is bij hoeveel mensen het in hun newsfeed is opgedoken. Dat zegt niets over het aantal clicks. Clicks op Facebook kan je enkel meten bij betaalde advertenties. Tenzij je linkt naar een website, dan kan je natuurlijk een UTMcode meegeven en dan zie je in de statistieken van je website hoeveel mensen via die code (en dus via FB) op je website terechtgekomen zijn.