Elke avond hebben we strijd, Justin wil niet gaan slapen, komt uit zn bed en tegenwoordig zelfs uit zn kamer want hij wil bij mama zijn. Heb alles al uit de kast getrokken, lampje aan, deur op een kier, knuffels, niks helpt. Pas al MIJN MAN echt heel boos word, gaat hij slapen. Als ik boos word helpt dat niet... Inmiddels heb ik de hulp ingeroepen van CB, wrs starten we weer met het Triple P traject. Maar tot die tijd, heeft er misschien iemand een tip?? Thanx Lonneke
BTW, gister heeft mn man hem naar bed gelegd, in bed nog even ge-geint en hij is als een blok ins laap gevallen... maar mn man kan/moet hem niet elke avond in bed leggen....
Tja, consequent zijn. Steeds weer terug naar bed brengen/sturen en vooral niet ingaan op zijn vragen en smeekbedes . Nee=nee. Dat is ook wat Triple P in zal gaan houden..
Mijn zoontje heeft dat ook even geprobeerd maar dat was snel voorbij : ik zei tegen hem dat de deur op slot ging als hij uit zijn bed zou komen. Heb dat ook effectief gedaan en na even brullen was het héél snel over ... op die leeftijd testen ze echt uit. ik zou heel kort erin zijn en er niet te veel aandacht aan besteden ... en hem belonen als hij een avond en nacht flink geslapen heeft.
onze dochter heeft dit ook een tijdje gedaan, tot we na een week of twee elkaar aankeken en ons af vroegen "" waar zijn we mee bezig?" (steeds weer naar boven, nog een slokje water, nog een knuffeltje nog even alle knuffels weer in bed leggen.....) dit moet anders..... en toen hebben we samen afgesproken dat we het aan gingen pakken, hebben haar duidelijk uitgelegd wat we gingen doen. We gaan naar boven, tanden poetsen en pyjama aan, boekje lezen en dan knuffelen en slapen. toen begon ze van "nog eeeeeeen knuffeltje mama.... alsjeblieft" of "nog eeeeeeeeeen kusje"en dan helemaal over haar toeren als we consequent bleven en zeiden " dit is de laatste en dan ga ik beneden thee drinken en kom ik niet meer boven, en papa ook niet" dit over haar toeren zij heeft de eerste avond 15 min. geduurd de 2e avond 10 minuten en toen had ze door dat we er echt niet aan toe zouden geven.... nu slaapt ze al weer een week of 2 zonder mopperen in zoiets sluipt er gewoon in op de een of andere manier.... maar als je het samen aanpakt, niet boos wordt maar consequent blijft is het ook zo weer over.... al voel ik me altijd we een beetje een soort van schuldig dat wij het zo ver laten komen.... onze dochter is trouwens bijna 3 (eind mei)
Justin is van 2 juni, dan word hij ook 3. Maar Bij justin is het niet zo zeer dat hij roept dat hij een kus wil, doet ie ook wel, maar meer dat hij gewoon geen zin heeft om te slapen. Hij wil met mama mee, of op papas plek slapen. Of hij gaat spelen wat uiteindelijk uitloopt op herrie (steeds luidruchtiger spelen) en hij heeft ook nog een klein broertje wat wel wil slapen! Afgelopen dagen zijn goed gegaan, vooral omdat mn man hem naar bed gebracht heeft. Als ik hem naar bed brengt word er alleen gejankt...
Hier precies zo. Ik heb 1 keer de deur op slot hoeven te doen en toen was het spontaan over. Ik ga ook echt geen discussies aan. Bedtijd is bedtijd, klaar.
de deur op slot vin dik persoonlijk wel een beetje ver gaan onze zoon raakt al in paniek als de deur dicht is! bij ons was het ook een fase. soms nog mag alleen papa een verhaaltje voorlezen. wij vertellen altijd wat we gaan doen. over 5 min de pyamama aan eerst tandjes poetsen dan verhaaltje lezen en dan nog wat drinken en dan slapen.. meestal ga ik er ff bij liggen en vertel ik wat we morgen gaan doen en dan gaat hij lekker slapen hopelijk is het bij jullie oook een fase