Mijn dochter van ruim 6 maanden krijgt sinds een maand vaste voeding. Ons schema ziet er nu zo uit: 7:00: fles 210+7 Fruithap rond 10:00 11:00: fles 180+6 15:00: fles 180+6 Groentehap met aardappel, rijst of pasta rond 18:00 19:30: fles 210+7 +2 schepjes rijstebloem Ik heb hier 2 vragen over: 1: hoe kan ik het beste de overstap maken naar 800cc opvolgmelk? 2: wat vind je van de hoeveelheden? Zowel groente- als fruithap zijn net iets meer dan de helft van een klein Olvaritpotje, ik schat 75 à 100gram. Mijn meisje is een stevige eter van 7 kilo, alles gaat er in een noodtempo in hartelijk dank alvast!
Hallo! Ziet er goed uit hoor! Als het lukt kan je kijken of de groente en fruit leeg kunnen. Wellicht kan je dat in de morgen en in de avond net dat schepje voeding schelen. Evt in de morgen mag je ook nog een papvoeding geven. (max 2 per dag). Succes! groeten Femke
Hoi Femke, Bedoel je met 'kijken of de groenten en fruit leeg kunnen' dat ik moet proberen om de hoeveelheid op de te bouwen tot ongeveer één klein potje (is volgens mij ca.125 gram?) Hartelijk dank!
Hallo! Ja inderdaad! Als het lukt natuurlijk! (Vanaf 6 maanden mag je ook een groot potje geven, 200 gram zelfs) Maar dat kan je gewoon rustig opbouwen hoor! Succes! groeten Femke