Nee, wij leggen ze in het bijgeleverde bakje en mijn man snijd ze elke avond open zodat ze leeg kunnen lopen. Anders zit het allemaal in de plastic zak. Al lijkt het er heel erg aan te liggen welke koffie je neemt. De lungo is nooit vol met water maar mijn latte wel Onze machine is trouwens nog geen 3 maanden oud. Dus daar ligt het niet aan.
Die geluiden zijn voor mij erg herkenbaar, daarbij hoor ik mijn eigen hartslag ook Anders eventueel een klein clubje uitnodigen? Ik nodig ook niet veel uit, idd ook door de Tinnitus en de prikkels.. maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de jongens hun verjaardagen niet meer te vieren. We hebben ook wel gedaan dat we de ene dag de familie uitnodigen en de dag daarna de vrienden of andersom.
Ik heb alleen 2 houten snijplanken erop staan en het zeeppompje bij de kraan. Maar goed ik heb maar een aanrecht van 3 kastjes breed (huurhuisje). De Senseo, waterkoker en airfryer staan in de kast in de bijkeuken. Wij drinken geen koffie en maar af en toe thee. De senseo komt maar 4x per jaar uit de kast met verjaardagen
Ik heb de keukentrolley inmiddels laten ophalen door grofvuil. Waardoor er weer plek vrij was in de keuken. Daar heb ik de voorraadkast neergezet die in de rommelkamer stond. Waardoor ik weer een hoop ruimte over heb in de rommelkamer, en heb besloten om mijn tv op het dressoir te zetten. Zodat mijn tv meubel naar de rommelkamer kan. Ook willen we een kleinere salontafel. We hebben nu een vierkante, maar hij staat er eigenlijk een beetje voor niets. We gebruiken hem alleen als we gaan eten, en savonds als onze zoon naar bed is om een glas op te zetten. Heerlijk hoor, dat minimaliseren. Nog even en er staat niks meer in mijn woonkamer.
Geïnspireerd door dit topic en door het tv progamma op sbs6 mijn huis vol oid ligt mijn kofferbak vol. Morgen naar de kringloop. 2 zakken kleren, dingen wat al jaren in de kast ligt zoals een taartbewaardoos/ bakjes/ wat kinderspeelgoed.
Vandaag heerlijk in de tuin bezig geweest! We hebben een nieuwe lounge dining set, dus de oude tafel gedemonteerd (poten en blad krijgen een nieuwe bestemming los van elkaar). Ook de garage weer wat overzichtelijker gemaakt, zomerspullen (zwembadje, aqua play, hangmat, mobiele airco) opgeborgen en de dozen van de nieuwe tuinset in stukken gesneden zodat het beetje bij beetje in de papierkliko mee kan (en ik mn nek er niet meer over breek als ik de garage binnenloop) ..
Mijn doel de komende tijd ( met newborn geen specifieke tijd aan gekoppeld) is om al mijn eigen spullen in huis terug te brengen tot 3 verhuizendozen + 2 naaimachines. Daar zou dan mijn kleding, boeken, stoffen en garen in moeten passen. Dat betekend vooral dat ik mijn stoffen moet gaan uitzoeken
Even mijn super trotse gevoel delen... Ik besef me dat ik gewoon al 3 weken geen spullen heb gekocht (op winterkleding voor de kinderen na die noodzakelijk was). Ik had me voorgenomen niet meer te kopen tot ik het hele huis opgeruimt en gesorteerd heb en met name de kleding en schoenenkast van mezelf. Ik ben echt gewoon trots op mezelf. voor een ander klinkt dit als heel normaal maar ik ging elke zaterdag shoppen en kocht om het kopen. Kleding, schoenen, prullaria voor in huis, wekelijks ging minimaal 200 euro daaraan op, maar ik kan echt alles weerstaan! Gisteren had ik een festival, daarvoor koop ik altijd een compleet nieuwe outfit met accesoires, nu geshopt in eigen kast en zag er net zo leuk uit als met iets helemaal nieuws. Soms heb ik het moeilijk vooral als ik online adds zie van leuke dames kleding maar ik heb nog nergens aan toegegeven. Ik voel me echt heel goed bezig!!! Ik wil minder minder minder in huis!
Als de gustos nu nog steeds zo doen kan ik mijn oude nog wel weg geven. Ik dacht even dat ik hem dan maar beter weg kon gooien. Er is nieuw speelgoed bij gekomen dus ben ik toch een rondje gestart met de kinderen. De annabel is bijna niet aangeraakt en nog nieuw. Die gaat de kast in voor dochters derde verjaardag. Verder heb ik dingen op een stapel gegooid en toen mochten ze een bepaald aantal items kiezen die ze wilde houden. Ze mochten kiezen wat er met de rest ging gebeuren, dat maakte het makkelijker om afscheid te nemen. Ze kozen ervoor om het aan kindjes te geven die het minder hebben. Ik voel mij trots
Ik snap het idee van minimalisme maar word je huis niet heel heel heel erg leeg als je zo weinig voor jezelf overhoud? Of zie je heel veel spullen in huis als gezamelijk en dat hoeft niet in die 3 dozen te passen? Ik moet nog aan mijn schoenenkast beginnen en heb me voorgenomen dat ik max 1 of heel misschien 2 AH kratten over wil houden. Word nog lastig met selecteren wat moet blijven en wat weg kan. Ik heb nu sneakers in alle kleuren, slippers in alle kleuren, sandalen in alle kleuren, pumps in nog meer kleuren, instappers in heel veel kleuren, hoge laarsen in heel veel kleuren en lage laarsjes voornamelijk zwart maar elk weer met net andere gekleurde details. Bijna niets is vergelijkbaar of hetzelfde wat het shiften denk ik voor mij lastig zal maken. Wat zal ik als voorwaarde voor weg doen of blijven gaan hanteren?
Misschien een periode (een maand ofzo?) alles wat je aan hebt gehad apart zetten? Alles wat na die periode nog in de kast zit, draag je kennelijk niet veel. Misschien dat er dan nog een paar ‘gelegenheidsschoenen’ zijn die je wilt houden, maar verder maakt dat het selecteren wellicht makkelijker?
Het huis wordt er niet veel leger van helaas op 1 vakje na zijn alle boeken van mijn man. Ik heb nog een klein stapeltje cd’s tussen de zijne en dan heeft hij nog een uitgebreide verzameling platen en dvd’s. Verder vult de kamer zich overdag met speelgoed en knutselspullen van de kinderen maar dat wordt ‘s avonds weer opgeruimd. Ik heb 2 paar schoenen (hele moeilijke voeten) kleding ga ik uitzoeken als mijn gewicht weer stabiel is. Geef nu 8 weken borstvoeding en daardoor daalt mijn gewicht nog steeds. Bij de oudste dochter bleef ik maar afvallen en had echt nieuwe kleding nodig. Lijkt er op dat ik weer die kant op ga deze keer. En ik heb 1 kast vol stoffen en garen. En dat is me nu een doorn in het oog. Ik heb veel stoffen verzameld in het verleden en er niet aan toe gekomen om het te verwerken tot kinderkleding. De meiden zijn nu echt te groot voor sommige printjes en dus ligt het er maar. Ik ga het uitzoeken en als pakket op marktplaats zetten. Andere stoffen moet ik gewoon gaan gebruiken en dan denk ik dat ik al aan 3 dozen zit.
Tja die maand vind ik lastig, kan je nu al vertellen dat ik geen enkele slipper (26 paar)of sandaal (23 paar) ga dragen de komende maand. Net als heel veel pumps die eigenlijk allemaal wel weer bij een bepaald gelegenheidsjurkje horen. Voor sneakers en instappers zal het een goede voorselectie kunnen zijn.
Wat goed zeg. Hoewel ik me bij kopen om het kopen weinig kan voorstellen persoonlijk, weet ik wel hoe lastig het kan zijn (mijn moeder is ook nogal zo). Vind het daarom heel goed dat dit je toch maar is gelukt. Ik heb het eerder andersom haha (gelukkig wel alleen als het mezelf betreft hoor).
Schuurspons, afwasborstel en afwasmiddel ligt in het middelste kastje net als mijn afwas teiltje. Het vaatdoekje gooi ik elke keer dat ik het gebruikt heb bij de was. (Dat is een tic van mij)
Dan begin je met het soort schoenen dat je deze periode wel draagt? (Het wordt komende week overigens nog prachtig weer. )
Ik zag net nog dat we ook een keukenrolhouder hebben. Maar goed die hangt aan het kastje ipv dat ie op het aanrecht staat
@DQueen - wij hebben een inzetbak in de gootsteen, die ligt dus een stuk lager dan het aanrechtblad. Daarin heb ik het vaatdoekje en de afwasborstel. Nog wel in het zicht, maar niet direct zeg maar. Ons eiland is 3.20 meter. Er staan geen keukenapparaten op (in het midden hebben wij een stopcontact die je eruit kan laten komen wanneer je die wil gebruiken, dus er staan wel tijdelijk apparaten op, maar worden na gebruik gelijk opgeruimd). Wel een houten ronde plank met daarop koffie kopjes van HK living (dus voor de sier zeg maar). Verder licht er ook vrijwel altijd een aankleedkussen en een mandje met luiers, doekjes en zalfjes op.