endometriose en ivf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mineraal, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Hoi,

Gisteren heb ik een kijkoperatie ondergaan en te horen gekregen dat ik endometriose heb en dat ze het plat gaan leggen en over gaan op ivf. Binnenkort heb ik nog een afspraak staan bij de gyn voor controle.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Mijn geschiedenis: september 2010 gestopt met de pil, november zwanger, februari 2011 miskraam, daarna niet meer zwanger geweest.
    Januari 2012 bij gyn geweest, nog een half jaar dooroefenen.
    mei weer terug en toch over op een kijkoperatie omdat ik veel pijn heb bij menstruaties.
    Gisteren dan de kijkoperatie.
    Ben al vroeg ongesteld geworden 11, en ben op mijn 12e aan de pil gegaan ivm de hevigheid van menstruaties. Verschillende keren bij huisarts en 1x bij gyn geweest ivm de pijn. De gyn toen zei dat ik te jong was om endometriose te hebben, inwendige echo zag hij ook niets op. Dus moest ik maar kijken wat ik wilde (hij had het toen over een kijkoperatie als ik het echt wilde weten maar hij vond het niet nodig)

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bij de MMM-clubs op dit forum is een topic die hierover gaat (ben deze zelf gestart 2 jaar geleden), "Endometriose en in de Medische Malle Molen". Heel veel ervaringsdeskundigen zitten daar. Je bent welkom!

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
  4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0