Ik heb 3 kinderen en nee, wij hebben niet beide een mooie baan, geen mooi huis en geen tuin.. is dat een vereiste dan als je kinderen wilt?
haha ja ik ben overal hihi nee hoor ongi is doorgebroken woensdag, maar nu gelukkig weer op t eind, de laatste prut (sorry...) op dit moment dus we kunnen weer bijna gaan klussen (heh wat een straf ) hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt hoor!! kan het zijn dat je cyclus nog beetje van slag is door je bevalling??
nee, maar een stabiele basis lijkt me wel gunstig. als je je kindjes maar kunt geven wat ze nodig hebben, dat is het belangrijkste en wij hebben ook geen tuin hoor, wonen in een appartement met een balkonnetje, dus nee tuin vind ik sowieso geen vereiste. en wat versta je onder een mooi huis, een huis die je je thuis noemt toch , hoeft toch niet perse een kast van een huis te zijn, maar ik vind wel dat kindjes een eigen kamer horen te hebben (niet alle 3 een aparte dat vind ik ook weer niet nodig), maar in elk geval niet dat je maar 1 slaapkamer hebt en daar dan ook nog eens 3 kindjes bij...lijkt me voor de ouders vooral geen ideale situatie!
Ik bedoelde dat natuurlijk nietzo letterlijk hoor van dat huis met tuin. Ik vind gewoon dat iemand van 16 een kind TE weinig kan bieden en sommige doen inderdaad alsof 60% van de 16 jarige in een super situatie zitten waarin ze een huis met tuin hebben en mooie banen. Nou vaak is het een puinbak en ze nemen die kinderen erin mee helaas.
Denk ik ook wel hoor. Maar ik denk dat men soms ook wel erg lang wacht met alles voor elkaar moeten hebben wat betreft kids.. Ik voel ook de hete adem in mn nek van familie die vinden dat ons huis en deze buurt niet geschikt is, dat ik toch echt moet gaan werken, toch echt wel zelf een rijbewijs en auto moet hebben, dat je toch echt wel 1 keer per jaar naar de Efteling of dierentuin moet gaan.. en als het kan ook nog jaarlijks op zonvakantie naar het buitenland.. *zucht*
Sjah....IK had idd op mijn 17e alles op orde. Ik studeerde, mijn vriend had vast inkomen, we hadden een leuk appartement en hadden het gewoon prima voor elkaar. Maar hoeveel 17 jarigen staan hier tegenover die het prima voor elkaar LIJKEN te hebben, maar ondertussen schulden maken bij het leven? Of waar het gewoon overduidelijk een zootje is? Zoveel mensen, zoveel situaties. En wat is het lastig om dat allemaal van buiten af te beoordelen
Ben het helemaal met je eens hoor, mensen stellen ook teveel eisen en willen teveel. Mensen zeuren inderdaad heel wat af, het is toch nooit goed hoor. Als jij maar vind dat je het goed voor elkaar hebt met je kids toch?
Idd is het ook en dat heb ik ook al eerder gezegt hier in dit topic. Ik woonde ook al met mijn 17de niet meer thuis, achja.. De ander loopt er met zijn 40ste nog een puinhoop van te maken.
Ik erger mij aan de toon in je reactie. Alsof iemand van 16 niets te bieden heeft. Zelf was ik net 16 toen mijn zoon geboren werd, was niet in de planning. Ik was alleen. MAAR,.. Ik had wel een volledig huis tot mijn beschikking, mijn vader woonde bij zijn vriendin. Ik was geen luxe gewend, dus maalde er ook niet naar. Ik had niet veel geld, maar had ik ook niet nodig. Mijn zoon is niets tekort gekomen door mijn jonge leeftijd. Natuurlijk, als ik terug kijk zie ik zelf ook wel dat ik inmiddels een ander mens ben geworden, ook ik ben veranderd, maar slecht of onvoldoende: Nee dat was het niet. Als ik het even mag vergelijken: Toen leefde ik van een minimaal bedragje per maand, kon het daar prima mee redden. Inmiddels verdien ik behoorlijk wat meer dan mijn leeftijdsgenoten en zie ik dat ik ook dat het moeilijk is om met minder genoegen te nemen. Je grenzen ga je verleggen. Toendestijds had ik de tijd om te studeren, en omdat het normaal was, en ik niet beter wist, kon dat ook prima. Het was geen omschakelen, want zo was het gewoon. Nu is mijn zoon 7, en kan ik zeggen dat ik als alleenstaande inmiddels een woning in een goede wijk van Amsterdam heb, een inkomen, waar ik met gemak van kan leven, en zelfs binnenkort stop met werken om thuis halve dagen te blijven werken: Waarmee ik nog steeds makkelijk rond moet kunnen komen. Ik ben zijn eerste levensjaar volledig thuis gebleven, daarna fulltime bezig geweest. Afgelopen twee jaar 4 dagen per week, en nu: Nu kom ik in principe weer fulltime thuis. (Werk dan onder schooltijd) Nee, ideaal was het niet, maar ben trots op wat ik heb bereikt, en vind dat mijn zoon daar lering van kan nemen. De toekomst bouw je zelf, en het is niet erg, negatief of slecht als iemand dat proces mee mag/kan maken. Ook ik erger mij weleens aan de tokkie-types-tienermoeders.. Maar dat moet je anders zien: Die mensen moeten ook bestaan, en hebben ook bestaansrecht, zonder die mensen is er geen verschil meer in de maatschappij. Mensen in verschillende milieus moeten er nu eenmaal zijn. Ookal begrijpen wij mensen soms het milieu van een ander niet.
Waarom erger jij je aan mijn toon terwijl het maar letters zijn? Ik probeer niemand te kwetsen hoor. En wat je opschrijft is een beetje tegenstrijdig want schijnbaar hoor jij dan dus bij dat kleine percentage wat het wel voor elkaar heeft en er wat van maakt. Daarnaast was je zwangerschap niet geplant, daar heb ik sowieso nooit mijn mening over gegeven hier.
Nou ja, alleen maar letters.. Als het alleen maar letters zouden zijn hier op het forum zouden we wel een woordenboek gaan bekijken.. ) Ik begrijp je punt wel hoor, want er zijn ook een heleboel meiden die er een rommeltje van maken, maar dat ligt ook aan het milieu, voor de een is het normaal: voor de ander absoluut niet. Ik denk ook wel dat het een generatiekloof is, als ik zelf soms zie wat voor types tienermoeders ik ontmoet, tjah: Mooie merkjes zijn vaak belangrijk, dat er intussen niks op de bankrekening staat is twee. Ik zie ook de foute types, absoluut. Maar de goede tienermoeders zie je helemaal niet, want die vallen niet op. Wij zijn nog niet zo heel lang geleden verhuisd, mijn zoon was direct vriendjes met een jongetje verderop in de straat. Ouders ook heel leuk, klikte prima. Toen hoorde ze hoe oud ik was, daar schrokken ze van, konden ze zich niks bij voorstellen. Zo zie ik er ook niet uit, en zo is mijn gedrag ook niet. Hoe dan ook: Ik denk dat ik je berichtje misschien even te persoonlijk opvatte. Zijn er genoeg die er een rommeltje van maken, maar dat deden de ouders daarvan waarschijnlijk ook. Het is vaak een bepaald milieu waarin ze zelf opgegroeid zijn en nogsteeds verkeren. Eigenlijk heel jammer, maar anderzijds: Die mensen moeten er ook zijn.
Met alleen maar lettertjes bedoel ik dat het misschien anders overkomt dan wanneer er echt een 'toon' achter zou zitten zoals wanneer je echt een gesprek aangaat met iemand. Ik zie overgins de goede tienermoeders wel hoor. Daarom zeg ik ook steeds dingen als 'uizonderingen daar gelaten'. Ik scheer helemaal absuluut niet iedereen over een kant, dat doe ik nooit. Alleen vind ik dat mensen er beter niet bewust voor kunnen kiezen om op hun 16de aan kinderen te beginnen, thats all! En ik vind het echt superknap hoor hoe jij het hebt gedaan met je zoon. Ik stuit zelf ook vaak op vooroordelen, maar daar veeg jeje reet toch mee af.
Haha, ja bewust kiezen voor een kindje op die leeftijd daar geloof ik ook niet in hoor. Volgens mij hebben die meiden veelal psychische problemen, of een veel oudere vriend die in een andere fase van het leven zit. En die vooroordelen: Tjah, het zegt meer voor de kortzichtigheid van die mensen dan over jou. Waar ik bijvoorbeeld heel boos over kan worden, zijn die moeders op het schoolplein, die mij als blanke jonge moeder dan zien lopen met mijn gekleurde zoontje en dan hardop vragen "Goh waar is jouw vader dan? Ja die is er zeker niet he?" Ik kan daar niet zo goed tegen. Vooroordelen ten top, en nu is het wel zo, maar niet op die manier. En het ergste is nog dat ze mijn zoon daarin betrekken door het hardop aan hem te vragen. Ongepast.
Dankjewel. We zijn een aantal jaar geleden op vakantie geweest op Kreta en daar was een stelletje met een kindje van 1,5 die Gabriël heette. Daar kwamen we dus voor het eerst op de naam. Ik ben best goed in leren en heb ook een studie gekozen die voor mij waarschijnlijk niet al te moeilijk zal zijn gezien het altijd zonder moeite mijn beste vak was. Daarnaast is het ook een studie met weinig contact uren. Ben nu trouwens bezig met een cursus via de OU om alvast een beetje in de stof te komen en dat gaat best aardig met combineren. Bij de uni is wel een opvang, maar niet verbonden aan de uni zelf. Voorlopig willen we kijken of het kan zonder kdv en anders kiezen we voor een kdv hier in de buurt. De rechten mbt borstvoeding geven op de universiteit zijn er inderdaad niet echt. Alleen ik heb er voor gekozen om de eerste 8 maanden thuis te zijn met de kleine. Het kolfrecht houdt op bij 9 maanden dus voor mij zou het toch maar om één maand gaan. Daarintegen heb ik wel mijn zoontje nu al bijna 6 maanden voor 95% van de tijd life gevoed (iets wat mij ook heel dierbaar is) en dat is weer iets wat veel moeders niet kunnen doen met een baan. Ik ga wel proberen om de avond/ochtend voedingen te blijven houden tijdens mijn studie. En ja studeren en een kind dat gaat heel zwaar worden. Dat realiseer ik me heel goed, maar ik vind het heel belangrijk om een goede opleiding te hebben en wil ook een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen.
Kolven is inderdaad geen recht. Echter zijn opleidingen een stuk flexibeler dan over het algemeen je baas. Als ik aangaf dat ik niet kwam, dan kwam ik niet. Punt. En dat was nooit een discussie, er was juist altijd emmers vol met begrip. Doe en deed ik ook bij mijn baas, maar daar hangt wel een hele anders sfeer bij. Dat is dan wel altijd op eigen rekening, maar dan nog hangt er altijd een sfeer bij. Dus in die zin, tjah, het recht is er niet, maar de mogelijkheden absoluut.
Gut vriendin van me kreeg haar eerste toen ze pas 24 was, en toen was ze ook al grijs... Wat heb jij een rare vooroordelen zeg! De meeste mensen in de MMM zijn nog lang geen 35, en veel mensen die na hun 35e een kind krijgen krijgen dat niet dan pas omdat het 'uitkomt', maar omdat dat kind dan pas 'komt'. Dat idiote idee dat veel mensen hebben dat je het op dit punt allemaal maar voor het kiezen hebt...
Ik heb het even opgezocht. Seks voor je 16e is strafbaar en voor je 18e met iemand die ouder is dan 18 is ook strafbaar. Dus voor je 16e mag je niet zwanger worden. En als je vrijer ouder is dan 18 dan mag je niet voor je 18e zwanger worden. En je mag dus, wettelijk gezien, ook niet ervoor oefenen