Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Klinkt leuk, maar ik heb maar 2 lades in mijn keuken. Beide met bestek. Geen lades als in de foto van de opberg tupperware
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.359
    113
    Mandje in een keukenkast werkt hetzelfde? ;)

    Het probleem hier is alleen dat de broodtrommels niet in elkaar passen, dus dan nemen ze veel meer ruimte in. En de flessen wil ik niet dicht hebben, gaat vaak zo stinken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Deze groene bakjes lijken me handig! Dan kun je ook alles wat niet echt in elkaar past bewaren. 1 bakje voor de flessen zonder dop, andere bak voor de doppen. Enz.
     
  5. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Whoei lekker productief zo'n vakantie! Vorig weekend samen met man de zolder op gegaan, alles uitgezocht wat achter de schotten lag. Er lag een hoop spul wat ik op school gebruikte en oude troep (sorry schat :D ) van hem. We hebben allebei toch zeker wel een halve containerzak gevuld met troep, dus haast een kliko vol wat naar de stort gegaan is :eek: Juf gemaild van mijn zoon of ze nog thema-decoratie kan gebruiken, herfst, Sint, Kerst etc. Zie mezelf toch niet meer 'gewoon' voor de klas. Dat zijn nog 2 dozen vol die na de vakantie naar zijn school gaan, juf wilde het graag hebben. Nog een klein doosje met spullen die naar mijn huidige klas gaan en ineens was er zoveel ruimte achter de schotten dat een aantal kratten met kleding achter het schot konden, 2 kratten nu leeg zijn (onvoorstelbaar paar jaar geleden :roflmao:) en er geen losse kratten meer op zolder slingeren :thumup: En heb gewoon nog plek over achter het schot, bizar!

    Garage is ook steeds verder opgeruimd, scheelt een hoop dat de oldtimer weg is. Nu nog een keer de losse rommel uit de tuin daar in zetten. Blijf ook lekker babyspul verkopen, alles wat niet meer gebruikt wordt gaat weg. Binnenkort naar Recycle Sint, misschien ook nog een tip voor hier? Zoals ik het begrijp van de site breng je oud, geschikt speelgoed in wat je vervolgens kunt ruilen tegen ander, 'nieuw' speelgoed. Dus daar ga ik over een paar weken ook wat voor uitzoeken, kijken of het wat is. En anders doneer ik het speelgoed gewoon, weg ermee :D
     
    Sokkie87 en Lelie137 vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Joehoe, vandaag is onze grootste project aan de beurt. De rechterkant van de zolder achter de schotten, daar gaat heel veel weg.
     
    dreumesje, Luna86 en Lelie137 vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.929
    113
    Vrouw
    Ik heb een la in de keuken waar alle kruiden in gaan. Maar het blijft teveel en rommelig. Ik merk dat ik van veel gebruikte kruiden meerdere potjes open heb. Gevolg van geen overzicht. Denken dat iets op is en dan nieuw kopen en openmaken.

    Vandaag de zondag gebruikt om weer een kastje te doen. Weer een hoop zooi weg. Paar mooie muziek dvd's terug gevonden. En die staan nu op. Heerlijk.
     
    dreumesje en Lelie137 vinden dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wat een ruimte zeg! Het minimaliseren is bij ons ver gedaan. Bijna alles is onder handen genomen en uitgezocht. En nu met minder spullen zien we veel beter wat we hebben en hebben we alleen spullen die we echt mooi/leuk vinden. Dat motiveert ook om minder te kopen en het dus geminimaliseerd te houden.
    Heel blij met ons opgeruimde huis zo:)
     
