Hoi allemaal, Wij zijn gek op reizen en willen binnenkort weer een grote reis gaan maken waarnaartoe weten we nog niet.. We hebben al een aantal reisjes gemaakt met de kinderen. Alleen nu heeft onze jongste sinds de winter begonnen is al drie keer een oorontsteking gehad. Ze blijft maar snipverkouden. Het eerste jaar heeft ze nergens last van gehad en ineens is het raak. Met een oorontsteking wordt vliegen lastig en klinkt misschien gek maar dit houdt me nu echt tegen..Ik weet natuurlijk niet hoe het tegen die tijd is. Hebben mensen ervaring mbt tot eventuele mogelijkheden een reis te verplaatsen mocht het dan zo zijn of moet de reis dan geannuleerd worden? Uiteraard sluiten we een annuleringsverzekering af.Hebben jullie misschien verder nog tips/ ervaringen? Zou het iets van de winter zijn? Inmiddels al een paar keer bij de huisarts geweest die zei dat ze er vast niet gevoelig voor is anders had ze het eerste jaar ook wel last gehad. Wanneer zou ik om een doorverwijzing moeten vragen?
Ik zou precies toch voor een doorverwijzing voor buisjes gaan.. Heeft ons dochtertje ook sinds ze 1,5 is.. Ze had 2x op korte tijd een oorontsteking (Dit was in de zomer, en voordien heeft ze nooit oorontstekingen gehad!) en de kinderarts stuurde ons door naar de NKO-arts en hij stelde meteen buisjes voor. Ook omdat haar oortjes door de onsteking er echt slecht uitzagen. Ze heeft sinds ze de buisjes heeft nog regelmatig een ooronsteking (Vocht loopt dan uit het oortje) maar heeft er totaal geen last van, echt zalig! Ivm je reizen heb ik geen ervaring... Ik weet alleen dat wij een week aan zee zaten toen ze met een oorontsteking zat en dat was geen pretje...
qua reizen kan ik je ook niet helpen maar ik zou toch proberen een verwijzing naar de KNO te krijgen. Mijn oudste heeft ook niet elke winter oorontsteking gehad maar afgelopen maart toch buisjes (met net 6 jaar) omdat hij zeer regelmatig oorpijn had. Maar omdat hij geen koorts erbij had niet naar de ha geweest elke keer. Bij de KNO was het gelijk duidelijk dat hij buisjes moest. En nu heeft hij ze voor de tweede x gehad terwijl hij ruim halfjaar geen oorontsteking heeft gehad en nauwelijks pijn. Wel ging hij steeds slechter horen. Bij de halfjaarlijkse controle was het meteen duidelijk dat opnieuw buisjes plaatsen het beste was. Een KNO kan zoiets beter beoordelen dan een ha lijkt mij. 3x oorontsteking in een paar maanden tijd èn telkens verkouden lijken mij toch wel redenen om verder te kijken
Ons zoontje heeft na het plaatsen van de buisjes ook nog 6x oorontsteking gehad, geen garantie dus. Wij zijn 2x gaan reizen met hem (vliegreis) en zijn 2x vlak voor vertrek naar de huisarts gegaan om alles na te laten kijken. Ook kregen we preventief oordruppels mee, voor als er op vakantie iets zou gebeuren.
Bedankt voor jullie reacties. Misschien ik dan inderdaad toch om een doorverwijzing vragen. Ze heeft nu net een loopoor gehad dus het is vanzelf opengebroken maar ik ben alweer bang voor de volgende verkoudheid en slapeloze nachten..:S