4 voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door femke1987, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    mijn zoontje is nu ruim 3 maanden hij heeft een koemelkalerrie en verborgen reflux hij spugt gelukkig niet en zijn koemelkalerrgie is ook al wat minder hij krijgt nu alleen nog uitslag in zijn gezichtje en hals heb het vorige week geprobeert maar op advies van de kinder arts weer terug naar de friso allery care mijn vraag is of ik hem naar de 4 voedingen mag doen hij krijgt nu om 22:00 de laaste fles en dan om 07:00 weer en moet hem 9 van de 10 keer wakker maken en als ik hem laat liggen slaapt hij vaak tot 08:00/08:30 ook overdag moet ik hem voor de voeding waker maken en ook ben ik beniuwd waneer ik met hem zouw mogen beginnen met groente of fruit of bijde

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Beneden de 4 maanden is het advies om niet langer dan 10-12 uur tussen 2 voedingen te laten. Met 3 maanden 4 voedingen per 24 uur geven is wat aan de vroege kant. Over het algemeen zie je dit tussen de 4-6 maanden. Ieder kindje is uiteraard uniek. Kijk even hoe het gaat. Qua leeftijd en als het gewicht boven de 5 kg is, mag je 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur geven. Bijvoorbeeld 5 flessen van 200 ml. Wanneer je zoontje wat minder drinkt, wel tevreden is en goed groeit is dat ook goed.
    Bij kindjes met een koemelkallergie is over het algemeen het advies om te wachten met vaste voeding (groente, pap, fruit) tot 6 maanden. Dit kun je evt. nog even met de kinderarts overleggen.
    Groetjes Angelique

3. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    bedankt voor je reactie

Deel Deze Pagina