    rums, Sokkie87, dreumesje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    Ik heb afgelopen jaar een projectje gemaakt van mijn kruiden (ik heb er nogal veel en het werd echt een chaos en onoverzichtelijk). Nu heb ik 2 fotoplankjes, dus lekker smal (9cm oid) en met opstaand randje. Daar staan de vierkante euroma potjes op. En dan nog 2 kruidenrekjes die recht opstaan, waar je de potjes inschuift met dop naar voren.
    Maar de grootste truc was om dezelfde soort potjes te gebruiken en te labelen. Dus alle euroma potjes heb ik ontdaan van de fabriekslabel en mijn eigen geprinte labels opgeplakt. Net als de potjes in de kruidenrekjes, die zijn van de ikea, en ook die heb ik zelf gelabeld. Dus ik vul lege potjes bij ipv allerlei verschillende merken en kleuren potjes te hebben.
    Werkt hier echt heel goed, en ik heb geen dubbele kruiden meer. Hooguit als iets bijna op is en ik het alvast koopt. Maar dan ligt het in de voorraadkast tot ik het bijna lege potje bij kan vullen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Miss T, flipflop, dreumesje en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    Mijn huis is afgelopen jaar al helemaal geminimaliseerd en opgeruimd. Het enige wat ik nu moet doen is het bijhouden. Zo is de seizoenswissel van kleding weer een mooi moment geweest om dingen weg te doen. Jongste dochter en zoon zijn beide uit een hoop gegroeid, dus dat waren 2 vuilniszakken vol die naar de textielcontainer konden. Verder ook oude schoenen (te versleten of te klein) weggedaan. En wat zomerschoenen die ik de hele zomer niet gedragen heb. Dat was bij elkaar ook een zak vol.
     
  11. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb het probleem dat mijn man bij euroma werkt.... dus dan komt hij weer eens met cheddarsaus aanzetten of andere onbekende sausen.
    Maar ook de vierkant glas en basic van de appie.
    De kast vult wel.
    Nu alleen nog 1 soort in de keukenkast. In de dressoirkast de dubbele potten.
    En vorige week weer wat dubbel spul weggegeven wat niet hard gaat zoals paprikapoeder en kaneel. 5 potten kaneel is een beetje teveel van het goede...

    1 plank in de keukenkast is alleen maar kruiden... en het meeste gebruik ik ook... zo lastig.
     
  12. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Kruiden vind ik ook een lastige, ik bewaar alles in originele verpakking. De meest gebruikte staan in een bakje op de dampkap, de minder gebruikte staan in een bakje in de kast. Jammer dat ik dit weekend nog maar naar de Ikea ben geweest, anders had ik ook wel een deel kruidenpotjes gekocht om eens te testen.

    Als het morgen goed gaat qua voorweeën, dan pak ik de garage aan. Anders doe ik de barkast. Alle rest van het huis is redelijk geminimaliseerd en opgeruimd. Nog 2 projectjes dus die ik hoop af te ronden voor de baby komt :)
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  13. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.645
    113
    Wij hebben een lade van 26 cm hoog (2x hoogte van en besteklade). Daar hebben we 2 inserts van Ikea samla bakken op elkaar gestapeld met daarin de kruiden en specerijen (1 bak voor kruiden, dus het groene van de plant; en 1 bak voor specerijen als kerrie). Het stapelt mooi en je kunt eenvoudig iets uit de onderste insert pakken. Heb je veel kruiden nodig, zet je heel die insert op het aanrecht. Tegenwoordig zijnde meeste potjes handig aan de bovenkant gelabeld. Ik probeer ze enigszins op alfabet te zetten.
     
  14. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.359
    113
    missle vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.929
    113
    Vrouw
    Ondertussen is mijn man aan een digitale opruiming begonnen.
    Met als eerste resultaat dat we een harde schijf vol muziek dvd's hebben IPV her en der verspreid waardoor we ze nooit kijken.
    Daarna nog de films, foto's, boeken en muziek.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  17. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Goed bezig!
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.359
    113
    Heb opeens weer extreem veel zin om dingen weg te doen. Kwart van de kledingkast van de jongste leeg gemaakt. Bak gevuld met kleding (van de oudste) in de maat waar ze ze (de jongste) hierna naar toe gaat en in haar eigen kast gezet ipv op zolder. Er is plek voor nog een bak, denk dat er op de vliering ook nog wel het eea staat, dus dat kan dan ook in haar eigen kast.

    Staan nu twee tassen met kleding/schoenen klaar: een voor een vriendin en een voor mijn zusje. Speelgoed willen ze vaak op de rommelmarkt verkopen, dus dat bewaar ik nog maar even.
     
    Sokkie87 vindt dit leuk.
  19. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb alle spullen die naar de stort moeten bij elkaar gezet. Komt steeds meer bij. Heerlijk!
     
    Sokkie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina