dochter slaapt niet meer door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikkydj, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hai,

Ben even aan het balen. Mijn dochter van 12,5 weken slaapt niet meer door. Of ja ze slaapt niet meer "uit" zeg maar. Ze slaapt netjes 9 a 10 uur. Maar tegenwoordig is ze dus tussen 05u00 en 06u00 wakker terwijl dit eerder tussen 07u00 en 08u00 was en wil dan ook haar dag starten. Een fles geven en terug leggen werkt niet en haar later de laatste voeding geven heeft ook geen zin. Nu is het natuurlijk al hartstikke mooi dat ze 9 a 10 uur slaapt dus mag niet eigenlijk niet klagen.....maar ik doe het lekker toch even! ;)

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja lastig...

Onze oudste sliep toen ze jong was altijd "uit" tot de 2e ochtendvoeding om 10:00. Ik liet haar na de voeding van 07:00 bij mij in bed liggen (manlief was er dan toch al uit) en dan sliepen we gewoon nog een uurtje of 2-3. Heerlijk!

Onze jongste heeft haar lange ruk ook verkeerd... Sliep vorige week van 20:00 tot 04:00. Heb ik wat aan ;) gelukkig slaapt ze na de voeding wel weer verder. Om 05:00 de dag beginnen lijkt me niks...

3. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    5 uur is wel vroeg om de dag te beginnen inderdaad. Misschien de avond fles wat later aanbieden?
    En je mag inderdaad blij zijn met die 8 a 9 uur. Mijn ventje was vannacht ook om 4 uur wakker terwijl hij die dagen ervoor ook lekker 7,5 uur achter elkaar sliep. Jammer hoor, maar het kan zijn dat ze meer voeding nodig hebben op dit moment. Hij pikte het namelijk niet om alleen met zijn speen weer te gaan slapen. De nacht daarvoor wel. Dus maar een klein flesje gemaakt.

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    En is later naar bed geen optie? Als ze dan alsnog 9 á 10 uur slaapt dan is het weer wat later in de ochtend.

Maar je mag idd niet klagen;)! Hier wordt het nog steeds vaak 6 uur, maar meestal kan ik hem wel terug leggen, maar ja, niet altijd dus...

Ze is nog zo jong, het zal vast snel weer veranderen, tenminste dat is mijn ervaring. Ik zou er gewoon even in mee gaan, maar wel altijd fles geven en terugleggen, lukt het dan heb je geluk, en lukt het niet tja dan toch maar vroeg de dag beginnen. Ik leg de kleine altijd terug als het voor 7 uur is, ik haal hem er ook altijd pas uit rond 7 uur (kan natuurlijk ook 10 min eerder zijn, maar meer niet. Als ik hem terug leg na de fles om 6.15 slaapt hij niet altijd meer, maar hij vermaakt zich dan prima in bed. Kunnen we toch om 7 uur echt de dag beginnen.

5. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    tot nu toe heeft later in bed leggen of later de fles geven geen effect gehad bij haar. Het badje voor het slapen gaan wil wel eens helpen. Zes uur wakker worden vind ik geen enkel probleem, is dadelijk zelfs fijn als ik weer moet werken. Maar 5 uur....tja wat een uur verschil dan toch kan doen he. Ik ga er ook gewoon in mee hoor. Meestal heeft ze geen honger als ze zo vroeg wakker wordt maar wil gewoon opstaan. De eerste fles heeft ze meestal pas tegen acht uur als het me met de tut lukt om haar tot zes te laten liggen. Vanmorgen heb ik nog eens geprobeerd om de fles te geven op haar kamer in het donker en dan terug in bed te leggen maar dit had ook geen effect. We zullen het wel zien. Maar goed dat ik nog vrij heb en af en toe een dutje mee kan doen :D

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is dat helaas ook weken zo geweest, om 5 uur was ze wakker ( of ze nou om 19.00 of om 22.00 een voeding kreeg ) en was ze steevast een uur of 2 wakker. Ik bleef dan wel met haar in bed en om een uur of 7, 8 vielen we weer eventjes in slaap tot ik er om 9 uur uit ging. Haar haalde ik er dan uit als ik gedouched was en dan was 't meestal 9.30, een mooie tijd om weer te drinken en aan te gaan kleden.

7. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    weken?:$ pffff ;)

Deel Deze Pagina