Ovulatietest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meisje83, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje83

meisje83 Nieuw lid

10 apr 2008
    3
    0
    0
    Graag wil ik weten hoe het zit dat als je een ovulatie test hebt gedaan en deze steeds negatief is terwijl je wel een heel regelmatige cyclus hebt, hoe dat dan kan!? Ook als je het steeds op de juiste dagen test zoals in de gebruiks aanwijzing staat. Kan je bijvoorbeeld een aantal cycli achtereen geen eisprong hebben?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi meisje83,

hmmmm dat is wel vreemd want je hebt vaak wel een eisprong als je menstrueert. Overleg dit met je huisarts die weet daar net wat meer van dan ik!

Imke

3. meisje83

meisje83 Nieuw lid

10 apr 2008
    3
    0
    0
    Sorry, ben vanochtend de belangrijkste informatie vergeten te vermelden: ik ben dus pas gestopt met de pil. Sinds half Januari eigenlijk, dus dat is nog maar kort geleden. Heb ook gelezen op de bijsluiter dat je niet persé iedere cyclus hoeft te ovuleren. Vind het alleen zo raar, want ik dacht...ben je ongesteld, dan heb je dus ook een eisprong gehad. Wat ik heb geleerd is dat als dat hele ingewikkelde proces in je lichaam afgerond is en wanneer de eicel niet bevrucht wordt, dat het dan afsterft en dat het gele lichaam geen signalen meer ontvangt en verschrompelt. Hierdoor zou de aanmaak van progesteron stoppen en wordt het slijmvlies afgestoten. Maar hoe kan dat nu gebeuren zonder pil en zonder eisprong? Ikke niet snap :cry:

Deel Deze Pagina