Mini pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Willemijntje19, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    hoi! Ik ben op dit moment zwanger van ons 4e en hoogstwaarschijnlijk laatste kindje. We willen beiden nog niet over op sterilisatie. Ik gebruik al 10 jaar geen pil of andere hormonale anti conceptie meer. Tussen de zwangerschappen condooms of “terug trekken” toegepast, met het idee van een nieuwe zwangerschap is welkom.
    Maar na de 4e hebben we beiden geen kinderwens meer en wil ik voor iets meer zekerheid gaan. Een spiraal is misschien geen optie met een afwijking die ik heb. Daarom denk ik voor nu wel aan de mini pil te willen gaan. Ik heb ook de wens om weer langdurig borstvoeding te geven.

    Graag zou ik ervaringen horen over het gebruik van de mini pil. Aanrader of niet?

    Bedankt!!
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik ben er heel tevreden over. Heb hem na de zwangerschap van mijn zoontje gebruikt, en nu weer. Ik geef ook bv. Ben tijdens het gebruik niet eenmaal ongesteld geweest, dus dat was een leuke bonus.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Oh dat is zeker heel mooi meegenomen!!
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben niet enthousiast. Heb ook borstvoeding gegeven en werd na 9 maanden met de minipil voor het eerst weer ongesteld. Daarna was ik om de twee maanden steeds ruim twee weken ongesteld. Ben er toen gauw mee gestopt.
     
  5. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met minipil. Weet wel dat je veel tussentijds bloedverlies kunt krijgen en je m elke dag op zelfde tijdstip in moet nemen. Misschien kan je de gyn vragen of een unicornis een absolute no go is voor spiraal. Ik zou me kunnen voorstellen dat als deze echogeleid geplaatst wordt dat het wel kan. Ik was heel tevreden met Mirena, zou ik zo weer doen. Nu misschien de Kyleena (minder hormonen) Succes!
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk zou ze dan 2 spiraaltjes moeten hebben. Hormoonstaafje mag je ook hebben in samen werking met borstvoeding
     
  7. Seabert1

    Seabert1 Actief lid

    18 jul 2017
    437
    271
    63
    Vrouw
    Op hetzelfde tijdstip hoeft niet, ik heb begrepen dat dat vroeger zo was met de minipil. In de bijsluiter staat in ieder geval binnen 12 uur na 'normale' inname tijd.
    Ik ben ook heel tevreden met de mini pil. Ook al anderhalf jaar niet ongesteld geworden :D
     
    Visje79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina