Wij hadden op 1 vd slaapkamers altijd heel veel v die grote zwarte bromvliegen. Wij dachten dat die van de zolder kwamen en via een kier langs het plafond de kamer in kwamen. Inmiddels is het dak vernieuwd en geïsoleerd en is dat plafond er volledig uit geweest en vervangen, zit nu dicht. Inmiddels slaapt onze dochter op deze kamer en soms roept ze ons dat er een bij achter het gordijn zit... Zitten die vieze muggen er weer. Niet zoveel maar wel af en toe en logisch dat dochter beetje bang is voor dat gezoem. Wij begrijpen niet waar ze nu vandaan komen. Nu zag ik net 2 plekjes in de vitrage dus eraf gehaald.was een soort wollig nestje met piepkleine zwarte beestjes, die ook leefden. Ik kan op internet geen vergelijkbare foto vinden. Iemand die dit herkend? Zouden hier de vliegen vandaan kunnen komen.of is dit wat anders? (de vitrage zit inmiddels uiteraard in de wasmachine )
Geen flauw idee; ik zeg: vitrage in brand steken en op naar de luxaflex of raamfolie !!! Hahaha. Groetjes, de beestjes-foob.
Ja spinnetjes... Snel weghalen...want als dat uitbarst kun je ineens een hele zwerm van die spinnetjes door je huis zien lopen.... 1 keer gehad...brrrr ( en ik ben niet bang voor spinnen...maar dit werd me wat teveel)
Dat is een spinnen nestje! Brombliegen, nooit het raam even open? Ook al zie je hem dan niet, die beesten leggen eitjes...... Kan overal zijn.... Goed kieren en gaatjes langs plinten controleren en onder kastjes net zo gelemaal achterin enz.
Wij hebben het raam juist nooit dicht Maar wel met een hor ertussen. Het leken ook meer op spinnen hoor, maar de kamer is net vernieuwd, ik vraag me af waar de vliegen dan eitjes hebben ... (of hoe dit eruit ziet?)
Dit is inderdaad een spinnennestje. Hadden wij dit ook in het najaar. Die bromvliegen hebben wij ook geregeld binnen nu de deuren weer wat vaker opengaan en dat worden inderdaad maden brrr.