Baby komt in augustus wel of geen slaapzak kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sila24, Feb 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik ga in augustus bevallen en dan is het meestal nog lekker weer, heeft de baby wel of geen slaapzak nodig?????? kan baby zo met rompertje onder de lakens?

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Volgens mij slaapt je kindje in eerste instantie gewoon in zijn 'overdag' kleertjes en dan onder een dekentje. Slaapzakjes worden eigenlijk bijna nooit voor die hele kleintjes gebruikt.

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

de meeste kleintjes blijven rustig liggen en dan heb je geen slaapzakje nodig.
    Begint je kindje zichzelf onder de dekens vandaan te draaien/schuiven enz. dan pas hoef je een slaapzakje. Het is er namelijk voor dat je kindje het niet koud krijgt. En zolang het stil blijft liggen onder de lakens krijgt het kindje het normaal gesproken niet koud.

4. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    alleen in een rompertje slapen lijkt me voor zo'n kleintje in augustus ook te koud ( ik heb het idee dat augustus juist een van de minder mooie maanden in de zomer is )
    maar een slaapzakje is voor zo'n kleintje niet nodig denk ik

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou er ook even mee wachten. Ons jochie is 10 aug geboren, en we hebben hem eerst gewoon in zijn babypakjes (romper+zachte broek+shirt) in bed gestopt. Rond de 2 maand begon hij meer te wiebelen en te bewegen. Toen hebben we een 70cm zomerslaapzak gepakt die ik ooit eens 2e hands van iemand had gekregen tijdens de zwangerschap..

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oww nee ik heb al 1 witte van de hema gekocht vandaag maat 50/62 moet die nu terug :( ?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Is het een dunne?
    Het kan geen kwaad om eentje achter de hand te houden. Voor een koude septembernacht.

Mijn jochie was redelijk snel in 62-68 qua maat, en een warme baby. Dus misschien dat het bij jullie wel eerder nodig is, en de kleine niet zo hard groeit.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze zoon is van september en die lag met 6 dagen oud al in een slaapzak omdat hij zich boven de dekens uitwurmde. Ik had er 1 van de HEMA (soort badstof), zonder mouwtjes in mt 50/62. Daar lag hij afhankelijk van de temperatuur met of zonder broekje in, verder gewoon een romper korte mouw en een shirtje met lange mouwen.

Ik zou hem achter de hand houden, je weet maar nooit. De kans bestaat wel dat je hem niet gebruikt (wellicht niet nodig of niet de juiste maat voor dat moment). Als je dat echt een probleem vindt, kun je hem nu altijd terugbrengen en er eentje halen als het nodig is!

Maar net wat je zelf prettig/handig vindt... ;)

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Deze ziet er wel wat dik uit. Bij babydump en prenatal hebben ze hele dunne (misschien bij hema ook wel). Ik weet niet of je qua warmte een slaapzak nodig zal hebben, maar ik merk aan mijn eigen kindje dat hij een stuk fijner slaapt met slaapzak. (inmiddels is hij wel al 4mnd, maar ben er al vrij snel mee begonnen). Voor hem is het ook onderdeel van zijn nachtritme, pyama aan, slaapzak aan (op warmere dagen of als al z'n pyama's in de was zitten is het een slaapzak met een romper), fles en dan doorslapen tot de volgende ochtend. Dit deed hij al heel snel.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

die slaapzak is echt te warm.

vooral die kleintjes liggen in hun gewone kleertjes aan en uit kleden kan voor die kleintjes echt heel vervelend zijn.

vooral in het begin is dat meer als genoeg gaat je kindje onde de dekens vandaan dan kun je een dunne slaapzak kopen maar ik zou het niet op voorhand halen.

bij de eerste heb ik ze wel nodig gehad omdat hij naar boven kroop in de wieg en dat was in januari met -12.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oke dan ruil ik hem wel om voor een dunnere of anders doe ik hem terug

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou nog geen slaapzak kopen. In de kleertjes met een dekentje is vaak goed. Als je na een paar weken toch een slaapzak wilt, issi zo gekocht!

Share This Page