Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Deze was echt niet rommelig, ook niet klein (vergeleken met bepaalde tiny houses dan) dus misschien was dat dan een ander.

2. DQueen

DQueen Niet meer actief

Slimme manier!!!

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Ik ben nog niet aan de bijkeuken toegekomen. :roflmao: Ik heb de kast wel uitgezocht, en de kleur spullen van de jongens erin gelegd. De kelder weer uitgezocht, wat spellen op MP gezet. Nu ben ik met de huiskamer bezig. Heb alle fotolijsten, planten, en andere accessoires op de eettafel gezet en de helft ik maar terug gezet. Dat ruimt alweer lekker op in huis. Gelijk alles maar gesopt en de bank van de muur gehad. Nu nog even wat planten op hun plek zetten :D

Sokkie87 vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Oooo ik heb zo' n behoefte aan een dagje niks om weer eens wat uit te zoeken, maar die zijn schaars momenteel.

dreumesje en DQueen vinden dit leuk.
  5. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Hier heb ik ook kleding heel lang. Ik vind het echt niks aan om te shoppen. Dat geslenter door de winkels met weet ik hoeveel tassen in je hand :oops: broeken koop ik online bij de lidl. Die zitten heerlijk en zijn mooi goedkoop :thumup:

Voor de kinderen gaan we vaak maar naar 2 a 3 winkels en dan zijn we alweer klaar. :roflmao:

6. tuc

tuc Niet meer actief

Maar ik denk niet dat veel vrouwen die kleding denken nodig te hebben, maar gewoon willen kopen. Op sommige dingen ben je soms toch gewoon uitgekeken voor het versleten is?

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Ik hoor vaak 'ik heb ... nodig'. Vandaar.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Ik heb ook een hele stapel leggings van de Lidl, een deel voor wanneer de eersten versleten zijn haha. Ik heb ook veel moeite met naadjes en labels dus heb wel bepaalde producten die ik bij vaste winkels koop. Ondergoed verdraag ik alleen van de Zeeman (vanwege die vervelende labels) maar die verslijten helaas dus best snel.

dreumesje vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat kan toch betekenen wat ik aan geef. Ik zei vorige week ook: ik heb nieuwe jurken nodig. Nou dat is een andere interpretatie van nodig hebben dan jij bedoeld.

DQueen vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Daarom ook dus 'denken te' tussen haakjes. :rolleyes:

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Was dat dan wel hetzelfde echtpaar? Er zijn daar namelijk wel meer schoolbussen omgebouwd tot huis, ze zijn inderdaad niet allemaal even netjes.

12. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik ben ook zo iemand die met nodig, echt nodig bedoeld. Omdat er iets stuk is bijv.

Ik heb een mode opleiding gedaan (ok, wilde zelf graag richting theaterkleding of maatkleding) en heb in verschillende kledingzaken gewerkt. Ben op een gegeven moment gestopt vanwege de trainingen in: als mvr een broek aan het passen is moet je al komen met bijpassende riem en shirt. Kon ik goed begrijpen voor de omzet van de winkel maar ik kon het zelf gewoon niet opbrengen. Ik dacht dan: maar als ik een broek pas, wil ik een broek en als ik daar een shirt bij wil, zoek of vraag ik dat zelf wel...

Zonnestralen en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Heb je dan ook dat "appartement" in Japan gezien van 12 m2 ofzo? Dat is ook nogal uhm... klein. Haha.

14. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Haha ja dat is wel erg klein. Maar in grote steden zoals Tokyo en new York is klein wonen heel normaal. Of iets groter maar dan delen met anderen omdat het zo duur is

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Ja inderdaad. Ik begrijp ook best dat anderen het anders bedoelen uiteraard hoor maar alsnog verwonder ik mezelf erover. En o.a om de reden die jij noemt koopt mijn man dus (indien nodig) kleding (of wordt online besteld), ik kan slecht omgaan met die verkooppraatjes. Vooral wanneer ik aangeef alleen voor kledingstuk x te komen en ze maar op iets anders blijven hameren!

Zonnestralen en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  16. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ooh ik heb er juist genoeg en nu ontbreekt het me aan energie en motivatie helaas.
    Morgen geef ik mezelf een schop onder de kont

tuc en DQueen vinden dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb vandaag het keukenkastje met pannen onderhanden genomen. Eindstand, er kon niets weg! Alles is wel weer lekker fris van binnen :roflmao:

dreumesje, Gewooniemand, Spoetnik en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Vandaag alle keukenkastjes en laatjes leeggehaald, uitgesopt wat dingen weggegooid en opnieuw heringedeeld :)

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Toch fijn weer lekker schoon!
    Ik heb weinig gedaan, afgelopen dagen veel last van tinnitus dus hoofdpijn. Ik heb alleen de bak waar alle plastic zakjes (paar vuilniszakken, boterhamzakjes, ziplockzakjes) liggen geordend. Was al een tijd een chaos maar stelde het steeds uit.
    Ik ben heel perfectionistisch dus wil dan het liefst alle keukenkastjes netjes hebben maar ik probeer mezelf de 'beter iets dan niets'-mentaliteit aan te leren, is niet altijd makkelijk.

DQueen vindt dit leuk.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Er komt komende weken vast nog een kastje of lade voorbij waar wel iets uit weg kan. Ga sowiso het bestek halveren in de keuken (en de andere helft in een krat opslaan voor nood).
    Ik ben ook heel perfectionistisch. Als ik mezelf niet afrem ga ik ook hele dagen door. Daarom zet ik nu een kookwekkertje voor "extra" klussen in huis. Vandaag begon ik voor iedereen wakker was met mijn standaard ronde. Toen zoon naar school was en dochter naar de psz ben ik de keuken goed uit gaan soppen dan doe ik altijd nog 1 of 2 kastjes / lades van binnen extra (net hoe ver ik kom qua tijd) en zo doe ik de keuken elke maandag dus elke 8 a 10 weken is elk kastje een keer grondig van binnen gedaan en daar heb ik wel vrede mee. Tijdens mijn zwangerschap was dat wel anders met nesteldrang, toen deed ik elke week de hele keuken van binnen en buiten was ik elke maandag met alleen de keuken een uur of 6 bezig o_O koekoek o_O

Sokkie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina