Wat kan een mini laptop en wie heeft er een??

Discussion in 'De lounge' started by sunnycloud, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Hallo allemaal,

Voor mijn verjaardag wilde ik eigenlijk een nieuwe laptop vragen maar ik vindt ze eigenlijk altijd zo groot. Nu zag ik de minilaptop staan maar wat kun je ermee.

Wat ik graag zou willen is bijvoorbeeld:
    internetten (forums en wat surfen), overal het liefst
    fotobeheer en fotoboeken maken via internet
    videobewerking (magix)
    werken met powerpoint,excel en word.

Zou dit kunnen met een mini laptop, ik heb niet zoveel verstand van de inhoud van computers namelijk.

Groetjes

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

Ja dat kan zeker!
    SPelletjes enzo kun je er niet mee doen (nou ja de grote spellen!)
    Ook ik ben er over aan het denken dus spiek even mee.... maar kwa opslag is het misschien wat kleiner, maar wij hebben 2 externe hardeschijven dus dat is voor ons geen probleem:)

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een asus EEE, scherm ongeveer 10 inch. Vind het een heerlijk ding en ben er erg blij mee. Laptop kan alles wat elke andere laptop kan, het belangrijkste is je geheugen, want als dat niet genoeg is, dan kan je laptop nog zo groot zijn....

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor internet (fora, irc, msn), muziek luisteren, vakantie foto's uit te zoeken, brieven schrijven (heb geen words, gebruik daar een ander programma voor).

Ik lees dat jij foto's wil gaan bewerken. Ik weet niet hoe profi je daarmee bezig bent of wilt zijn, maar dan zou ik een kleintje echt afraden. Ik wil er op den duur echt een desktop bij voor dingen waarbij ik echt intensief naar het scherm zit te staren. Dan kan een klein scherm irritant worden, en gewoon ook echt te klein zijn (dus dan 'mis' je voor je gevoel ook ruimte op je scherm). Nog een min punt: geen cd/dvd. Dus dan zou je een externe driver daarvoor moeten kopen, en die kunnen best prijzig zijn.

Pluspunten vind ik: klein, compact, makkelijk mee te nemen want is erg licht, lange batterij duur, soms zelfs 5 uur, afhankelijk wat je ermee doet.

Oh, en het model wat ik heb, heeft geen harde schijf (dat betekent geen losse onderdelen, en minder kans of een beschadigde harde schijf als je m meeneemt en laat vallen oid). En ik heb er nog eens extra 16 gig geheugen ingestopt dmv een geheugen kaartje. Daarnaast heb ik ook nog 300 gig aan externe harde schijf.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    oke, geen dvd/cd dus. Hoe zet ik dan mijn magix software erop???, via een externe harde schijf??? Ik ben niet veel bezig met foto's hoor gewoon boeken maken via kruidvat. Video bewerking wil ik graag gaan doen en daar leek het me juist handig voor. Maar we hebben ook een gewone computer hoor met alles erop en eraan. Extern geheugen hebben we en ik kan natuurlijk een aanschaffen.

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Software zet je dan op je laptop met een externe cd/ dvd drive. Die kan je aansluiten met usb aan je laptop.
    10 inch is de diameter van het scherm, dat wordt van boven naar de hoek beneden diagonaal gemeten. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoeveel cm een inch precies is (edit: 1 inch = 2,54 cm even opgezocht). Dus scherm is ongeveer 25,4 cm.

Je zegt dat je videobewerking wil gaan doen, voor dat soort dingen zou ik de eee toch wel afraden. Ik heb zelf foto en video bewerking gedaan en dan vind ik persoonlijk het scherm echt te klein.
    Succes bij het maken van een keuze! :)

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Die heb ik ook, erg handig! Mijn scherm is een touch screen en kan ook helemaal draaien. Nog handiger :D haha. Ik doe ook niet veel anders dan beetje forums bezoeken, youtube, office word/excel gebruiken en MSN. Ook voor fotos natuurlijk. Ben er iig wel trots op.

7. Within

Within Niet meer actief

Ik heb een gewone (breedbeeld zelfs) laptop en mijn man heeft vorig jaar een mini laptop gewonnen bij radio 538.

Heeft zijn voor en zn nadelen. Ik vind hem te klein :p Ik zit toch meerdere uren achter de laptop en kijk ook graag serie's enz ermee. Dat kan op een kleine laptop erg lastig worden.
    Ook het ontbreken van een CD drive vind ik lastig.

Voordeel is dat hij overal mee naar toe kan

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    ik vind het ook een groot nadeel dat het toetsenbord zo klein is vaak. dat typt niet zo heel handig als je blind kan typen.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

HP Mini by Studio Tord Boontje

deze heb ik ben er zo blij mee!
    ik zit vaak op internet rond te kijken en filmpjes aan het bekijken. echt spelletjes spelen kan niet loopt niet lekker vind ik maargoed wij hebben een gaming pc dus echt spelletjes spelen doe ik op de pc
    deze is handig voor erbij

Share This Page