Mede door dit topic toch maar wat energie bij elkaar gesprokkeld. En alvast begonnen met de kledingkast. Resultaat: 1 volle zak kleding. En dan ben ik nog maar net op de helft.
Denk hier al een tijd over na, ik ben begonnen met de slaapkamer van onze oudste zoon. Kasten, bureau & oudere platte tv weg gegeven op de weggeefhoek. Zijn kamer stond zo vol morgen verder met zijn kamer. (En de rest naar de kringloop brengen.. of de zolder op) zodat wij kunnen beginnen met opknappen van zijn kamer, nieuw laminaat, verf etc. Daarna door naar de kamer van onze dochter, ook heel vol. We hebben besloten alle slaapkamers een make-over te geven. Om die reden gaan we nu kamer voor kamer alles leeghalen en alleen bewaren wat echt van (emotionele) waarde is. Ook voor de kids. Door de jaren heen zoveel speelgoed en kleding verzameld.. bizar eigenlijk maar eerlijk, weggeven en opruimen voelt zo fijn. Alsof er een last weg valt ofzo
Ik heb vandaag ook twee zakken kleding bij een vriendin gebracht en twee kleinere zakken verkleedkleding bij twee andere vriendinnen. Niet megaveel, maar scheelt toch weer iets.
Vandaag toen de tuinman onze boom kwam snoeien meteen de kerstboom met het snoeiafval meegegeven en zelf 2 rotte houten plantenbakken leeg geschept, uit elkaar gehaald en hout klaargezet voor de stort (waar ik woensdag naartoe wil gaan met de auto vol). Binnen een opruimrondje gedaan: was opgevouwen, knutselspullen uitgezocht, speelhoek samen met de kinderen opgeruimd. Morgen nog de puzzels en spellen uitzoeken en hopelijk de buffetkast nog een keer door..
Hier inmiddels de kinderkamers door geweest, de badkamer en vandaag de bijkeuken. Een aantal dingen op Mp gezet. Hebben op zolder nog ongeveer 8 dozen staan met rommelmarkt spul. Hebben jullie wel eens gebruik gemaakt van mijn kraam oid? Loopt zoiets?
Wij doen exact hetzelfde. We kopen bijna niks, doen de minimale boodschappen adhv een weekmenu (al word ik wel erg verdrietig van de hoeveelheid plastic verpakkingen, ik vind het moeilijk om daar in te snoeien!), kleding/speelgoed koop ik tweedehands etc. Ik ben juist het tegenovergestelde opgevoed, alles kon en het budget was toereikend. Niet zozeer wat spullen betreft, maar ook mbt uitstapjes. Dat laatste doen wij ook veel inderdaad, samen herinneringen maken! Dat artikel klinkt interessant, ga het zo even opzoeken! @Anan geen ervaring helaas, maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen!
Wij hebben eens samen met mijn schoonzus een kraam gehuurd, was eind oktober op een zaterdag. Wij hadden de pech dat het toen precies supermooi weer was dus er kwam bijna niemand, iedereen ging mooi nog even genieten van het mooie weer. De kraamhuur hebben we er toen net uitgehaald (€25 per kraam dus samen met schoonzus gedeeld). Het was de moeite dus niet, maar we hebben een leuke dag gehad. De overgebleven spullen hebben we toen in een container daar achtergelaten. Later zijn we nog een keer gegaan, op een regenachtige dag en toen hadden we een kleine winst. Het loopt geen storm maar wij vinden het wel een gezellige dag om op zo'n rommelmarkt te staan en dat is ook wat waard. Vorig jaar geprobeerd speelgoed te verkopen op een kleedje op huttendorp maar dat liep helemaal niet. Dochter had nog geen €10 opgehaald (en de helft ervan alweer uitgegeven aan ander prul haha)
Hier ook geen ervaring met zo'n kraamiets. Mijn man zit met Koningsdag vaak een dagdeel met de oudste op de rommelmarkt en dat werkt voor ons prima. Meestal halen ze dan zo'n 35 euro op oid, niet megaveel, maar wel gewoon leuk. Wij waren ook niet echt een consumeerfamilie...maar dat heeft mij juist best wel anders gemaakt... Alsof ik in wilde halen wat ik vroeger niet kreeg. Inmiddels dus wel een stuk bewuster, maar ik realiseer me heel goed dat ik mijn kinderen flink verwen, zowel qua uitstapjes als qua spullen. Ik wil er ook absoluut niet helemaal mee stoppen, want ik vond het vroeger echt wel jammer dat ik vaak niet kreeg wat ik wilde ed (niet zo zeer qua hoeveelheid, maar wel qua soort speelgoed, want als mijn ouders het niet nuttig vonden, dan kreeg ik het niet, ook niet voor mijn verjaardag of Sinterklaas ofzo en ik kreeg vaak dingen van B/C-kwaliteit) en ook qua uitstapjes waren het vooral dingen als naar het bos en de kinderboerderij ed, hartstikke leuk, maar ik vind bv. een dagje pretpark ook erg leuk voor de kinderen. Het klinkt nu misschien alsof ik vind dat ik echt iets te kort kwam oid, maar dat is dan ook weer niet het geval, want ik zat wel altijd op aardig wat sporten/muziekles. Ik ben nu dus een beetje op zoek naar de 'middenweg'; minder dingen kopen, maar wel dingen die we/ze graag willen of die duurzaam zijn en dan dus niet zo op de prijs letten (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Bij ons was vroeger de portemonnee oneindig leek wel. Mijn ouders begrijpen mijn ontspullen en tweedehands koperij dan ook niet. Gelukkig respecteren ze het wel.
