Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Gisteren ongebruikt servies te koop gezet, wordt vanmiddag opgehaald.
    Dadelijk de kerstboom leeghalen en de kerstspullen opnieuw bekijken. 3 jaar niet gebruikt is weg ermee.

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Dat valt voor mij wel samen ja. Het zou nogal nutteloos zijn als ik elke week de action leeg koop en dat vervolgens 2x per jaar allemaal weg gooi in opruimbuien. Ik ben gestopt met kopen bij de Zeeman, Action, Wibra etc. Ik kocht er te vaak iets omdat het goedkoop was ipv dat het leuk of noodzakelijk was. De afspraak is dat als we iets nodig hebben en het hoeft niet nieuw te zijn, we eerst tweedehands kijken. Of lenen of huren als we het sporadisch nodig hebben (de dakkoffer voor vakantie bijv, bepaald gereedschap). Als een onderdeel van een apparaat kapot gaat kopen we eerst reserveonderdelen ipv het hele apparaat weg. Zo hebben we de blender al kunnen redden met een reserveonderdeel van 5 euro, en functioneert de afgebroken stofzuigerkop weer als vanouds door het gewoon even vast te zetten met een good old tie-wrap.

rijo vindt dit leuk.
  3. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij hebben onze 8 zakken en 2 dozen afgegeven bij de kringloop. Mijn zoontje mag altijd 3 dingen uitzoeken bij de kringloop als we tassen daar afgeven, dus per saldo komen we met veel minder thuis dan waar we mee gingen.
    Daarnaast hebben we ons bed verkocht (wordt morgen opgehaald) en gaan we een familiebed maken. Daar moet ik nog ergens wat pallets voor op de kop tikken, maar de matrassen liggen voor nu op de grond.

Voor mijn webshop heb ik ook erg veel voorraad en veel stof liggen waarvan ik dingen moet maken. Daar ga ik volgende week ook weer aan beginnen heb ik besloten, zodat ik niet leuke stofjes bij blijf kopen zonder er een poppendrager oid van te maken.

kleinepien vindt dit leuk.
  4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Een familiebed? Is het heel raar dat ik daar nog nooit van heb gehoord? Moet ik mij daarbij een mega bed waarin ouders en kinderen samen slapen voorstellen?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Jep!

6. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ja. In ons geval 3 matrassen naast elkaar.

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Als er iets stuk is vind ik tweedehands kopen of repareren persoonlijk nog teveel gedoe. Ik heb echt niks met marktplaats en ik ga dan toch voor het gemak dat ik het nieuw snel in huis heb.
    Bij extra spullen denk ik wel 2 keer na of ik het nodig heb.

Onze woonkamer wordt wel steeds leger. Ik kamp alleen ook met lege oppervlaktes die vol stromen. En sommige spullen blijf ik maar rond schuiven, omdat ik ze wel nodig heb.

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wat een goede ideeën allemaal! Ik heb me voorgenomen van dingen die op zijn alleen nog ecologische alternatieven voor terug te kopen of helemaal niet. De wattenschijfjes zijn zo aan de beurt. Heb eerst nog afbreekbare wegwerp maar wil daarna wel wasbare. Scheergel in een bus is ook op, ga nu die van Lush uitproberen. Iemand ervaring met tabletten i.p.v. tandpasta?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wasbare wattenschijfjes?? Daar ben ik wel benieuwd naar.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Moest vandaag erg lachen om mijn man. Ik heb 2 laatjes uitgezocht in de keuken wat snel rommellaatjes worden dus daar ligt nu nog maar de helft in. En wij hadden zo'n beker/bak staan op de aanrecht voor pollepels e.d. maar het past makkelijk in de keukenla dus die doorn in mn oog is ook weg.
    Man komt uit zn werk, kijkt zo eens rond: " zo dat ontspullen van jou gaat goed he? Mag ik toch nog wel blijven":roflmao:

dreumesje, Uilenmama en rijo vinden dit leuk.
  11. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik probeer ook wel te consuminderen. Kijk vaak of ik het 2e hands kan vinden op marktplaats of fb.
    Ook ben ik kritisch naar alle meubels die we kopen. Ik koop het alleen als ik het echt heel.mooi vind en er een aantal jaar mee kan doen. In mn vriendenkring wordt er om de haverklap een item gekocht om het 6 maanden later weer te vervangen.
    Winkels bij Action etc kom ik alleen als ik er iets nodig heb en ik kom niet met meer naar buiten dan gepland.

