Mini pil ervaringen

Discussion in 'Na de bevalling' started by Nihal, Jan 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn vriendin is 4 maanden geleden bevallen en ze gebruikt de minipil omdat ze borstvoeding geeft.

Ik weet nu wel dat je menstruatie niet regelmatig komt met de mini pil en dat je tussendoor bloed kunt verliezen maar ze is vorig week ongesteld geworden tot goster en is nu al voorbij. Heeft op dit moment hevige menstr. Pijn en last van haar bekken en heeft bloed verlies gehad (druppel).

Mijn vraag; hoe groot is de kans dat ze zwanger kan raken met zo'n minipil, heft iemand hier ervaring mee? Ik zou haar graag willen geruststellen maar ik heb namelijk geen ervaring met zo iets. Een test wilt ze nu even niet kopen uit angst.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ik slik hem ook. Als je de pil gewoon elke dag rond het zelfde tijdstip slikt is hij even betrouwbaar als de normale pil.
    Hoe lang slikt zij hem al? Als je hem niet op de eerste dag van je menstruatie voor het eerst slikt, is hij de eerste 7 dagen nog niet betrouwbaar.

3. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Jackie87,

Ze gebruikt het ongeveer 2 maanden maar niet op dezelfde tijdstip..?

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ze is hevig ongesteld zeg je dus de kans dat ze dan zwanger is is wel errug klein. Minipil is heel veilig alleen moet je hem ietsje strikter slikken dan een zwaardere pil. Niet altijd per se om 19:30 bijvoorbeeld maar ook niet steeds de ochtend erop of de ene keer 16:00 en dan weer 22:00. Dan neemt de betrouwbaarheid wel wat af

5. Veera

Veera Niet meer actief

O ik lees verkeerd haha menstruatiepijn :D

6. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahahha ja de pijn is extreem :D

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Hoe gaat het nu? De enige manier is toch om een test te wagen...

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    bij de minipil kan de mate van menstruatie varieren.
    de 1 wordt heftig ongesteld de ander heel weinig en weer een ander helemaal niet.
    na de bevalling kan het ook eerst weer even op gang moeten komen maar bij twijfel kun je altijd even een testje doen.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Ervaring met de mini pil, cerazette. Is me tot op heden goed bevallen. Wel wat onregelmatig bloedverlies, maar echt heel weinig. Echter........ Ik heb deze week net ontdekt dat ik zwanger ben. Juist ja, door de pil heen. Ondanks dat de kans erg klein is, is het bij mij nu wel de werkelijkheid. Of dat zozeer te maken heeft met de mini pil weet ik niet. Geen enkele anticonceptie methode is 100% veilig.

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Ik had de eerste 6 maanden geen bloedverlies met de minipil.
    Daarna heel onregelmatig, meestal heel kort, maar soms ook wel wat langer.

11. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie reacties. Ze gaat morgen een poging doen om te testen. Ben benieuwd!!

Share This Page