Bh beugel perikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 26 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik heb bij veel bh’s dat de beugel irriteert op mijn ribben, ik heb een (vergeleken met de rest van mijn bouw) relatief brede ribbenkast en onder mijn borsten, aan de voorkant dus, steken ze best wel een beetje uit. Als ik sta heb ik er niet echt last van, maar als ik zit, dan zit dus precies de beugel van mijn bh op die ribben te irriteren. Nu is het gekke dat ik dat bij sommige (merken) bh’s veel minder heb dan andere, maar om nu volledig beperkt te zijn tot 1 merk (Freya), dat is ook weer zo wat. Ik ben er nog niet echt achter wat nu anders is qua pasvorm als ik Freya vergelijk met Prima Donna of MarieJo. Dus ik dacht, misschien herkenbaar voor iemand hier en misschien tips voor andere merken om te proberen? Wat lastig is, is dat ik pas echt merk dat een bh dit heeft na een halve dag dragen en aangezien ik maat 70F heb, kan ik meestal ook niet heel goedkoop slagen.

    Ik draag trouwens het liefst licht voorgevormde bhs, ik heb ook wel niet voorgevormde en hoewel die wel fijn zitten, vind ik onder kleding vaak de voorgevormde wat mooier. Niet van die hele stevige, want die gaan deuken en vind ik ook niet heel fijn meer sinds ik een f cup heb.

    En heeft iemand ervaring met bestellen bij lace-lingerie en de merken die zij allemaal verkopen (ik zie daar meerdere merken tussen die ik niet ken namelijk en sommige zijn ook wat vriendelijker geprijsd).
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.031
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij had ook dit probleem. Zij draagt nu vaak voorgevormde, beugelloze bh's van Victoria's secret. Dus geen irritatie van de beugel, en tegelijkertijd ook niet het probleem dat iedereen ziet dat je het koud hebt.
     
    MamavanLieverd en owly vinden dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik ben nog niet beugelloze bhs tegengekomen die mooi zitten en goed ondersteunen. Heeft je vriendin ook een grote cupmaat? Mijn borsten zijn niet supergroot natuurlijk, maar ik merk wel veel verschil met welke bhs goed zitten met toen ik nog een aantal cupmaten kleiner had (mijn borsten zijn bij beide kinderen behoorlijk gegroeid, het is maar goed dat ik er maar 2 heb ;)), hoewel ik voor de kinderen eigenlijk ook geen beugelloze bhs kon vinden die echt mooi zaten,
     
  4. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb laatst deze bij Ali express besteld:

    € 3,61 21%OFF | Sexy Lace Bras Voor Vrouwen Ondergoed Lingerie Bralette Naadloze Push Up Beha BH Soutien Gorge Femme Vest Slapen Beha https://s.click.aliexpress.com/e/4eeezpIAr


    Hij zit echt heeeerlijk! Alsof je geen BH draagt :D Ik ga er nog een paar bijbestellen :) verzending duurt trouwens ook niet lang (3 weken).
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dat is heel fijn voor je, maar daar heb ik niets aan met mijn 70F natuurlijk....:rolleyes:
    Wel geen geld 3,61 voor een bh
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik heb het juist omgekeerd, van prima Donna geen last van de beugel (enkel wat te wijd onder de oksel) en van Freya gaat de beugel irriteren.

    Lade lingerie is een goeie site, Annadiva ook.
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Maar dus wel herkenbaar van die beugel? Bij jou ook op de ribben? Toch apart, maar dat jij het andersom hebt, bevestigt wel dat de pasvorm echt anders is.
    Ik denk dat ik maar wat verschillende andere merken ga uitproberen bij lace lingerie dan, zitten nog bhs in mijn maat tussen die echt mooi afgeprijsd zijn, misschien heb ik geluk en zit er wat fijns tussen. In ieder geval hebben ze gratis verzenden en retourneren, enige wat me tegenhoudt, is dat ze dpd gebruiken, dat is wel het klantonvriendelijkste postbedrijf dat ik ken. Zetten pakjes voor je deur terwijl je thuis bent zonder aan te bellen enzo, en als je dan een klacht stuurt, hoor je niets (al 2 x geprobeerd, want 2x ongeveer hetzelfde meegemaakt).
     
  8. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh crap! Had niet gezien dat ze geen grotere maten hebben... Heb je natuurlijk niks aan :oops:
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Geeft niets, misschien anderen wel. Ziet er best comfortabel uit, had het wel aangedurfd voor die prijs :D
     
    Manana vindt dit leuk.
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.031
    113
    Vrouw
    Volgens mij zit ze in c, maar geen idee of ze er ook in jouw maat zijn?
    Zelf heb ik D of DD, en die maat hebben ze in elk geval nog wel.
     
  11. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ja, Engelse merken werken heel anders met beugelvorm. Het is hier ergens eens uitgelegd. Bij de Engelse cups: D en DD hebben dezelfde beugel, maar een grotere cup, terwijl bij Europese maten de beugel ook telkens groter wordt.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.713
    113
    Ik draai om die reden ook alleen freya. Ik bestel ze vaak in Engeland, zijn ze vaak veel goedkoper. Lace is ook prima.
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Kunnen ze je in een goede winkel niet adviseren? Misschien heb je van die merken een andere maat nodig.
    Ik heb ook F, maar ben wel tevreden over PrimaDonna. En voor goedkoop erbij over bh’s van Bonprix. Bij die laatste goed de reviews doorlezen, maar ze hebben veel keus in grote maten, ook zonder beugels.
     
  14. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.493
    2.389
    113
    Heb je al een grotere omtrekmaat geprobeerd.
    75F bijvoorbeeld om te beginnen?
    Dat de beugel zo'n last veroorzaakt kan daar zeker aan liggen.
     
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Bedankt voor de tips.
    Even kijken hoor: in de winkels weten ze ook niet zo goed waar het aan ligt. Bij Lincherie raden ze nog aan om bhs te kopen die wat dieper vallen in de cup en dan dus 70E, aangezien ik een 70E heb van prima Donna en ik daar iets minder last van heb dan van de 70F van marie jo. Dus de beugelmaat lijkt wel een beetje een factor te zijn, maar niet volledig de oplossing. En de 70E van prima donna is eigenlijk toch iets te krap. Bij 75E gaat bij mij de cup meestal gapen als ik mijn armen beweeg en 75d is ook weer iets te krap en daar doe ik minder lang mee doordat die op de strakste haakjes zit snel na aankoop. En gisteren had ik het dus alsnog bij een (eigenlijk te krappe) 75d.
    Maar eigenlijk heb ik het dus wel het ergst bij de 70Fs, bij die andere bhs is het misschien vooral omdat ze gewoon te krap zijn in de cup. Maar dus niet bij de 70F van freya, dus misschien is de oplossing inderdaad Engelse merken, waarbij de beugel dus eigenlijk een E is en de diepte van de cup een F. Of misschien zijn het gewoon de modellen, ik moet zeggen dat de bhs waar ik last van heb net wat meer voorgevormd zijn dan de bhs van freya, dus dat zou ook een factor kunnen zijn.
    @Jo79 Is jouw ervaring met de bhs van bonprix dat je daar dezelfde maat hebt van de cup en omvang als van prima Donna? Ik had wel gezien dat ze daar beugelloze bhs hebben, maar zal eerlijk zeggen dat ik ze niet heel mooi vind staan bij de modellen, maar die lijken ook niet hun eigen maat te dragen (dat valt me heel vaak op, vind ik altijd zo apart, niet alleen bij bonprix hoor, maar bij veel foto’s, dan draagt zo’n model een 75C ofzo en dan zie ik aan het bandje aan de achterkant dat ze minstens naar een 65E moeten, zoveel ruimte hebben ze dan)....:rolleyes:
     
  16. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.198
    505
    113
    Misschien eens een balconette proberen? Of inderdaad ipv 70F een 75E, dan is de omvang groter, en de cup evengroot als de 70F
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.116
    15.178
    113
    Ik zie hst probleem daar niet van in. Ik wil jiist nog maar 1 merk door te veel miskopen ( ook 70e/f). Waarom zou ik dan moeilijk gaan doen als 1 merk goed is
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Omdat ik niet veel voorgevormde vind bij Freya en die zoek ik eigenlijk wel. Ik had laatst wel een heel fijne licht voorgevormde, maar die kan ik nu dus niet meer vinden in mijn maat. Ook niet elke Freya zit goed bij me, dus vandaar dat ik het handiger zou vinden om wat meer keuze te hebben. Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik bhs het liefst in de uitverkoop koop hoor, ik vind 80 euro eigenlijk gewoon teveel voor een bh, ik doe ook niet superlang ermee, omdat ze bij mij in de loop der tijd toch minder gaan zitten, ook de Freya’s. Ik verbaas me over hoe lang anderen met bhs doen, bij mij liggen ze dan nog wel een hele poos in de kast, omdat ze er dan nog prima uitzien verder, ik trek ze gewoon steeds minder aan dan, omdat ze niet meer zo fijn zitten....
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Met 75 doe ik nog korter, want die is te ruim op de band (of goed op het strakste haakje als hij net nieuw is, maar dan dus snel niet meer). Het is ook niet de band die irriteert (hoewel ik die soms wel te strak vind net nieuw, dus dan gebruik ik de eerste paar keer zo’n verlengstukje), maar echt de beugel voorop. En volgens de lingeriezaken heb ik echt een 70F. Ze zitten dan ook precies zoals een bh hoort te zitten, dus dat is het probleem niet.
    Balconette helpt niet echt, want die heb ik. Is wel fijner aan de zijkant, doordat de beugel vaak wat minder hoog komt trouwens.

    Maar ik ga nog wat meer engelse merken uitproberen, want ik denk dat de oplossing is dat de beugel kleiner is daarvan met de juiste band en cupmaat. En anders toch maar vaker de volle prijs betalen dan. Freya is gelukkig vaak iets vriendelijker geprijsd dan Prima Donna.
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Ik heb van Bonprix wel de modellen met beugel. De maat is meestal hetzelfde als PrimaDonna. Natuurlijk is het wel iets minder goed, maar dat lijkt me logisch voor dat geld. Al is het beter dan andere bh’s die ik voor dat geld heb gehad.
    In de reviews lees ik altijd of ze goed op maat vallen. Als er in het Nederlands weinig over te vinden is, kijk ik op Bonprix.de Op de Duitse site staat vaak meer reviews.
    Hoe die zonder beugels vallen, weet ik niet. Mensen zijn daar vaak wel eerlijk over hoe het valt en bij welke maat.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina