@Bagheera Oeiii daarom twijfelde ik dus al over mijn post, vanwege jouw reactie.. Ik heb het in mijn verhaal niet over leeftijd.. Ik heb het over financiele situatie, sociale volwassenheid, een huis en stabiele reactie.. Ik ben met je eens dat de ene dat al op 18 jaar heeft en de ander op 30 nog niet.. Ik zeg ook nergens dat ik daar een leeftijd aan hang, sterker nog wat ik probeerde te zeggen was dat een leeftijd minder zegt dan 100 andere factoren die veel belangrijker zijn dan dat cijfer.. Mijn mening, mijn gedachte.. Dus don't worry, volgens mij bedoelen we hetzelfde..
Ze vraagt hier om de minimale leeftijd, niet om de ideale leeftijd, dat ten eerste! Als we dan toch bijdehand gaan doen.. Daarbij zijn er altijd vooroordelen over tienermoeders, want die zullen niet goed voor hun kind zorgen. Omdat iemand minder geld heeft, of uit een 'ander milieu' komt wil dat nog niet zeggen dat hij minder goed voor zijn kind zorgt. Nou mijn ouders hadden een groot huis en zaten goed in het geld, maar ondertussen was mijn vader een narcist en was het zeker geen pretje thuis, maar goed.. De buitenwereld had er geen last van, want de oprit met die dikke auto zag er toch prima uit?! Ik vindt het zo'n onzin, tuurlijk zal het vaak moeilijker zijn wanneer je arm bent en uit een arm gezin komt. Maar nu ik minder (niet arm, maar wel een stuk minder) geld heb, ben ik 10x gelukkiger en ik durf ook te zeggen dat ondanks dat ik met mijn 22e een kind kreeg, ik ook 10x beter voor mijn kind zorg, dan mijn ouders met hun 35e en 38e, vooral mijn vader! En idd, ook al willen mensen dat niet horen en denken onsterfelijk te zijn, helaas er is wel een maximum.. Daarbij als ik sterf laat ik liever mijn prachtige dochter achter dan een groot huis, dan heb ik het leven tenminste doorgegeven! Maar heel fijn dat mensen ook nog van gokken houden, en wel laat kinderen krijgen... Gr. Carlien ps. Mijn moeder is btw 15 jaar onvruchtbaar geweest en kreeg uiteindelijk wel kinderen, dus ik heb niks tegen op mensen die op latere leeftijd kinderen krijgen. Alleen om zo naief te praten en te denken dat je wel oneindig vruchtbaar bent en dan maar naar de dokter rennen, aangezien dit toch een agendapunt was kan ik niet uit staan .. *zucht*
ik denk dat je zelf een beetje bepaalt wanneer je aan kinderen wil beginnen. ik was bijvoorbeeld op mn 16de het huis uitgezet, woonde dus vroeg samen en had een 40 uur werkweek. ik kreeg mn eerste zoon net na mn 18de verjaardag. ik heb alleen middelbare school gedaan, omdat ik het daarna natuurlijk ,omdat ik uit huis was, een vervolgopleiding niet kon betalen. betekend dat dan dat ik een slechte moeder was? nee natuurlijk niet, ik geef al mn kids evenveel aandacht en liefde, en iedereen maakt fouten, elke ouder. ik ken tot nu toe geen enkele ouder die perfect is hoor en geen fouten maakt. ik ben inmiddels 3 zoons en een dochter rijker en elke dag leer ik er nog iets nieuws bij.
Heb niet alles gelezen dus reageer op de vraag van TS.... Ik vindt dat je niet kan zeggen dat er een minimale leeftijd is. Er zijn mensen die 30 zijn en kwa verstand nog bij de 18 hangen ergens....dus ja....