pap of boterham als ontbijt voor een dreumes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Madelon84, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wat geven jullie aan jullie dreumes en waarom?
    Omdat ik altijd bv heb gegeven had ik weinig keus en was het dus bv + boterham. maar ik heb het wel altijd veel gedoe gevonden.
    boterham laten ontdooien, smeren, in stukjes snijden en geven.
    en dan met de lunch wéér.
    dus als het net zo goed is wil ik liever pap geven.
    maar geef ik dat dan kant en klaar met opvolgmelk, waar je dus alleen maar water bij hoeft te doen?
    of (opvolg)melk toevoegen aan gewone pap?
    en dan nog één; geef ik dat uit een fles (past het door de speen) of uit een bord? (dan ben je nog heel lang bezig)
    pffff zie door de bomen het bos niet meer.;)
    Wat doen/vinden jullie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja net wat jouw kleine 'lekker' vind. Ik gaf Justin een papje met biscquit. Heerlijk vond ie het, logisch haha. Tot net voor zijn 3e verjaardag gegeven en vanaf nu is het een broodje. Oja ik gaf het met een lepeltje.

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

's morgens ligt het er maar net aan hoeveel tijd we hebben, of het weekend is of doordeweeks.
    Doordeweeks krijgt ze meestal gewoon een papfles, snel klaar en ze kan die lekker zelf opdrinken.
    Ik geef de pap best dik, de beste fles+speen voor ons is van bibi.
    Van een bordje is geen succes, want madam wil alles van een bordje zelf eten.

Als we meer tijd hebben smeer ik 2 boterhammen, snijdt die in stukjes en zet haar aan tafel.
    Kan ze er zo kort of zo lang over doen als ze wil.

's middags krijgt ze altijd brood.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij geven 's ochtends pap van een bordje en dat is echt binnen 5 a 10 minuten op. De boterham tussen de middag doet ze een halfuur over. Ze wil ook niet meer uit de fles drinken en ik denk dat het ook niet heel slecht is om het flesgebruik zoveel mogelijk te beperken na een jaar.

Wij gebruiken trouwens Bambix pap die je van (opvolg-) melk maakt, kun je tzt ook overstappen op gewone melk.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

altijd na de bv een boterham gegeven.
    Ze gaan uiteindelijk sneller eten.
    Vind het eigenlijk niet zo een gedoe. Ik smeer haar boterham en snij het en daarna die van mij en smeer mijn boterhammen voor me werk. Of anders dan schil ik alvast de aardappelen voor de avond.
    Ze eet zelf haar boterham. Ik voer dus niet. Deed ik al snel niet meer.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij wisselden het af.. De ene dag pap, de andere keer een boterham. Net hoe het uitkomt.

7. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Hier pap van BonBébé, hier hoef je alleen 200ml (opvolg)melk aan toe te voegen (wij geven gewone halfvolle melk).
    Af en toe wisselen we het af met een boterham en tussen de middag sowieso een boterham met een bekertje melk.
    Ik smeer z'n boterham, vouw hem dubbel en snij m dan door de helft en dan eet hij hem zo helemaal zelf op.
    Dit werkt voor ons zoontje beter dan in stukjes snijden.
    Pap geven we uit een bordje en zit er binnen 10 minuutjes in, hij et lekker door hahaha...
    Boterham doet hij zeker een half uur over, lekker op z'n gemak en dat zal vanzelf wel sneller gaan met de tijd.
    In die tijd kan ik weer andere dingen doen ;)

8. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hier tot nu toe altijd 's morgens een bord pap.
    Van de week 2 dozen gehaald, tja meteen maar voorraad denk je dan...
    Besluit meneer dat ie ineens geen pap meer hoeft, maar liever brood eet :D
    Nu werkt ie in no-time 2 boterhammen weg en een schaaltje yoghurt, soms nog fruit ook, want 's morgens verrekt ie blijkbaar van de honger (eigenlijk de hele dag, tis net een hol vat) en gaat pap hem niet snel genoeg.
    Ze geven het dus vanzelf wel aan :p
    De boterhammen haal ik de avond ervoor uit en leg die in een zakje in de magnetron (blijven ze op een of andere manier verser), dan zijn ze 's morgens ontdooit en vers en kun je meteen smeren.
    Als ie echt erge honger heeft krijgt ie de eerste dubbelgevouwen in zn handen, tegen de tijd dat die op is heb ik de tweede wel gesmeerd en gesneden.

Groetjes Priscilla.

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik geef een boterham. Die leg ik 's avonds al uit de vriezer, hoef ik er 's morgens alleen maar wat op te smeren. Voer je de stukjes of geef je ze in de hand?

Ik gooi 's morgens vaak een klodder jam op een bordje, scheur dan stukjes brood af, sop ze in de jam en dan in het mondje. Gaat prima, 's morgens zijn we allebei lui en wil ze niet perse zelf eten ;).

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    brood duurt hier ook errug lang, pap gaat veel sneller.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij geven 's ochtends altijd pap. Ze drinkt niet veel melk, dus zo krijgt ze toch een behoorlijke hoeveelheid melk binnen samen met de pap. En ik vind het praktischer om te geven, anders zit je heel lang met een broodje. We hebben de pap altijd met een lepel gegeven, nooit in de fles. Maar dat kan natuurlijk wel, maar net wat je het handigst vindt.

12. jonibra

jonibra Niet meer actief

Wij eten 's ochtends altijd met zn allen aan tafel.
    Nikita zit er dan bij in de kinderstoel en krijgt wat stukjes brood om zelf te eten en hapt van ons mee.

13. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hier brood gewoon zelf eten.
    Vaak de eerste dubbelgevouwen in zn hand omdat ie anders (denkt dat ie) vergaat van de honger ;)
    De tweede smeer en snij ik intussen en die eet ie dan met zn vorkje of zn handen op.

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

gaat hij dan ook huilen?
    dat is namelijk ook een reden dat ik neig naar een papfles, als mijn zoontje wakker wordt gaat hij al snel huilen en vervolgens krijsen:(
    is dit normaal bij een mannetje van 12 maanden?
    sommigen zeggen dat hij verwend is omdat hij altijd meteen aangelegd is geweest.
    en nu heb ik zo'n driftkikkertje die alles bij elkaar krijst als mama eerst naar beneden moet om eten klaar te maken.:)
    zijn er meer kindjes die dit ook hebben?

15. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hier begint hij ook snel te "jengelen"als het te lang duurt
    en maak ik snel een bordje pap ;)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn kids hebben nooit pap gehad en bijde vanaf 7 maanden gewoon een boterham

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Als ik thuis ben en dus niet hoef te gaan werken krijgt hij brood. Vind het goed voor zijn mondontwikkeling dat hij goed leert kauwen. Al heeft hij dan nog geen tandjes.

Maar als ik moet gaan werken moet ik om 7u de deur uit. Dan geef ik hem voor het gemak wel pap. Hij vind het lekker en het gaat een stuk sneller.

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij geven sinds kort een dubbele boterham en die gaat helemaal op 's ochtends. Pap vond/vind ze ook lekker. Bij ons duurt het niet lang hoor. 5 minuten en er zijn 2 boterhammen met appelstroop fo jam naar binnen.

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier zowel 's morgens als 's middags een boterham. Heb het nooit in stukjes gesneden, ze hapt er altijd zelf een stukje van.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat voor beleg gebruik je?

Deel Deze Pagina