Minimaliseren en opruimen

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Oct 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. februarimama

februarimama Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,524
    851
    113
    Dat lijkt me echt verschrikkelijk, je wordt dan helemaal opgeslokt door je spullen. Los van dat ik extreem matchendende dingen niet mooi vind dus daar heb ik dan mazzel mee.

Een paar neutrale, zwarte en een paar gekleurde sneakers bijvoorbeeld is al meer dan zat toch. Idem met pumps, dan heb je altijd iets wat past en kun je ze ook nog regelmatig dragen. Dat vind ik de beloning van onthspullen, dat je alles mooi en draagbaar vind en dat je niet zo hoeft te zoeken in je kast. Scheelt zoveel tijd. Moet je nagaan hoeveel tijd van je leven je kwijt bent aan het sorteren en kopen van spullen en wat je met die tijd kunt doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd ook van mooie spullen en daar geniet ik ook van. Ik geniet alleen veel meer als het niet teveel is, net zoals met speelgoed van kinderen als het teveel wordt.

2. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Al begonnen aan je schoenen @DQueen ? :D

3. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,864
    113
    Female
    Vandaag een dagje vrij. Dus die gaan we even goed benutten. :) Ik ga het dressoir onder de tv even uitzoeken, daarna maar verder in de bijkeuken :D

Sokkie87 likes this.
  4. ColaLight1

ColaLight1 Niet meer actief

Erger je je eraan dat je te veel schoenen hebt? Dat lijkt me wel een belangrijke vraag voordat je überhaupt zou beginnen. En draag je de schoenen allemaal nog? Of heb je driekwart nooit aan? :D
    Ik heb ook een schoenentic, maar koop er tegenwoordig al veeeeel minder en heb ook veel weg gedaan (waren toch te klein geworden na de zwangerschappen :eek:) Maar ik heb er eigenlijk nog te veel hoor :oops:

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,672
    18,747
    113
    Female
    Ik heb ook weinig spullen en ik vind dat prima zo.
    Heb ik wat te kort, ga ik wat halen.
    Shoppen vind ik énorme tijdverspilling en doe ik dus niet als ontspanning. Eerder omdat een mens nu eenmaal af en toe nieuwe spullen nodig heeft.
    Ik ben wel bezeten door sparen dus dat zal ook wel meespelen :roflmao:.
    En ik geef ook niets om spullen :rolleyes:

citroenrasp and Zwierezwaai like this.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik zit op youtube nu filmpjes te kijken over die tiny houses. Wat leven die mensen met weinig spullen. Maar wel echt super leuk om helemaal je eigen huis te bouwen.

Maar dan zie je ook hoeveel troep je eigenlijk hebt.

En een huis van 11x 2,5 meter is echt niet micro als je vooral buiten probeert te leven.
    Kan je gemakkelijk 2 slaapvides in maken.

❤️❤️❤️❤️

7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Living big in a Tiny house is een van mijn favoriete you tube kanalen! Ik zou Mn huis zo omruilen!

Maar met z’n 6en op 70m2 is ook al behoorlijk klein. Maar nadeel is dat ik de ruimtes anders zou indelen als ik zelf een huis zou bouwen. Nu zijn sommige ruimtes totaal onlogisch ingedeeld

Zonnestralen and Huismuisie like this.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Het lijkt me we super leuk als vervanging voor een caravan.

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    @DQueen Welke maat heb je haha... owhh ik hou zo van matchende dingen soms is de match zo klein detail maar dat is dan perfect.. ❤️

Sorry geen nuttige toevoeging... haha

DQueen, Sokkie87 and Huismuisie like this.
  10. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Zo'n tiny house ziet er tof uit maar ik zou gillend gek worden. Met zn 2en oké maar met een gezin...:eek:
    Buiten leven is leuk maar hoe doe je dat al die koude/natte maanden!?
    Wel inspirerend overigens om te zien hoe kritisch je naar al je spullen kunt kijken! En dat je je dan realiseert dat je alsnog heel veel troep bewaart.
    Moet zeggen, nu bij ons de verhuizing dichterbij komt ik nog makkelijker word in dingen weg doen.:thumup:

11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb maat 36 van schoen en S van kleding :roflmao:

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,375
    21,754
    113
    Haha precies hetzelfde hier. Mijn man koopt ook meestal kleding (als het nodig is) omdat ik winkelen haat en er slecht in ben. Maar ik verwonder me er sowieso over hoe vaak vrouwen nieuwe kleding nodig (denken te) hebben. Zo snel verslijt iets toch niet, zelfs bepaalde kleding van H&M heb ik al jaren.

Zwierezwaai and dreumesje like this.
  13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    @DQueen Ik zou alleen de schoenen wegdoen die niet lekker zitten of op zijn. Misschien alleen nog kleding kopen waar je al geschikte schoenen voor hebt?
    Ik vind schoenen wegdoen om maar op te ruimen en dan nieuwe kopen bij elke outfit in ieder geval niet minimaliseren, dat is gewoon verspilling.
    Hier mag het hele huis wel aangepakt, maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat er meer kleding en schoenen overblijven dan ik nodig heb.... Ik heb me wel voorgenomen niet meer zoveel nieuws te kopen op dat gebied, eerst maar eens een gedeelte verslijten van wat ik heb. Alleen dingen die ik nodig heb, zoals nieuwe hemden en wat pantys.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nou idd hier ook. Ach ik ben alleen met zoon.

Maar het bouwen van zo'n huis lijkt me dus wel echt super gaaf. Heb altijd al de droom gehad eens een eigen huis te bouwen. Dus waarom niet klein beginnen. Een nieuw onderstel van de allergrootste wagen is maar 4000 euro. En een kleintje begint bij 1800 euro. Denk dat de kozijnen het duurste zijn. Maar je kan een hoop tweedehands kopen voor een prikkie.
    Mijn handen beginnen al te jeuken hahaha.

Misschien dat ik zoiets wel bij familie op het land mag parkeren of dat je een staanplaats op een mooie camping kan vinden ervoor. Heb je toch een soort van vakantiehuisje.

Zwierezwaai and Sokkie87 like this.
  15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb me voorgenomen ook niet bij de schoenen te beginnen maar bij de kleding. Kleding die niet lekker zit, ik niet leuk meer vind of langer dan 12 maanden niet gedragen heb eruit en alle schoenen die daarbij horen ook weg.

Gewooniemand and Huismuisie like this.
  16. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Dat is wel superleuk! Als extra. :thumup:
    Kun je wel super gezellig maken!

Zwierezwaai likes this.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,375
    21,754
    113
    Ik zag eens een filmpje over een Amerikaans echtpaar met 3 kinderen dat in een tot huis omgebouwde schoolbus leefde. Dat zag er ook zo leuk uit!

Zwierezwaai and Huismuisie like this.
  18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    @DQueen Helaas schoenmaat 38 en maat s kleding word hem nu ook ff niet meer haha... maar herken wel wat je zegt, vroeger als ik avondje weg ging 9 van de 10x kocht ik een nieuw shirtje. Ik keek dan wel na de aanbiedingen maar vond wel leuk om dan iets nieuws aan te hebben, nu heb ik dat gelukkig niet zo erg meer heeel af en toe steekt het op en soms geef ik er lekker aan toe..

Wat wel vaak doe is de kleding doorgeven aan anderen als iets niet meer aan heb of pas. We doen ook wel eens kledingruilavondje. Iedereen neemt kleding/tassen ect mee wat die niet meer draagt, en dan onderling kijken wie wat leuk vind. En wat er dan over blijft gaat wel met iemand mee die er ook weer een goed doel voor heeft. En ja je komt dan ook wel weer met kleding thuis dus helemaal opruimen is het niet.
    We zijn gelukkig beide wel redelijk makkelijk in dingen opruimen of weg geven. Als iemand iets goed kan gebruiken en we doen er bijna niks mee dan mogen ze het zo hebben.

Zonnestralen and DQueen like this.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik heb ooit wel eens gehoord dat je kleding op hangers allemaal verkeerd om moet gangen.

Alles wat gedraaid is aan het eind van een x periode blijft. De rest gaat weg want die heb je dus niet gepakt.

Gewooniemand and DQueen like this.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja maar dat was echt wel klein, en vond ik best rommelig.

Soms denk ik zou ik die handige dingen ook zo in mn huis kunnen toepassen. Een vide in zoon zn kamer maken? Hij heeft zo maar 10m2. En we hebben maar 2 slaapkamers.

Share This Page