Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oei, lastige opgave!

Is het misschien een idee om kritisch te kijken welke nog lekker zitten? Er nog goed uit zien. En ik zou sowieso de zomerschoenen apart zetten voor de zomer.
    Misschien moet je niet eens zoveel weggooien, of weg doen. Maar gewoon de zomerschoenen naar zolder, en de schoenen die je nu draagt alleen beneden ofzo.?

Ik vind schoenen behoorlijk lastig om weg te doen.
    En ik heb net zoals jij een brede smaak, dus dan is het ook lastig om weg te doen. Ik heb dan vooral lage schoenen, want ik draag nauwelijks hakken. Maar ik vind allerlei sneakers gewoon heel erg leuk.

DQueen vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.375
    21.754
    113
    Ik denk dat ik gek zou worden met zoveel spullen. Naast dat het volgens mij niet eens in huis zou passen zou ik er echt onrustig van worden. Dus ja ik denk dat een ander inderdaad zou vinden dat ik weinig spullen heb maar volgens mij heeft een ander gewoon veel te veel :p Ik heb trouwens maar 2 paar sneakers en die zijn beide zwart... Volgens mij past dat overal wel bij.

wwrr en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Qua schoenen heb ik wel wat pumps en andere hakken. Heb ik niet zovaak aan en staan onder het bed. Maar mijn sneakers/gympies trap ik helemaal af en dan koop ik pas nieuwe :p

DQueen vindt dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Aan mij heb je niks. Hier gaan schoenen pas weg als ik erop uit gekeken ben of als ze op zijn.

Heel soms als ik een echte opruimbui heb, doe ik alle schoenen weg die ik het afgelopen jaar niet meer gebruikt heb.
    Maar... dan moet ik ze ook gelijk wegdoen anders staan ze een uur later weer in de kast. :roflmao::|

Prettykitty, Roetje08 en DQueen vinden dit leuk.
  5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb dus bij elke outfit (lees kleur top) een matchend paar sneakers of instappers.
    Zo ook bij elke nette jurk een paar matchende pumps. Bij elke zomerjurk of zomer outfit een paar matchende sandalen of slippers en ga zo maar door. Bijv. draag ik een grijze hoody met turquoise details dan heb ik daat grijze new balance met turquoise details bij. Draag ik een zwarte trui met goud kleurige details dan heb ik zwarte sneakers met gouden versiering erop. En zo heeft elk kleding stuk of setje zijn eigen paar schoenen erbij. Volgens mijn moeder heb ik deze tik al vanaf de basisschool. Dan hadden we gewinkelt voor een nieuw shirt en ging ik met dat shirt door de schoenenwinkel langs elk paar schoenen tot ik een goede match gevonden had.

Loveischocola, Gewooniemand en Sokkie87 vinden dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat is het nadeel van zoveel schoenen hebben. Soms draag ik een paar 3x per jaar, dus slijten doen ze haast niet.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik vind al al dat ik veel schoenen heb. :roflmao: Al mis ik nog wel het eea... Maar in de praktijk draag ik misschien vier/vijf paar echt regelmatig (zwarte en grijze nette schoenen voor mijn werk en zwarte en donkerblauwe sneakers en zwarte slippers op dagen dat ik vrij ben).

DQueen vindt dit leuk.
  8. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Mocht je zo ver zijn dan mag je mij wel de foto of advertentie sturen, mijn kast met stofjes is net in gebruik genomen en heeft nog wel wat plekjes vrij voor bijvoorbeeld leuke tricot, jogging, french terry :) Tenzij het echt baby stofjes zijn, daar ben ik ook al weer even voorbij... Oei, mijn reactie past helemaal niet in dit minimaliseren topic bedenk ik me nu :cool::D Ik hou het wel bij andere dingen minimaliseren.

Prettykitty, Gewooniemand, DQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Of ze lekker zitten en je ze graag en regelmatig draagt?
    Heb ik laatst ook zo gedaan en toch 4 paar weggedaan.
    Als je dit elke zoveel maanden een keer doet wordt t steeds makkelijker! Schoenen die je nu laat staan maar over een half jaar nog steeds niet hebt aangehad doe je dan misschien wel weg.

DQueen vindt dit leuk.
  10. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik heb bij een kledingwinkel gewerkt waar ze prachtige jassen verkochten. En mocht van mezelf elk seizoen een nieuwe jas kopen. Uiteindelijk hing de hele kapstok vol. En was het te veel. Ik nam mezelf voor om ze gewoon op te dragen. En vooral geen nieuwe meer te kopen. Inmiddels zijn ze allemaal weg. De favorieten opgedragen en de rest toch (langzaam) weggedaan.

Het lijkt me lastig om kleding en schoenen weg te doen als alles gematcht is met elkaar. En anders post je de ‘twijfelen gevallen’. Dan stemmen wij wel welke weg moeten ;)

DQueen en Sokkie87 vinden dit leuk.
  11. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oké ik word nu wel super nieuwsgierig naar jouw schoenencollectie :p
    Ik dacht dat ik veel had met een paar of 30 (badslippers niet meegerekend dan)..maar dat valt wel mee geloof ik :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  12. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Zal ik doen!

13. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ja leuk topic idee, ik denk ook dat ik mijn kleding kast moet aanpakken, daaruit wat ik afgelopen jaar niet heb gedragen en op basis daarvan de schoenen die daarbij horen (en eventueel de sierraden, assecoires en tassen) weg doen. Dus als complete setten.

14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Alweer een jaar of 5 geleden ging een schoenenwinkel hier in de buurt failliet. De manager kende ik goed. Al het personeel mocht toen alle schoenen voor €5 per paar kopen. Toen heb ik echt zoveel schoenen gekocht (denk 40 paar) op haar naam. Dat mocht eigenlijk niet maar ze was haar baan al kwijt dus ze gunde mij die koopjes.

Sokkie87 vindt dit leuk.
  15. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oh wauw heerlijk!!! Dan zou ik ook even goed inslaan inderdaad. Hebben hebben :roflmao:

Ik koop nu vaak van heel fijne schoenen na verloop van tijd 1 of 2 paren in een andere kleur erbij. Ene kant handig want je weet zeker dat je ze fijn en leuk vindt maar ook een beetje altijd hetzelfde voor mn gevoel. Misschien moet ik daar ook eens mee ophouden!

DQueen vindt dit leuk.
  16. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

@DQueen heel goed bezig zo! Ik moet ook eens leren mijn bankkaart in m'n portefeuille te laten. Maar met een dichter van anderhalf en een baby op komst is dat niet zo makkelijk :rolleyes:
    Mijn vriend heeft nog een spelletje op 2dehands.be gezet, en ik heb zijn bureaustoel (we hebben geen vaste computer meer) gratis erop gezet, en die wordt dinsdag opgehaald. Scheelt ons geld en een tripje naar de stort :p

Morgen gaan we de box beneden zetten, dus het gerief die nu in het park opgeslagen ligt, overleggen naar het ledikant en zo nog eens snel alles opruimen, want het begint alweer wat slordig uit te zien. En hopelijk krijg ik vriend zo ver dat hij de lege kast gaat afbreken en naar de stort breng (iemand enig idee hoe we de spiegels van de deuren krijgen?).

Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  17. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Dat ziet er handig uit, maar je deurtje is dan niet helemaal dicht zeker? Waar kun je zoiets halen?

dreumesje vindt dit leuk.
  18. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wat ook helpt, normaal pin ik altijd op zaterdag €250 om te winkelen, wat kleine boodschapjes te kopen en te lunchen in de stad. Gaat niet altijd op, maar het is routine dat zaterdag ochtend te pinnen. Nu heb ik via internetbankieren een extra spaarpotje aan mijn spaarrekening gehangen die heet NIET WINKELEN en daar boek ik nu elke zaterdag dat we niet gaan shoppen (nu al 3x) 200 euro naar toe. Nu zie ik ook echt aan iets tastbaars, en dan niet alleen de extra ruimte, hoeveel geld ik normaal gesproken verspil aan dingen die we niet nodig hebben.
    Beetje het idee van spullen verkopen en dat geld sparen, ik spaar het geld dat ik niet uitgeef aan spullen.

Gewooniemand, dreumesje, Sokkie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Het deurtje gaat goed dicht net zoals het deurtje ernaast.
    Ik heb hem op AliExpress besteld

20. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Goede tip inderdaad! Als je dat geld daadwerkelijk ziet is het toch ineens anders he. Heel herkenbaar hoor. Niet een vaste dag of een vast bedrag maar ik kocht ook altijd wel wat als ik ergens was. Voornamelijk onzindingen die ik nu dan ook weer verkocht of weggegooid heb.
    Bewustwording.. :roflmao::roflmao:

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina