Baby 6,5 maand weigert fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Blub69, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hoi,

Ik geef mijn dochter van 6,5 maand nog altijd volledig borstvoeding, met tepelhoedjes. Sinds 2 weken geven we ook fruit.
    We hebben al vaker geprobeerd om haar uit een fles te laten drinken, maar ze weigert. Kunstvoeding, borstvoeding en gemengd uit avent flessen ( ook de verschillende spenen), en uit de medelafles. Ze speelt met de speen en verder niks.
    Dat was voorheen ook niet erg want ik ben thuisblijfmoeder. Maar nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek en zou dan evt dinsdag al moeten werken. Hoe kan ik haar nou het beste laten wennen aan de fles?

Alvast bedankt voor de reactie:)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

misschien de fles overslaan en haar laten drinken uit een kopje, een tuitbeker oid? Veel baby's van die leeftijd vinden dat wel prima. Slab om en in een wipstoeltje rechtop zetten. In het begin is het wat geknoei.
    Ook kan het helpen door haar in een andere omgeving de fles te laten geven door iemand anders, en dat jij daar dan niet bij bent. "uit eten" bij de buurvrouw bijvoorbeeld.
    Bij jou weet ze dat ze anders kan krijgen namelijk!

Succes gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina