Hapjes invriezen

Discussion in 'Voeding' started by Riannev, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje is nu echt nog in de oefenfase dus heb ik bijvoorbeeld bloemkool gekookt en verdeeld over zo'n ijsblokjesvorm en de bevroren blokjes zitten nu in een gripzakje in de vriezer.
    Prima maar "straks" gaat hij natuurlijk meer eten en meer richting "maaltijdjes". Ik wil in principe niet aan de potjes dus ga alles zelf maken.

Maar: ik werk ook dus elke avond koken voor manlief en mij EN voor de kleine is mij dan weer net te veel.
    Ik wil dus gewoon bijvoorbeeld in t weekend kunnen koken voor de hele week en dan gewoon in de vriezer droppen.

Iemand ervaring met een geniale oplossing daarvoor? Dus: bakjes oid die handig zijn daar voor? :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

De ronde bakjes van avent zijn daar goed voor geschikt, met de blauwe schroefdeksel.

3. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

Jul 31, 2009
    671
    0
    16
    Ik heb 2 rollen diepvrieszakjes gekocht en doe daar alle hapjes in. Heb een kleine vriezer en zo kan je er meer in kwijt!

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben bij de blokker bakjes gekocht waar 200 gram in kan.
    Ik stoom in het weekend een hele lading. Pureer de groentes, stamp de aardappels en meng de boel wat door elkaar en vul de bakjes en hup de vriezer in.
    Als wij die dag bijvoorbeeld zelf aardappels met wortels en vlees eten dan krijgt ze gewoon vers. Als wij iets eten wat niet zo geschikt is, dan krijgt ze diepvries. Als zij al honger heeft terwijl ik nog moet koken, krijgt ze diepvries.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ronde bakjes avent of kleine diepvriesbakjes met inhoud van circa 200ml.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik zou eerder kiezen voor diepvriesgroenten en die dan 'live' klaarmaken. Meer vitamientjes dan wanneer je verse groenten zelf invriest. Echt.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Dat neem ik direct van je aan, maar aardappels koken duurt echt veel langer dan een prakje opwarmen. En aangezien ik meestal pas rond 17.45 thuis was, vond ik dat geen optie..

Hier altijd gekleurde bakjes van de Etos, worden per zes verkocht.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Als je een aardappel in dunne plakjes snijd dan is hij in 6 min gaar...

Hier bakjes van de blokker. Vierkante witte met blauwe deksel.
    Ik heb een aantal diepvriesgroenten in de vriezer liggen. Bij mn oudste heb ik de eerste maanden nog hapjes klaar gemaakt en ingevroren. Bij mn jongste niet meer gedaan. Ja, hoogstens 3 reserve. Maar voor de rest eet ze gewoon met ons mee en als het iets is wat ze niet mag, maak ik het ter plekke voor haar. Aardappel en groente met laagje water en hinnen 6 min is het gaar. Ze is nu 6 maanden en er word niks gepureerd. Nergrns voor nodig. Prakken is voldoende.

10. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Die avent bakjes gebruik ik ook nog bijna dagelijks voor allerlei dingen ! Verder ben ik vrij snel begonnen met niet dubbel koken, maar eten wat de pot schaft.. ;) dus ze kreeg al vrij snel gewoon wat wij aten, maar dan zonder saus/ zout.. Haalde haar portie er vaak nu soms nog wat eerder uit..

Share This Page