Wellicht dat iemand mij hier kan helpen aangezien ik echt niets weet van computers. Mijn dochter wil graag Sims opde pc hebben. Nu zag ik Sims 4. Kan ik dit kopen? Is dit een opzichzelf staand spel of een uitbreiding en heb ik dus een “basis” spelnodig?
Als er alleen op staat Sims 4 dan heb je het basis spel. Als je een uitbreiding koopt dan staat dat duidelijk op de verpakking.
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar je zou ook Sims 3 kunnen overwegen. Via Marktplaats kun je goedkoop aan het spel en uitbreidingen komen.
De Sims 4 is een basisspel. Die kan je vervolgens uitbreiden met heel veel verschillende pakketten, zoals huisdieren, werk, stadsleven, etc. Maar dat is dus niet nodig, je kan prima alleen het basisspel spelen. Met uitbreidingspakketten wordt het spel ook zwaarder. Ik heb ooit de Sims 3 aangeschaft via internet. Daarna één uitbreiding gekocht, maar daar werd het spel al veel slomer van, dus die had ik toen weer verwijderd. Ik heb jarenlang gespeeld met het basisspel. Overigens kan je op internet ook veel gratis downloads vinden. Die zijn met name gekomen om te kijken of een uitbreiding je wel echt aanspreekt, aangezien alles bij elkaar al gauw honderden euro's kost. Dus dat zou je kunnen proberen. Wil je gewoon legaal kopen, dan kan je volgens mij beter op internet kijken dan in de winkel (vaak korting en combinatie acties).
Sims 3 en 4 zijn best " zware" spelen. Alleen het basisspel werkt het best, ook een beetje afhankelijk van waarvoor computer je hebt.
Voor een beginner in de Sims wereld zou ik aanraden om met Sim 3 te beginnen. Het is veel leuker en makkelijker dan Sims 4.Bij Sims 4 moet je trouwens ook verplicht online zijn en weet ik veel wat, is echt een enorm gedoe ( vind ik persoonlijk ) Sims 3 is veel makkelijker, zeker als beginner. Zoals de dames hierboven ook al zeggen, je moet wel heel veel ruimte op de PC hebben anders heb je er niets aan. Het is een groot spel en het heeft ook nog veel geheugen nodig om te kunnen spelen. Dit is hoe het basis spel van Sims 4 er uit ziet. Deze heb je altijd nodig, je kan een uitbreiding sowieso niet spelen zonder dat je dit basis game nodig hebt. Dit geldt trouwens ook voor Sims 3 Dit is hoe het basis spel van Sims 3 er uit ziet
Hmm.... helaas is sims 3 amper verkrijgbaar. Althans niet bij de "gebruikelijke" winkels. En op veel plaatsen kan ik alleen een code krijgen....
Je kunt hem kopen via Origin (zegmaar de Steam van EA). Dan kun je hem direct op je computer downloaden en installeren. Veel makkelijker dan CD's die beschadigen en zoekraken.
oh, en je hebt dus het basisspel nodig en daarnaast kun je kan ontzettend veel uitbreidingen kopen. Hoe oud is je dochter? Welke Sims wil ze graag? Je moet wel opletten of je PC de spellen aankan, de Sims zijn erg zware games.
Mijn dochter is 9. ze speelt regelmatig Sims bij een vriendinnetje, zo kwam ze erop. Eventueel zou hij ook nog op de Wii of PS4 kunnen, die hebben we ook. Domme vraag wellicht (ik weet echt niets van pc's) maar hoe weet ik hoeveel ruimte en geheugen zo een spel nodig heeft? Een download link vind ik niet echt leuk omdat het een sint kado is
Minimale vereisten voor De Sims 4 (PC) Online vereisten: Internetverbinding vereist voor productactivering (via Origin) Besturingssysteem: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1), Windows 8 of 8.1, Windows 10 Processor: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ of gelijkwaardig (Voor computers met ingebouwde chipsets heeft de game het volgende nodig: 2.0 GHz Intel Core 2 Duo, 2.0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 of gelijkwaardig) Werkgeheugen: Minstens 2 GB RAM Videokaart: 128 MB aan Video RAM en ondersteuning voor Pixel Shader 3.0 Ondersteunde videokaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter Opslagruimte: Minstens 9 GB vrije ruimte op de harde schijf met ten minste 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen spelbestanden DVD-ROM: DVD-ROM-speler enkel vereist voor installatie (tenzij je De Sims 4 download en installeert via Origin) Geluidskaart: Compatibel met DirectX 9.0c DirectX: Compatibel met DirectX 9.0c Invoer: Toetsenbord en muis https://www.pinguintech.nl/sims-4-technisch/de-sims-4-minimale-systeemvereisten/
Sims is leuk! Via Origin heb ik ooit alle uitbreidingen van Sims2 gratis kunnen downloaden. Met een originaccount, kun je de software gewoon weer opnieuw downloaden, ook als je hem verwijderd hebt. Zowel 3 als 4 zijn ook erg leuk. Regelmatig zijn er aanbiedingen waardoor je ze voor de helft van de prijs hebt, dus ik zou wel een beetje 'shoppen'
Sims 4 is nu bij wehkamp 35 euro en ik heb nog een kortingscode van 7.50 dus zou ik op 27.50 komen. Vind ik goed te doen.
Dat is zeker een leuke prijs. Houd Origin ook in de gaten voor de uitbreidingspakketten. Als ze uitverkoop hebben, kun je ze soms voor weinig aanschaffen
Mijn laptop voldoet niet aan die vereisten, maar de Sims draait er prima op. Maar dat was alleen het basisspel, hoe meer uitbreidingen je toevoegt, hoe zwaarder het wordt. Ik heb toentertijd hem gekocht via origin. Dit omdat het gewoon simpeler was, kon het ter plekke downloaden. Bovendien had ik geeneens een dvd speler in mijn laptop, dus er kon geen CD in. Daarnaast vond ik het heel handig dat je op elke willekeurige computer het spel dan kan downloaden (weet niet of hier een limiet aan zit trouwens). Ik zou trouwens wel voor de Sims 4 gaan. De Sims 3 is echt al een stuk ouder, en ook de Sims 4 is praktisch bijna afgerond. Het speculeren over de Sims 5 is begonnen Ik zou zelf nu nooit meer de Sims 3 aanschaffen, ook al speel ik die nog steeds. De meeste dingen, tutorials, downloads, filmpjes etc op internet gaan met name over de Sims 4. Bovendien heeft de Sims 4 extra online opties (je kan bijvoorbeeld een galerij openen en daaruit huizen kiezen die andere spelers maken. Ook kan je je eigen huizen en families uploaden die andere spelers weer kunnen gebruiken.)
Er zit trouwens wel een groot verschil tussen de Sims 3 en 4 qua uiterlijk. De Sims 4 is wat cartoonachtiger, dus daar kan je dochter ook nog haar voorkeur over uitspreken. En wat zou ze leuk vinden om te spelen? In de Sims 3 zitten baby's en peuters waar je voor moet zorgen. In de Sims 4 beland je baby in een standaard wiegje en wordt het daarna meteen een kind. Daar is heel veel kritiek op gekomen van de 'familie spelers'. Ondertussen zijn er peuters toegevoegd in de Sims 4. Ik weet niet of die nu in het basisspel zitten of in een uitbreiding. Wel weet ik dat er een uitbreiding is waarbij je de peuters heel veel dingen kan leren en met ze kan spelen. Als je dochter zoiets leuk vindt, moet je dus wel even natrekken wat er precies in het basisspel zit en of je een uitbreiding er 'perse' bij moet.
@NavyCrimson91, ook als je het spel in de winkel of niet via Origin hebt gekocht, kun je hem bij Origin registreren. Dan kun je hem altijd downloaden door in te loggen op je account in de toekomst. Handig als er een dvd kapot gaat