Ik wist niet dat mijn vraag zoveel discussie zou opleveren. Ze willen geld, dat zouden mijn eigen ouders nooit van ons vragen en dat maakt het in dit geval vind ik vrij ‘ingewikkeld’. Los van wat wij daarvan vinden, maak ik ze dus niet blij met welk ander cadeau dan ook. Ik weet niet zo goed wat voor bedrag daar dan bij hoort en ik weet ook niet of de vorm van de bruiloft wat uitmaakt, daarom stelde ik de vraag ook.. als ik het antwoord zelf wist, had ik de vraag niet gesteld. Zelf dacht ik dat €75 a €100 dan misschien wel gepast is. Ik wilde alleen even vergelijken met jullie antwoorden of dit gepast is. En ik dacht dus idd dat de grootte van de bruiloft ook misschien wel met het bedrag te maken kan hebben. De kosten liggen veel hoger bij een grotere aanpak, dus zo gek is het dan denk ik niet dat je daar ook enigszins rekening mee houdt?
100 euro. Als ik je verhaal zo lees gaat dit naar een spaarpot voor je stiefschoonmoeder, voor als dat nodig mocht zijn (ik hoop heel erg hard voor jullie van niet). Daarnaast zou ik nog iets kleins geven wat persoonlijk is, bijvoorbeeld een mooie tekening voor opa en oma van (klein)dochter, met foto's van jullie als gezin erbij, in een lijstje voor aan de muur. Kost niet veel, maar is wel leuk.
Ik wilde zo'n zelfde topic openen, zelfde situatie maar dan mijn moeder... echter weet ik niet of ze geld o.i.d. accepteert. Wil sowieso een bloemetje doen en misschien iets van een bon ofzo ipv geld? Om terug te komen op jouw vraag, als je echt geld wil geven zou ik 50 euro doen.
Ik zou €50 geven en dat origineel ingepakt in een leuk (persoonlijk) cadeau + evt nog een mooie kaart Er staan leuke ideeën op pinterest
Nou exact! Alsof je uitrekent wat het kost om je eigen maaltijd te bekostigen op de huwelijksdag Hahaha. Heel apart. Je geeft een cadeau. Daarbij houd je volgens mij rekening met hun wensen en met wat je zelf kan en wil missen. Kunnen mensen liever geen geld willen geven, maar deze mensen zijn al wat ouder en hebben misschien alles verder al wel en misschien willen ze liever nu voor een leuk reisje of één groter cadeau sparen.
Ik zou ze een knutsel geven van kleinkind en hun een heerlijke avond mee uit eten nemen. Geld geven aan mijn ouders zou zo raar voelen en juist in geval van ziekte zijn momenten samen en herrinering maken ons als fam meer waard dat een envelop geven.. Dit wel met 1 maar.. stel dat ze een mooi spaar doel hebben dan zou ik wel geld geven. Denk aan mooie reis,een camper oid.. Maar gewoon geld omdat ze verder niets weten niet zeg maar..
Ik zou 100 euro doen en dan een kadootje erbij. Iets persoonlijks. Miss een fotoshoot met de hele familie. En dit geven samen met eventuele broers en zussen
Ik zou geen geld geven maar een cadeaubon, een dinerbon, een massage, een hap en trap bon of een overnachting cadeau! Vind ik veel leuker voor familie die Zo dichtbij staat.over een half jqqr weten ze niet meer of ee €50 of €100 in de envelop zat maar wel de herinnering!
Bij onze vriendengroep is de ongeschreven regel € 50 pp als daggast en € 25 als avondgast. Ik zou dit in jou geval ook doen en dan nog een persoonlijk cadeau. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken dus je moet geven wat voor jullie goed voelt.
Maar ze vragen er toch zelf om? Het maakt dan toch niet zoveel uit wat jij ervan vindt om geld te geven. Ze vragen dat vast met een reden. Dat kun je ook respecteren.
Ik geef geld en zie dat als een investering in iets groters dat het bruidspaar kan kopen om de liefde te vieren. Onafhankelijk van hoe groot of klein de bruiloft is. Ik besef me dat niet elk bruidspaar het uitgeeft zoals ik dat in mijn ideaal zou doen maar dat maakt mijn idee erachter niet anders. Het enige verschil in bedrag is, wat mij betreft, hoe dichtbij deze mensen bij mij staan.
Dit dus, dames... ZE WILLEN JUIST GELD!... Bijzonder dat TS dit al benoemd heeft en dan nog blijven er mensen reageren met "dat doe je niet bij familie". Pfff... dan maakt het toch niet uit of jij dat wel of niet leuk vind om te geven. Ik zou waarschijnlijk 75 pp doen. Onafhankelijk of het wel of niet een groot feest is.
Als ik het zo lees zou ik ook €100 geven. Ligt er ook beetje aan waarvoor het is. Puur om het trouwen geven wij nooit veel, mocht er een doel achter zitten dan geven we wat meer.
Ik zou ook 100 euro geven. Maar misschien moet je het bruidspaar juist om geld vragen i.p.v. geven aangezien de erfenis van je man kleiner gaat worden door deze bruiloft
100 euro op de dag van het huwelijk en voor het eventuele feest een origineel persoonlijk kadootje. De 100 euro zou ik in briefjes van 5 in een geldboompje hangen, met daarbij leuke kleine foto's van jullie gezin/familie. Inpakken in folie, dichtbinden net witte en gouden kado lint en een witte hartballon met helium halen en er ook aan bevestigen. Erg leuk om te geven én om te krijgen
Ik vind het ook een verschil of je iemand gevraagd hebt "wat willen jullie hebben" of dat het het envelopje op de kaart is wat de wens kenbaar maakt. Bij het 1e vraag ik het en dan moet je er ook wat mee, bij het envelopje als tip op de envelop voel ik mij toch vrijer wat anders te geven als ik echt iets leuks weer.
Voor mij zou het afhangen wat je schoonvader voor een bestemming heeft. Wil hij er iets groots van kopen, dan zou ik neigen naar €100. Maar anders €50-€75. Ik lees nl dat de reden van trouwen vnl is het goed geregeld willen hebben, voor als een van de 2 er straks niet meer is. Dan vind ik het toch minder groots dan een bruiloft, uit liefde, met meer erop en eraan.