Vs vraagt Nederland om IS te bombarderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door stressbal, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stressbal

stressbal Niet meer actief

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja ik denk precies als jij.

Er sterven dan zoveel onschuldige mensen! Maar dat gebeurt nu ook...

Het moet stoppen! Inmiddels verenigt de werelds zich tegen de IS. Dat zou toch moeten werken?

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind dat IS uitgeroeid moet worden maar of wij ons daar mee moeten bemoeien...
    Ik ben een beetje bang dat wat je geeft dat je dat ook terug krijgt en dat wij straks ook in een oorlog zitten.
    Ik klink misschien overdreven maar vind het allemaal best eng vooral nu er dichterbij ook dingen gebeuren en steeds bommeldingen zijn etc.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Prima wat mij betreft als alle Westerse landen zich sterk maken om deze duivels uit te schakelen! 😈

5. stressbal

Nja aan de ene kant denk ik dus ook zo.

Maar aan de andere kant als je ziet wie zich er nu al mee bemoeien, dat kan allemaal nooit lang goed gaan.

Daarbij ook als wij ons er niet mee bemoeien vechten we indirect tegen IS. Wellicht niet mer bombardementen etc maar wel op andere manieren dus dat risico is er sowieso.

6. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Beetje dubbel
    Ik zeg doen maar aan de andere kant bang door de gevolgen die wij misschien krijgen

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Doen! samen als het westen 1 front vormen..

al is he natuurlijk een risico dat hier ook wat gebeurd maar dat risico is er altijd..

maar goed eerst maar eens afwachten of het ook bevestigd gaat worden..

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

We zitten al van af het moment in die zelfde oorlog een schietpartij in Parijs betekend meer dan dat.

Of ik er voor ben doet er niet eens toe Frankrijk is ons bondgenoot, En verzoeken via Amerika of Frankrijk doet er niet toe denk dat het verzoek gehonoreerd gaat worden. Omdat je je bondgenoten niet in de steek wilt laten.

Wat ik er persoonlijk van vind. Eng net zo als de rest.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Doen. We zitten er al te ver in om niets te doen. Samen staan we sterk.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik weet eerlijk gezegd niet of al die bombardementen iets uithalen.

IS is geen land die je schade kunt aanbrengen met het bombarderen van de bevolking die daar woont (die zijn en blijven dan de slachtoffers!), en deze groep heeft weinig grof geschut dat vernietigd kan worden.
    Hun 'kracht' zit in de aanhangers over de wereld en financiële middelen.

Het frappante is dat we met zn allen bommen gaan gooien, maar de handel in wapens en olie met IS niet verboden wordt.

Daarnaast wijst de geschiedenis uit dat deze groeperingen wel tijdelijk kunnen worden ontkracht, maar dat terroristen weer verder gaan onder een andere naam. EN worden versterkt door burgers die lijden onder het militair ingrijpen door het westen. Ik las laatst een artikel over een aantal mannen die hun kinderen zijn verloren in een kinderziekenhuis in Irak welke door ons platgebombardeerd is (per ongeluk?). Deze mensen willen niks anders dan wraak nemen, en zijn hier door een makkelijke prooi voor extremisten.

Naar mijn mening kunnen klakkeloze bombardementen (zoals tot nu toe) dit niet laten stoppen, maar alleen tot meer ellende leiden.
    Ze worden vanuit ons ook alleen maar uitgevoerd zodat onze gevoelens van 'wraak' worden bevredigd. Een economische strijd kan veel meer uithalen, maar daar spelen veel andere belangen ben ik bang.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! Al die bombardementen zorgen alleen maar voor nog meer vluchtelingen die geen kant op kunnen.

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je schrijft precies wat ik denk...

14. Niekepiek

Maar de IS daar de vrije hand geven werkt ook niet, ze zullen enigszins toch een dreiging moeten gaan voelen, liefst economisch maar dat zal inderdaad niet gaan gebeuren denk ik zo.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Wel makkelijk gezegd als je zelf aan de andere kant van de wereld zit.. ;)

16. mumija

mumija Niet meer actief

Eens met amdaa.
    Bombarderen kan nooit de oplossing zijn; zorgt alleen maar voor meer vluchtelingen, slachtoffers en haat. En IS uitroeien zorgt er alleen maar meer voor dat er nieuwe terreurorganisaties gevormd worden.

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het probleem is dat dreiging deze mensen niet gaat stoppen.
    Aanslagen in Europa worden niet uitgevoerd door soldaten die per vliegtuig vanuit Syrië hier heen vliegen. Want dan zou je idd de dreiging wegnemen door hun luchtmacht te vernietigen.

Er worden al een jaar (!) talloze bombardementen uitgevoerd daar. Ik zou bijna denken dat er 10.000 wapenfabrieken er staan die nog opgeblazen moeten worden? Want anders waren ze allemaal inmiddels wel geraakt lijkt me..

Want wat moeten ze anders gaan bombarderen? En nog belangrijker: hoe kunnen ze hiermee zorgen dat de aanhangers van IS dan geen aanslagen meer plegen?

18. stressbal

Dat dacht ik dus ook vandaar ook een beetje mijn twijfel gezien je het "volk" ( klinkt negatief maar zo bedoel ik het uiteraard niet :D ) er meer schade mee toedoet dan dat je IS raakt. Het is immers niet van hun.

Wbt de olie etc daar had ik me eigenlijk niet eens echt in verdiept. Denk je dat je ze daar goed mee zou kunnen pakken? Economisch gezien dan?

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    IS is initieel getraind en bewapend door het westen om Assad af te stoten.
    Maar dat is al jaren geleden, ze zijn inmiddels al lang door die wapens heen.

Het is bekend dat ze over veel financiële middelen beschikken, ze kunnen niet zo lang bestaan en zover komen met alleen mensen en zwaarden. Die financiële middelen komen ergens vandaan. Uit IS gebieden wordt nog steeds olie verhandeld, EN ze kunnen ook wapens kopen (die komen immers ergens vandaan)
    Voor zover ik het weet bestaan er voor wapenindustrie geen verboden, oorlogen zijn immers hun grootste inkomstenbronnen.

20. Niekepiek

Aanslagen worden inderdaad toch gepleegd, dat valt niet te voorkomen met bombardementen maar je kunt ze wel dreiging geven door te infiltreren en er achter te komen waar trainingskampen en dergelijke zijn. Zo zijn ze ook tunnels en bunkers aan het bouwen in Raqqa, opblazen die hap, zorgen dat ze zich met deze dreiging bezig houden i.p.v. alle vrijheid en tijd te krijgen om zichzelf nog beter te kunnen organiseren.

Deel Deze Pagina