Wij willen begin 2017 voor ons tweede kindje gaan. Mocht ik binnen 3 maanden zwanger worden dan is de bevalling dus nog in 2017. Hoe kan ik dat het beste doen met de zorgverzekering? Ik heb sowieso een medische indicatie om te bevallen in het ziekenhuis. Kan je bijv pakket verhogen als de verzekering al is rond is? Of moet ik maar gelijk wat hoger pakket nemen? Is het wel nodig om extra te verzekeren?
Weet niet bij welke zorgverzekering je zit, ik zelf zit bij cz. Je kan hier altijd je pakket omzetten naar gezinnen. Ook al is t midden in 't jaar. Dus ik zou wachten tot je echt daadwerkelijk zwanger bent als 't bij jou zorgverzekering ook zo is. Ik ben blij dat ik toen gebeld heb anders had ik nu al bijna 2 en half jaar voor niks een hoop geld betaald 🙄
Hier had ik gewoon een basisverzekering en toen ik pril zwanger was heb ik een uitgebreide aanvullende verzekering er bij afgesloten. Op die manier wordt alles vergoed (extra kraamzorg, combinatietest etc.)
Ik zit nu bij Ditzo maar ik switch zo'n beetje elk jaar. Vorige zwangerschap zat ik bij vgz maar toen ging ik zwanger het nieuwe jaar in. Wel fijn om te lezen dat het gewoon aangepast kan worden.
Check dit overzicht even: Zorgverzekering wijzigen na 1 januari » Uitleg | Geld.nl Aanvullende verzekering afsluiten na 1-1 of 1-2 is dus niet vaak mogelijk!