Hoi, Mijn baby is verkouden en drinkt erg weinig. Ik denk dat hij totaal per dag op 500 cc zit. (rond de 100 cc per voeding, want hij krijgt 5 flessen) Soms geeft hij hiervan zelfs nog wat terug ook. Dit doet hij sinds gisteren. Ik vraag me nu af hoeveel een baby van zijn leeftijd MINIMAAL binnen moet krijgen. Is dit niet te weinig? En moet ik mij zorgen maken, ja of nee? Alvast bedankt, renate.
Ik vraag mij ook af wat het minimale is. Ik kan je er helaas niet bij helpen. Maar goed de plasluiers in de gaten houden (maar dat wist je vast al wel). Een buuf van mij, haar dochter dronk ook weken heel slecht. Ook zo'n 500 cc op een dag ( 7 kilo zwaar en 5,5 maand) Ze droogde er niet van uit, maar groeide ook niet goed. Maar dat is over een aantal weken genomen. Hou je mannetje maar goed in de gaten. Zolang hij plasluiers heeft en goed reageert, droogt hij iig niet uit.
Ja, zo stom. Ik zoek het hele internet af, maar kan hier niets over vinden. Ik vind genoeg over de hoeveelheid die hij ongeveer zou horen/ moeten drinken, maar niets over wat hij nou minimaal binnen zou moeten krijgen om uitdroging te voorkomen. Hij plast wel goed. Gedraagt zich soms wat hangerig en vooral heel rustig, maar ja, hij is verkouden.
Ik ben er ook wel eens naar op zoek geweest, maar heb ook niks kunnen vinden. Volgens mij is het ook afhankelijk van of je kindje diarree heeft of veel spuugt. Want dan drogen ze sneller uit. Dat hij een beetje spuugt is normaal bij verkoudheid, is de manier voor die kleintjes om slijm kwijt te raken. Zolang het niet halve flessen zijn. Ik hoop dat je een antwoord krijgt en als je het gevonden hebt, wil je het dan laten weten (ben er ook benieuwd naar). En beterschap voor je mannetje.
Idd, Renate, zolang hij goed plast, nog niet teveel zorgen maken. Lynn is laatst ook heel ziek geweest, dronk heel slecht, gaf 2 van de 4 flessen terug. Had diarree. Toen ben ik na een paar dagen even naar de huisarts geweest. Deze zei, dat ik Lynn in de gaten moest houden. Goed moest tempen. Kijken of ze niet suf was. Goed op dingen reageerde. Ze dronk ook maar 500cc per dag. Na een paar dagen begon ze weer meer te drinken. Kreeg ook het advies, dat als ik het echt niet vertrouwde, lynn dan meer keer per dag iets aan te bieden. Bijv om de 2 uur. Alles wat ze zou drinken was mooi meegenomen. Dat ie hangerig is komt doordat ie ziek is. Dat is verder niet raar. Als ie verder overdag wel gewoon vrolijk is, zou ik het even aankijken. Als je het niet vertrouwd kun je altijd naar de ha. Beter een keer te vaak, dan een keer te weinig. Hij zal ook wel veel slapen, hoort ook bij ziek zijn. Succes
Mij zei het CB dat Rick met 4,5 maand (toen hij net van 5 naar 4 voedingen probeerde te gaan, wat mislukte....) dat hij minimaal 800 ml binnen moest krijgen......
Ik zou het antwoord nog even laten weten. Bij deze: Ik ben vrijdag naar de HA geweest. Via hem kreeg ik te horen dat hij met zijn huidige gewicht (iets meer dan 7 kilo) minimaal rond de 700 cc aan vocht zou moeten drinken. Minder is dus niet OK.
oh? ik dacht dat baby's per kg 150 cc binnen moesten krijgen dus als hij 5 kg weegt hij dan 750 cc zou moeten drinken?
Thnx Renate voor je antwoord, 500 cc is dus niet oké. Hoe is het nu met je mannetje? Al een beetje opgeknapt?
Yeline heeft ook altijd ver onder het minimum gedronken ik kreeg er niet meer in ze krijgt al vanaf 6 maanden maar 400-500 cc per dag en dan met 2 flesjes. Ze is nog licht met dr 8595 gram met 1 jaar maar ze doet het goed ze heeft wel plasluiers maar die zijn nooit vol en zwaar maar ben niet anders van haar gewend.
Ja, dat klopt ook. Dat zouden ze binnen horen te krijgen. Maar wat de HA mij vertelde is wat hij MINIMAAL toch eigenlijk echt wel binnen zou moeten krijgen. En dat is die 100cc per kilo aan lichaamsgewicht. Het gaat nu gelukkig weer goed. Sinds gisteravond drinkt hij zijn flesjes eindelijk weer bijna (of zo goed als) leeg!
Dat is alleen de eerste 3 maanden. Daarna kun je dat zo niet meer berekenen. Een baby van 7 kilo zou dan 1050 moeten drinken. In ieder geval, fijn dat het met die kleine weer goed gaat.
Renate er is denk ik een verschil tussen wat ze moeten drinken om goed te kunnen groeien en wat ze minimaal moeten drinken. Jouw HA heeft gezegd 100 cc per kg is het minimale. Gewoon daarvan uit gaan. Wat Juudje bedoelt is dat de 1e 3 maanden geldt 150 cc per kg (om goed te kunnen groeien, dus niet het minimale). Na 3 maanden wordt dat minder. Volgens het voedingsschema van ons CB is dat bij 5 maand 120 a 130 cc per kg. Ze groeien dan minder hard en hebben dan ook minder voeding per kg nodig. Maar in ieder geval fijn dat je mannetje is opgeknapt en dat hij weer beter drinkt. Daar gaat het uiteindelijk om.