Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Ik woon trouwens in UK.
     
  2. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Slecht nieuws, waarover?
    Hopelijk valt t mee voor je..

    Administratie ook lekker uitzoeken. Zoveel is digitaal. Met 1 klapper zou je t moeten redden m.i.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Vandaag de slaapkamers op mijn lijstje;

    Veel is er na de verhuizing gewoon ingezet dus vandaag even alles goed uitzoeken en sorteren/weg doen. Ook de echte zomer kleding uit de kasten en alvast kijken wat ik voor de winter heb.

    Is het bij jullie na het weekend ook altijd zo’n rommel overal?
    Ik moet toch echt even gaan bedenken hoe we dat anders aan kunnen aanpakken.


    Gister samen met zoon begonnen aan project voetbalplaatjes. De oude van een ah actie van jaren (jaar of 10 denk ik :eek:) geleden aan het inplakken en de dubbele weg gegooid. Daarna de overige verzameling samen aanpakken. Hij wilt het liefste alles houden maar speelt er niet zoveel meer mee. Nu dus samen afgesproken de dubbele weg te geven en de rest netjes in boeken te doen.
     
    Sokkie87 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Wss krijgen we zo de laatste financiële klap. Tot nu toe hebben we alles nog kunnen opvangen. Maar deze is groter dan we nog aan kunnen.
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Oei, hopelijk valt het toch mee! Succes zo
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    :(
    Oh nee wat vervelend. :(
    Wanneer hoor je wat? Waar gaat t om?
    Hopelijk valt t toch mee.
    Anders misschien meer dingen gaan verkopen? Zodat je een deel misschien kunt opvangen..
     
  7. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Wat knap dat jij het kan opbrengen om dat te bewaren. Als ik zoiets zou tegenkomen zou t zonder nadenken in de papierbak belanden :$

    Ja na het weekend..vooral met zulk mooi weer. Binnen en buiten spelen en als de kinderen wakker zijn dan snel op pad dus laat je ook veel liggen. Althans dat is wat hier gebeurt. Gisteravond alles spik en span maar nu ligt er hier weer een shirt, daar weer een paar schoenen. Structureel alles op de juiste plek leggen blijft lastig. Doet jouw man met je mee of zorgt ie juist voor extra werk?:roflmao:
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    In het weekend is het rommeliger, ja, maar ik vind dat op zich niet zo’n probleem; teken dat ze lekker bezig zijn. ‘s Avonds en met name op zondag mogen ze alles weer opruimen. En de oudste heeft afgelopen weekend uit zichzelf haar kamer opgeruimd, dus dat was helemaal fijn. (Dat de salontafel sinds zondag volstaat met Kapla en Playmobil vergeet ik dan maar even. ;))
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    :( Hopelijk valt het mee inderdaad! En anders, welke consequenties heeft het dan voor jullie?
     
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    @Sokkie87 nou die plaatjes hadden eigenlijk allang weg gemoeten maar mijn oudste zoon is gek op voetbal. Lag al jaren in zijn laatje dus nu maar gekozen om ze in te gaan plakken in een schriftje. Hij verveelt zich snel dus nu een leuk projectje samen.

    Hahah man zorgt voor extra werk :rolleyes: en doet niet mee met zijn opruimen :)

    Op zaterdag klussen we de hele dag dus dat geeft eigenlijk ook wel extra zooi. De rest blijft dan liggen. Oh was het maar vooral speelgoed wat hier lag; nu bijv, vieze sokken, bekers, papieren, flesje bier, pennen, sloffen, schoenen, verf spulletjes en gelukkig ook Lego. Straks even alles op zijn plek opruimen maar eerst boven!

    Al spullen die weg mogen. 3 lampen, koffiezetapparaat, 2 boekjes en een flinke hoeveelheid papieren en wat restafval.
    Vliegengordijn mag ook naar zolder.
     
    Sokkie87 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    We wachten op het telefoontje. Het duurt langer dan gezegt is, dus het is nog even wachten. Ik heb niet echt iets van waarde meer, ik kan de kinderwagen niet verkopen (dochter is nog geen 10 maanden).

    Dat we de schulden in zullen gaan. Ik heb echt zoveel gedaan en gelaten om dat te voorkomen. Het inkomen wat mijn vriend nu maximaal binnen kan halen is laag waardoor dat lastig gaat zijn om weer uit te komen.
     
  12. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Wat erg.. :(
    Hopelijk valt het mee voor jullie. Van wie verwacht je nu een telefoontje?
    Je hebt vast al gecheckt of je alle toeslagen krijgt waar je recht op hebt enzo?
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Moeilijk, dat soort dingen. :(
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Van het uitzendbureau. Hij heeft via hun een opleiding gevolgd voor vrachtwagen chauffeur en is voor de tweede keer gezakt voor CE. C heeft hij behaalt.

    Zorgtoeslag vraag ik aan zodra de belasting dienst de ib 60's van dit jaar heeft zodat ik zeker ben dat het bedrag klopt. Kgb zal na de definitieve berekening nog wat van binnen komen. Met hoeveel er nu binnen komt is het net een paar euro teveel op jaarbasis voor huurtoeslag en lopen we bijna twee duizend euro mis. Daarvan hadden we een herexamen kunnen betalen en schuld mee kunnen voorkomen.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Krom is dat het met die toeslagen..ik snap echt dat er een grens moet zijn maar om een paar euro's. Dan loont t bijna meer om minder te werken.
    Werk jij ook of is dat niet haalbaar/rendabel met opvang van de kinderen?

    Super balen dat ie gezakt is. Zenuwen zullen vast ook meespelen als t zoveel consequenties kan hebben. :(
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ja indd. Maar vanaf volgend jaar gaan ze anders rekenen voor de toeslagen en dan hadden we er wel recht op gehad.

    Ik ben afgekeurd.

    Ja hij was zenuwachtig. Zijn instructeur was de eerste keer heel erg verbaast dat hij gezakt was. Daarna duurde het te lang voor hij her kon doen en ging het slechter.
     
  18. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Ah balen hoor. :(
    Zo'n her examen is zeker ook hartstikke duur?

    Oké dus dan zou het 1 jaar overbruggen zijn?
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ja dat gaat over zo'n twee duizend euro want je hebt er ook weer een paar lessen bij nodig. Het is veel duurder dan de auto.

    Volgend jaar zijn de inkomsten hopelijk weer wat omhoog.

    Uzb heeft nog steeds niet gebeld. Mijn vriend heeft al twee keer gebeld vandaag. Morgen wil het uwv meer weten. Is een derde keer bellen te opdringerig?
     
  20. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Oh wat een bedrag..:eek::eek:
    Dat zijn andere bedragen dan met autorijbewijs ja..
    Weet je al meer?
     

Deel Deze Pagina