Wie geeft er borstvoeding.. heeft gegeven of bewust niet..?

Discussion in 'Voeding' started by Iman, Jan 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoelang heb je b voeding gegeven?

1. 1 week

2. 2 weken

3. 3 weken

4. 1 maand

5. 2 maanden

6. nog steeds

7. niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    Ik ben benieuwd wie er hier iegenlijk allemaal borstvoeding geven.. Mijn kleine is nu ruim 4.5 maand en ik geef het nog steeds en daar ben ik erg blij om~!Ik wil graag weten hoe lang jullie geven.. of waarom niet.. of waarom wel gegeven en gestopt..

groetjes Iman

2. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik ben van mening dat borstvoeding het allerbeste is voor je kindje. Ik geef Damiën nu al ruim 11 weken borstvoeding. Ik had eerst als goal 3 maanden...maar heb er nu 6 maanden van gemaakt!

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik ben bewust begonnen met het geven van de fles, puur vanwege het feit dat ik me er niet prettig bij voelde. Bovendien had Rick na zijn geboorte ontzettend veel last van slijm en was ontzettend misselijk, waardoor ik m.b.v. de fles precies wist hoeveel hij binnen kreeg.
    Ieder maakt zijn eigen keuze en ik zag het mezelf gewoon niet doen. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe geen moment spijt van heb gehad.

4. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    ik ben net gestopt met bv...
    heb lang getwijfelt hoor omdat ik weet dat bv het beste is maar ik vondt het heel vermoeiend en merkte aan mezelf dat mn geduld snel op was als ze zo lang dronk/sabbelde aan mn borst.
    en als ik straks weer aan het werk ga dan is fv makkelijker omdat ik geen tijd heb om te kolven.

vindt het nog wel een beetje jammer hoor maar het is wel beter zo omdat ik nu zelf rustiger ben en nu ook precies weet hoeveel ze drinkt.

5. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven. Wilde het heel graag nog langer geven, maar na een borstontsteking en spruw ben ik het gaan afbouwen. Het deed ZO'N PIJN. ik ben toen om en om borst en fles gaan geven om het wat dragelijker voor mijzelf te maken, en toe opeens had ik bijna niks meer.

6. Niet meer actief

Ik wilde het geven, maar doordat het ziekenhuis me een beetje heeft laten aanmodderen is het dus niet goed gegaan..waardoor ik er na een dag mee gestopt ben..
    Maar met de fles wordt het ook een groot, sterk ventje hoor..dus vind het niet erg..alleen jammer..

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ruim 10 maand aan mn dochter, toen wou ze niet meer. Hopelijk wil deze langer... De eerste weken vond ik het afschuwelijk maar ik moest en zou van mezelf 6 maand volmaken, na 3 maand kon ik zeggen dat ik er ook van kon genieten. Ik zou het weer net zo doen.

8. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Ik heb 2 weken borstvoeding gegeven, kreeg jammer genoeg niet de begleiding die ik wilde hebben bij het geven van de borstvoeding. Mijn kleine mannetje kon ook niet goed mijn tepel vasthouden dit i.v.m. een tekort tongriempje, houdt dus ik dat hij zijn tong niet om de tepel heen kon leggen, dus toen waren we begonnen met tepelhoedje nou daar kregen we samen echt geen vaardigheid in, vandaar dat ik over gestapt ben op flesvoeding, en ja natuurlijk vind ik het ook jammer, maar zoals Sonnie zegt met de fles worden ze ook groot en sterk, het is enkel erg jammer!

liefs, misspuma

9. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Ik heb bijna een jaar bv gegeven en ga het met de tweede weer doen ! Ideaal ! Het is altijd bij de hand. Het duurde alleen even voordat ik er een ritme in had.....

10. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    ik denk trouwens dat als ik niet aan het werk hoefde en huismoeder kon zijn dat ik het dan wel langer had willen geven... helaas is dit financieel voor ons niet mogelijk.... :(

11. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    De eerste een jaar, de tweede bijna een jaar(steeds omdat ik weer zwanger was en de bv achteruitliep) en nu de derde al weer 15 maanden!

geweldig!