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hahaha! Briljante opmerking :D

Hier ook wasbare wattenschijfjes, en composteerbare wattenstaafjes. Ik lees even mee mbt de tabletten ipv tandpasta, daar wil ik op overstappen wanneer onze tube leeg is. Laat je ook even weten hoe het scheren gaat met Lush? Daar ben ik ook benieuwd naar! :D

13. itakepictures

Werkt echt megafijn! Ik heb ze van Lanaluna maar die zijn volledig uitverkocht zie ik (https://lanaluna.nl/product/lanaluna-wasbare-wattenschijfjes/). Werkt hetzelfde als gewone wattenschijfjes, met als verschil dat je ze na gebruik in de was doet ipv in de prullenbak :p
    Ik heb er 20, dat is voor mij genoeg. In de badkamer hangt aan de radiator een klein waszakje waar ik ze na gebruik in doe (anders belanden ze tussen dat rubber van de wasmachine en worden ze goor) en dat gaat met een willekeurige was mee. Ze zijn ondanks dat ik waterproof mascara gebruik nog erg schoon! Sommigen hebben wat grijze strepen van de mascara maar dat is het dan ook wel. Ik gebruik het nu sinds de zomer.

tuc vindt dit leuk.
  14. itakepictures

#274 itakepictures, 2 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2019
    Reserveonderdelen kun je gewoon op de website van de fabrikant bestellen. Het maakt qua tijd niet uit of je in een webshop een nieuwe blender besteld of een reserveonderdeel in je digitale winkelmandje mikt :)

Tweedehands kost wel wat meer tijd ja!

15. tuc

tuc Niet meer actief

Goeie tip! Ik ga er naar op zoek!

16. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wasbare wattenschijfjes kun je ook heel makkelijk zelf maken ( als je een naaimachine hebt) Als je uit de baby’s bent heb je vast nog wel ergens wat hydrofiel doeken rondslingeren. Deze zijn er super
    voor te gebruiken.

tuc vindt dit leuk.
  17. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #277 rijo, 2 jan 2019
    Laatst bewerkt: 2 jan 2019
    Levenzonderafval.com verkoopt eventueel ook wasbare wattenschijfjes.

tuc vindt dit leuk.
  18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Jaa maar dan moet ik hem ook nog gaan repareren ;) en laat ik nou niet zo handig zijn. De ervaring leert me dat nieuw bestellen een hoop frustratie scheelt en dat is me ook wat waard :D

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik ben gestart met dat programma van Marie Kondo op Netflix. Best wel grappig om naar te kijken.

Luna86 vindt dit leuk.
  20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Jazeker! Ik koop echt nog wel dingen hoor maar daar wil ik goed over nagedacht hebben. Meestal plaats ik iets dat ik wil hebben in een online verlanglijstje en denk er dan nog een poosje over na. Wil ik het na een tijdje nog steeds dan koop ik het wel. Wij kopen veel tweedehands. De jongens hebben veel minder kleding dan ik vroeger kocht toen ik alleen de oudste had. Wij repareren veel zelf (van wasmachine tot onze Brabantia prullenbak). Ik heb een poosje zelf deo, wasmiddel etc gemaakt maar nu doe ik dat niet meer ivm tijdsgebrek. Ik probeer sommige dingen echt heel bewust te kopen maar andere dingen zijn op dit moment simpel weg nog te duur voor ons budget.

rijo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina