Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.277
    5.506
    113
    Mijn man heeft wat oude comics (2 stuks :)) waarvan hij denkt dat ze iets waard zijn. Hij is al verschillende speciaalzaken langs geweest, maar die kopen niet in. Maar toch wil hij ze niet wegdoen, want ze staan op mp voor 3 euro. Zucht...
     
    dreumesje en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.983
    18.683
    113
    Haha ik heb ook zo'n man. Gelukkig hebben we nu een huis zonder schuur en zonder zolder, want die stonden in het vorige huis echt vol. We hebben toen we gingen verhuizen afgesproken om met een schone lei te beginnen en niet alles te bewaren voor als het ooit nodig zou zijn... Nu heeft hij wel een grote plank in de kast met allemaal schroefjes en dingetjes maar ach als het daarbij blijft vind ik het wel best.
     
  3. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    :p:p Mannen ....
    Laat je iemand hem een bericht sturen met een bod van €20:roflmao: geef je diegene €20 om naar hem over te maken haha. Hij blij, jij blij.
     
    Gewooniemand, lidu1 en Luna86 vinden dit leuk.
  4. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.277
    5.506
    113
    O echt niet. Dat stimuleert hem om nog meer troep proberen te verkopen ipv direct weg te doen
     
    aYh4L8, Marbloempje, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  6. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Morgen de slaapkamer weer even goed uitzoeken. Ons bed gaat weg en we krijgen een nieuwe. Er staat een doosje met verjaardagsspullen, die kan naar zolder. Voor de rest onze schoenen, daar wil ik even een andere plek voor zoeken.
     
  7. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier nog geen oplossing voor de postzegels.
    Ik heb ze in bananendozen op zolder gezet.
    En kwam erachter dat daar een hele hoop zooi staat. Zolder was altujd het domein van mijn man, maar sinds hij een tablet heeft komt hij nauwelijks meer boven.
    Dus nu maar heel stiekem voorzichtig spullen weghalen daar.
     
    Gewooniemand en dreumesje vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Of gewoon in overleg?

    (Ik ben echt tegen ‘stiekem doen’. :eek:)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    O wat ben ik lekker bezig! 1 kant van het schot helemaal af. De linkerkant vanmiddag nog.
    Wat is het leeg:eek::D
     
    dreumesje, citroenrasp en Sokkie87 vinden dit leuk.
  10. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Het minimaliseren in ons huis is zo goed als klaar.
    Ik heb mij gisteren uitgeleefd bij mijn vader (mijn ouderlijk huis) en daar 6 lades opgeruimd en 2 kastjes. Resultaat 1 volle vuilniszak met prulletjes en 1 tas met spullen van mijn broer die ook niet meer thuis woont.
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  11. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    De eerste doos heb ik gisteren weggehaald.
    Er zat in:
    -horloge van werk, ligt nu in andere doos
    -heineken groen kratje flesopener
    -doos van apparatuur die al 5 jaar geleden overleden is
    - oud papier

    Dat was het. Alleen de bodem was bedekt met deze spullen
    Dus doos is nu weg.
    Dat bedoel ik meer met stiekem wat spul weg doen.

    De grotere spullen kan sowieso niet. Ligt achter het schot waar de printer voor staat. Maar het kleinere spul gaat gewoon weg.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Mijn vriend zit nooit op de psp en heeft 2 oude. Hij zegt dat ik ze weg mag doen maar zijn gezicht staat daarbij op oorlog. Sinds wij samen wonen heeft hij niet meer dan 24 uren op dat ding doorgebracht. Het zou mij zelfs verbazen als het meer dan 12 uur zou zijn. Na de laatste verhuizing. Meer dan een jaar geleden. Heb ik alles netjes aangesloten en hij heeft ze nog niet gebruikt. Zelf niet nadat zijn pc kapot ging. Maar ik heb ook geen zin in een passief boze vriend dus ik weet het even niet.

    Ik heb de gezamenlijke pc naar boven verhuist. Het bureau beneden wordt de hele tijd vol gegooid met zooi. Ook vind ik dat hij veel minder aan moet gaan staan. Tegelijk zoek ik alles uit wat er ligt. Er zit een opzet op (zo'n hemnes ding). Ik vind het een gedoe om daar telkens alles uit te halen om te stoffen dus ik doe hem denk ik maar weg. Tenzij het onmisbaar is voor een kind met huiswerk?

    Verder blijf ik her en der wat zien dat weg kan en heb ik inmiddels bijna een grijze afvalbak ermee gevuld.
     
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Dan probeer je wat spulletjes te kopen die ze straks toch wel nodig heeft. Bv kleding alvast een maatje groter, of een badjasje of slofjes.
     
  14. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Daar kan het bovenste gedeelte van af, dan hou je gewoon een bureau over.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    Zo, dat was een productief dagje. 3 vuilniszakken met troep weggedaan.
    1 doos met kleding voor de kledingcontainer. 2 grote dozen voor de kringloop, 1 doos voor een tweedehandsspeelgoedwinkeltje, daar komt ws nog wat bij, want ik moet het babyspeelgoed nog uitzoeken. Ik wil wat hebben staan voor de oppaskindjes maar niet zoveel als ik nu heb.
     
    Zwierezwaai, Roetje08 en Sokkie87 vinden dit leuk.
  16. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Ik moet echt weer eens met spaarpotjes aan de slag. De bedoeling was om het halletje bij de voordeur een laagje verf te geven en dan schappen te plaatsen om wat dingen uit de keuken op te bergen en ook de voorraad daar te zetten zodat er in de kastjes enkel staat wat op dat moment open is.

    Het laagje verf zit er al heel lang op maar nog steeds geen schappen gekocht, kwam wel altijd iets tussen dat 'voorrang' had. Nu ga ik weer op zondag m'n portemonnee leeggooien en de munten in een potje doen. Als ik dan het geld bij elkaar heb bestel ik een schap van de lopende rekening en haal cash uit het potje om dan voor de boodschappen te gebruiken.

    Ik heb dit eerder gedaan en dat werkte prima. Dus ik ga het echt weer doen anders blijf ik mijn opruimplannen maar uitstellen omdat man of kinderen eigenlijk wel weer een nieuw spel willen.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Mijn vriend is aan het meehelpen met uitzoeken. De play stations kunnen verkocht worden (als dat nog lukt). En hij is aan het helpen met het leeghalen en uitzoeken van bureau spullen en de metalen lade kast op wieltjes. Die laatste ga ik dan weer vullen met de knutsel spullen die nu uit een box puilen. Ik ben blij dat wij geen diftar hebben.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  18. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Slimme manier! Is ook leuk dan he als je zo'n doel hebt. Succes!
     
  19. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Goed bezig!!!
    Krijg je vast wel verkocht.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Ja ik moet dit echt wel weer gaan doen. Als ik het niet doe dan stel ik anderen altijd voorop en ik blijf in de 'zooi' zitten zeg maar. Ook handig als ik het cash spaar dan kan man het niet uitgeven.

    @Zonnestralen om welke Playstations gaat het?
     

Deel Deze Pagina