Weet iemand wat de minimale intake bij 15mnd is? Ik las hier eens iets over 100cc vocht? Meer om uitdrogen te voorkomen.
Klopt die 300 cc dat staat in de boekjes maar bij eetklinieken hanteren ze nog minder hopelijk dat iemand dit weet?
Onze dochter heeft afgelopen weekend 200cc vocht binnengehad (in 24 uur) en ze MOEST toen drinken anders zou ze aan het infuus gaan. Wel in combi met koorts. Waarom wil je het eigenlijk weten?
Ik denk dat het vooral omdat het icm koorts was, want met koorts verlies je uiteraard ook vocht. Mijn kleine heeft gisteren de sonde eruit gehaald en wil het even aankijken zonder sonde. Zolang ze actief is en alert reageerd kijk ik het aan...en anders gaat ie er morgen weer in
Ja met koorts gaat het natuurlijk wat sneller.. Pfff sonde das heftig zeg! Hoop dat het goed gaat zonder sonde!
Weet iemand van jullie toevallig ook wat de minimale intake is voor een kindje van 10 maanden (9kg). Onze dochter drinkt momenteel heel erg weinig. Vandaag (tot nu toe) nog geen 200ml gehad.. (oorzaak is de combi van een sprong en komende tandjes..)
nou ago hier dus 15mnd met 7,8kg gisteren ging ze slapen met een inname van 180cc in de nacht nog 20cc water dus totaal heeft ze 200cc op in 24u. De nacht stond ze wel elke 2u op om water te drinke... Als ze verder geen koorts heeft, niet hangerig is dan kan ze prima 1 dag met 200cc voldoen hou haar wel in de gaten
Hoi Samy, Bedankt voor je reactie. Ze heeft gisteravond nog 100 gedronken dus ze kwam op 300 uit gisteren. Vanochtend had ze wel een sterk ruikende plasluier, maar verder is ze wel goed fit. En vanochtend heeft ze wel redelijk goed haar fles gedronken gelukkig. We houden het inderdaad goed in de gaten!