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik heb nog steeds ingevuld, omdat 4 maanden er niet bij stond.

Ik heb bijna 4 maanden BV gegeven.

13. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ik heb bij me eerste geprobeert bv tegeven maar ze had gelijk al teveel zuigkracht in 1 dag tijd lag het vel al van me tepel de vk liet me ook aanmoderen en na 2 dagen mocht ze al een flesje erbij om mij wat teverlichten want bij elke voeding gingen me tepels heel erg bloeden en je zag dan ook gewoon bloed uit me dochterts mondje komen en ik voelde z'n slechte moeder dat ik me kind niet eens eten kon geven en zag ook tegen elke voeding op moest ook heel vaak huilen na een week kwam de vk pas met een tepelhoedje ik wist niets eens dat ze bestonden en dat ging hartsikke goed maar me dochter vond in middels de fles lekkerder en wou dus niet meer aan de borst drinken dus na een week was ze over gegaan op voledige fles dus bijelkaar maar 2 weken bv.

bij me 2de dochter wou ik het toch graag weer proberen ondanks hoe het verlopen was de 1ste keer maar mijn zwangerschap was zo erg zwaar ben geopereerd geweest met complicaties en zo.
    het ging dit keer wel erg goed met het geven van de bv maar ik was lichamelijk nog helemaal niet herstelt dus het putte me echt helemaal uit ik kon alleen nog maar slapen dus heb ik samen met me vriend toch besloten dat het beter was voor mij zelf om testoppen dus zijn we geleidelijk af gaan bouwen dus in totaal heeft ze 6 weken bv gehad.
    wat ik ook weer jammer vond want het ging dit keer eigenlijk best goed maar het was beter voor mijn eigen gezondheid.

bij de volgende ben ik er nog niet over uit of ik het weer ga proberen maar heb nog de tijd om erover na tedenken hahaha

14. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik kolf 6x per dag af! en dat geef ik via de fles.

15. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    Mag ik je vragen waarom je kolft? en niet meteen geeft.. werk misschien?

groetjes Iman

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    ik ben na 4 maand gestopt omdat ik kolven en werken niet zag zitten.

17. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb 10 maanden gegeven. Na 6 maanden wel met hoop flesvoeding ernaast.
    Vooral nadat ik had gemerkt dat mijn zoontje melkallergie had, was ik blij dat ik borstvoeding gaf en hield ik het beter vol (omdat borstvoeding beter is voor kinderen met melkallergie).

18. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    gelukkig hoef ik nog niet te werken, moet er niet aan denken. (kailynn is net 5 weken oud)
    kailynn kan/wil niet aan mijn borst pakken ze drinkt 2 slokken en laat dan los.
    de fles doet ze wel goed, maar ik wil haar wel het goede van bv geven omdat ik vroeger een koemelk allergie gehad heb, mijn productie is ook te weinig dus ik geef hypo allergene bijvoeding.

vandaar dat ik alles afkolf.

19. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven. De borstvoeding liep zo ver terug dat het niet meer haalbaar was. Heb vanaf het begin alles gekolfd omdat Damien ook steeds de tepel lost liet of uren zat te sabbelen en nog niet voldoende kreeg. Als Damien gewoon aan de borst zou drinken had ik het denk ik wel langer volgehouden. Ben wel met heel veel verdriet gestopt. Heb dit wel geleidelijk gedaan door steeds 1 voeding te vervangen voor flesvoeding. Het duurde ook even voordat Damien hier aan gewend was.
    Groetjes Karin

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hoi ik geef nu bv nog steeds, en hoop dit zo lang mogelijk te blijven geven, eerste doel is 3mnd, dan 6 mnd en daarna is elke maand meegenomen. als het me lukt tot een jaar dan stop ik , maar voor hetzelfde geld gaat het om de een of andere manier niet meer en vind ik fv ook goed hoor. bv is en blijft het allerbeste maar met fv worden ze ook groot ;)

gr saskia

Share This Page