Ik hou wel van mooie spullen in huis, maar ik koop niet vaak iets. Met onze vorige bank en salontafel hebben we 9 jaar gedaan en was nog uit onze eerste woning. Kinderkleding en kleding/ schoenen van man zijn wel een ding. Man heeft onder andere veel klanten in de kledingindustrie en de kinderen en hij hebben daardoor veel kleding. Man heeft een jassen tik en kids hebben ook veel schoenen en jassen, met die kleintjes wel handig ook omdat je ze steeds moet wassen. Man heeft dus heel veel jassen en schoenen die ik helaas niet de deur uit krijg maar dat ik wil minimaliseren betekent niet dat ik hem ook kan dwingen natuurlijk. Op andere gebieden heeft hij gelukkig minder spullen en het is allemaal redelijk geordend hier in huis. Speelgoed ga ik ook maar eens uitzoeken en wat ordenen in de garage want ze spelen niet met alles. Ze zijn nog klein dus weggooien/doneren is makkelijker.
Hier een begin gemaakt, de speelhoek is opgeruimd door de kinderen met mijn hulp. Mijn kleding is uitgezocht, 1 dressoir is klaar. Nachtkastjes klaar. Nu de rest nog ......
Hier precies zo, al begint mijn moeder nu wel wat een ommezwaai te maken Vandaag heb ik het knutselkastje van de kinderen uitgezocht. Wasco krijtjes gaan naar de kringloop (worden niet gebruikt), lege stiften weg (wat is een duurzaam alternatief?), half ingekleurde of kapotte kleurplaten/tekeningen weggedaan en alles weer even netjes gesorteerd. Ook heb ik met de kinderen de spelletjes-/puzzelkast opgeruimd en gekeken wat weg kon. Welgeteld 1 spel mocht weg
Hier ook begonnen met dingen uitzoeken . Pff wat veel maar steeds Iets. Nu wat dingen te koop gezet kijken of het loopt
Goed bezig allemaal! De kinderen hebben een knutselkast waarin nog van die ladekastjes staan. Die worden eens in de zoveel tijd uitgezocht en vanochtend vond ik het wel weer tijd. Man beweert altijd niet veel spullen te hebben, dat lijkt in eerste instantie ook zo. Maar ik heb "zijn laatje" eens leeggehaald en voor zn neus gelegd. Oude tomtom, kabeltjes enz enz. Dat heeft hij ook goed uitgezocht, bijna een lege la
Hier gisteren een start gemaakt met het dressoir opruimen. Is gelukt. Ligt nog steeds het zelfde in alleen wat losse prullen weg gegooid. Maar de rest moet gewoon blijven liggen. Is nu wel opgeruimd ipv een rommelhok. Vandaag alle keukenkastjes en de kelder uitgezocht. Paar dingen die over de datum weg gegooid. Was niet veel. Maar het is nu wel overzichtelijk. Morgen gaan de jassen aan de kapstok er aan geloven en alle kasten boven. 3 kleding kasten en 2 inbouwkasten. Een hoop kleding van mij is te groot (goed teken) of versleten. En ergens deze week is de zolder aan de beurt. Mijn man heeft vakantie en die ga ik eens aansporen om allebei zijn schuren op te ruimen. De ene kun je nov in lopen. De ander kom je niet eens binnen. Ja.. als je je borsten platdrukt en je buik flink intrekt. Dan kun je net naar binnen schuifelen. Moet je wel werd aan welke kant hetgeen ligt dat je nodig hebt want ruimte om te draaien is er niet. Haha
Mijn man stelde voor om te helpen. Hij zou de drankkast wel uitzoeken. Juist ja ik dacht al dat er iets niet in de haak was toen hij voorstelde om te helpen.
En hij wil vast ook wel helpen om er wat meer ruimte te creeren...? Hopelijk krijgt hij de slag te pakken na de drank en is het een beginnetje!
Ik klets ook graag mee . Wij zijn ook bezig met opruimen, er ligt zoooooo veel, vooral speelgoed. We hebben een hobbyzolder boven de garage waar o.a. speelgoed waar niet veel mee gespeeld wordt opgeslagen ligt, maar dat ga ik eens aanpakken denk ik. De knutselspullen van mijzelf zijn recentelijk uitgezocht, heb een stapel waar ik niets meer mee deed weg gedaan en leuke nieuwe spulletjes gekocht, en alles netjes opgeborgen in mapjes in de kast. Dochter heeft nog een weekje vakantie dus haar kamer moet ook maar eens aangepakt worden, alles wordt nu maar in haar kasten gestopt en niet naar omgekeken hoe dat er in staat dus als je de deurtjes open doet word je zowat aangevallen door o.a. knutselspul en speelgoed.. Als er trouwens nog iemand belangstelling heeft voor een luxe Kenwood foodprocessor met aardig wat accessoires die haast niet gebruikt is, ik heb er 1 in de aanbieding, moet alleen even bekijken wat hij op moet leveren .
Wij hebben sinds een paar jaar alleen nog maar Stabilo cappi's. Doordat de doppen aan een ring zitten raak je ze niet kwijt en zie je het ook zo als je een stift mist. De inkt is uitwasbaar en de stiften kunnen 24 uur zonder dop zonder uit te drogen. Ik vind ze ideaal.