Yes, binnenkort mag ik los! We gaan verhuizen, en een nieuw huis mooi maken! Ik wil beneden in de woonkamer geen witte muren (hebben ook witte meubels en witte houten jaloezien). Ik zoek 2-3 kleuren die ik met elkaar kan combineren. - 1 kleine wand achter de bank wil ik flexa early dew. Die hebben we in onze huidige woning, daar ben ik nog lang niet op uitgekeken. - de lange wand in de woonkamer een lichte grijze kleur.. welke? Urban taupe van Flexa? Licht grijs van Flexa? Cyber van Histor? Andere? - de muur naar de keuken / in de erker een iets donkerdere grijze tint. Beton van Flexa? Kiezelgroen? Authentic grey vindt ik al wat te donker. Andere tips? Dus.. Iemand tips voor 2 grijze tinten verf die bij Early dew kunnen, zonder dat het te donker wordt??
Wij hebben op de lange wand, de keuken in, early dew en op de kortere wand behang, wit met een lichtgrijze print. Ik wilde die wand eigenlijk wit, maar mijn man wilde wat ‘anders’. Gelukkig heeft hij zijn zin gekregen. Zal morgenochtend bij licht een foto van een stukje muur maken.
In ons oude huis hadden wij beton grijs op zoontje zn slaapkamer en in ons nieuwe huis Early dew in de keuken en eetkamer. Zou die 2 kleuren niet snel combineren, vindt dan beton grijs wat te koud qua kleur. Zou voor iets warmers gaan
Hier early dew met wit. Eerst met urban taupe, maar dat was hier echt heel te donker. Toen ik die muur weer wit has geverfd, was het alsof ik er een raam bij had. Die combi zou ik je dus niet aanraden.
Wat voor vloeren heb je? Hoeveel licht inval is er in huis? Dat zijn dingen die wel meespelen als je naar kleuren gaat kijken. Zelf zou ik voor de warme urban taupe kleur kiezen. Maar bij een donkere vloer of een wand met weinig licht is dat misschien wel te donker. Ik moet zeggen dat ik meestal de kleuren op het kaartje of op een klein stukje lichter vindt lijken dan wanneer je ze op een groot vlak ziet. En licht inval in huis doet ook altijd erg veel met de kleuren.
Thanks allen! Ik ga niet voor urban taupe, wordt denk ik te donker. Ondanks dat er veel lichtinval is in het huis (ruime erker voorzijde), het is mij al snel te donker! Het wordt een zachtgrijze kleur icm early dew
Jaaaa zo hebben wij het. Alleen is de groene kleur wat lichter. Hadden eerst fucshia met lichtroze, hele verandering
Prachtig inderdaad. Hier geen enkele gekleurde wand omdat manlief dat niet wilde. Helaas want ik vind het echt mooi.
Ik zou persoonlijk nooit muren in een kleur verven voor ik er woonde. Mijn vriend wil altijd eerst zien welke muur een kleur kan gebruiken en welke niet, waar en hoe valt het licht etc. Maar goed, mocht het niets zijn, heb je het altijd zo weer opnieuw geverfd. Zelf denk ik dat het met grijs erg somber word, omdat early dew ook al een koud kleurtje is. Ik zou zelf sneller voor een warmere tint kiezen, zeker nu de winter er aan komt. In het voorjaar vind ik zoiets fris wel leuk. Maar ik weet niet wanneer je gaat verhuizen? Oke, hier heb je dus helemaal niets aan
Wij hebben early dee gecombineerd met de scallop grey van de histor color collection. Die heeft iets heel lichts groens erin en kleurt dus erg mooi erbij. En het wordt een heel warm geheel, ondanks dat je grijs kiest. http://www.histor.nl/producten/muurverf/the-color-collection-muurverf-kalkmat
Goeie tip, thanks! Zoiets zoek ik idd, het moet vooral niet te donker worden, maar een warm geheel zijn!
Wij hebben beneden alle muren Early dew gedaan. Lichte vloer en alle meubels (oo bank na) ook wit. Ben er nog steeds blij mee. Dacht dat het te heftig zou zijn maar niets is minder waar.