Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik vond het een beetje tegenvallen. Vooral mensen met heel veel spullen die erna nog steeds heel veel spullen hebben. Ook wordt er enorm ingezoomd op de relaties van de koppels. Het kijkt wel lekker weg hoor maar ik had er meer van verwacht.

Asssepoester vindt dit leuk.
  2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    En is het wat?
    Ik zoek het eigenlijk niet om nog meer op de bank te gaan zitten ;) maar als het goede tips of inspiratie geeft dan wil ik er wel eens voor gaan zitten.

Vandaag gaan de kerstspullen door de selectie en ga ik de kinderkleding verder uitzoeken. Een deel gaat naar een winkel gerund door verstandelijk beperkte mensen en een aantal items zou ik graag willen verkopen. Doorschuiven gaat niet, hier geen andere jongens in de familie / vrienden / kennissen kring. Al krijg ik er maar 0.50 ct voor, de ander blij en ik ook.

Wij proberen bewuster te worden met kopen. Consuminderen paste eerder echt niet, dan wilden we het liever nieuw hebben omdat je er dan langer mee doet. Ervaring leert inmiddels dat je er dan niet alles uit haalt, het is duur en heeft geen meerwaarde. Nu kijken we dus regelmatig op marktplaats en voor we een impulsaankoop doen gaan we eerst reviews zoeken op internet. Omdat we die moeite moeten doen en er dan vaak uitkomt dat het niet veel oplevert scheelt dat weer een nutteloze aankoop.
    Bijvoorbeeld, prima filterkoffiezetapparaat! Ding functioneert goed en de reserveonderdelen zijn makkelijk en goedkoop te krijgen. Dan ga ik geen automatisch koffie barista cappuccino moeilijk schoon te maken ding kopen. Leuk, mooi, lekker, maar ook duur, lastig en gewoon niet nodig. Duurde wel 3 dagen voor ik man zover had dat hij het niet kocht :roflmao:

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  3. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    My thoughts exactly..

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    #284 Elisje, 4 jan 2019
    Laatst bewerkt: 4 jan 2019
    Consuminderen is hier een beetje het geval. Veel dingen worden toch nog nieuw gekocht hier. Mijn man wil geen 2e hands consoles kopen omdat er tegenwoordig zoveel gegevens aan vasthangen. Spellen en dvd's doe ik wel eens 2e hands maar dan kijk ik eerst wat het nieuw kost. Ik heb al meegemaakt dat een nieuwe dvd goedkoper was dan een 2e hands. Ja dan wint mijn portemonee wel. Ook wel eens een dvd gehad die helemaal niet bleek te werken. Ik kreeg wel mijn geld terug maar moest er wel speciaal terug de stad voor in.

Net even de play doh uitgezocht en een tas boeken. Toch weer een paar dingen weg. Er staat nog een tas boeken die moet uitgezocht worden en ik vond nog een tasje kleding om door te geven naar de jongste. Dat ook maar weer eens uitzoeken. Nu sorteer ik direct wat ik wil bijhouden en wat weg kan. Maar dit is een tasje van de tijd toen ik alles gewoon weglegde en uitzocht van zodra het nodig was.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Ik heb gister een doos kunnen vullen met spullen die uit de keuken komen. Die heb ik het afgelopen jaar niet gebruikt en ga ik waarschijnlijk ook niet meer gebruiken. Meeste is gekregen spul vanuit overlijden of verjaardagen. Ik ga deze doos nog een keer door om te kijken wat alsnog weg mag. De rest gaat straks mee naar een ander huis dus blijft tot die tijd in de doos.

@Elisje :thumup: ook al zo goed bezig!

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Gisteren 33 games van de plastation 2 weggedaan. Je kan oude games (voor alle consoles behalve pc) aanbieden op nedgame.nl en dan krijg je een offerte wat ze ervoor willen betalen (wel alleen als online tegoed in hun webshop). Maar leverde toch nog €56,50 op. Dus heel tevreden mee.

Verder ligt nu de tuin vol met zooi van de vliering, die nu eindelijk echt leger begint te worden. Morgen rijden we even naar de milieustraat en dan is dat ook weg.

Luna86 vindt dit leuk.
  7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik doe dingen in kleine beetjes. Een hele kamer in 1 keer lukt me niet. Dan begin ik met volle moed en eerst gaat het goed maar dan wordt ik het zo zat dat ik niet meer uitzoek maar gewoon alles weer netjes begin weg te leggen/zetten. En dan ben ik weer teleurgesteld met het resultaat haha.

Straks maar eens de bak met 1 en 2 pennies aanpakken. Ik kieper ze altijd in een bak en dan haal ik zakjes in het postkantoor. Daar gaat dan om £1 muntjes in en die kan je zo inleveren. Opbrengst gaat naar de kinderen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Nav het programma van Marie Kondo zei mijn man dat ik toch best meeval. :roflmao: Dat probeer ik hem al langer duidelijk te maken, maar hij gelooft het altijd pas als hij het met eigen ogen ziet of zelf ervaart... Erg vermoeiend, maar goed, het kwartje is eindelijk gevallen bij hem, geloof ik.;):thumup: Dit betekent overigens niet dat we er zijn, hoor, er kan zeker nog behoorlijk wat weg. Mijn dochters gingen ook mee kijken en de oudste zei dat ze haar kamer wel eens op kon ruimen (klopt! ;)), zal mij benieuwen of ze het ook echt gaat doen. :roflmao:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vader gaat volgende week met een vrachtwagen naar Roemenië.
    Geeft mij een extra stimulans om op te ruimen. Inmiddels liggen er alweer 6 vuilniszakken in de auto. :D
    Vandaag wil ik ook een beginnetje maken met de keukenlades.

Luna86 vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zeggen mijn kinderen ook altijd, maar doen is een tweede.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik heb pas de eerste aflevering gezien. Voor mij was het een bevestiging dat ik juist verder ben.

Dus niet echt tips die ik eruit kan gebruiken maar juist een goed gevoel dat ik alles best goed op orde heb. En dat ik het niet veel leger of gestructureerder zal gaan krijgen.

12. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik keek eerder 'Consumed'. Dat vond ik persoonlijk leuker.
    ik krijg een beetje jeuk van M.K. :oops::|

Maar ik zal me door de eerste aflevering worstelen om te zien of ik het concept ook leuk vind.
    Bij 'Consumed' zijn de huizen er ook echt erg aan toe. Maar ik vond het vooral leuk om te zien wat voor huis er onder de troep zat.
    Lijkt me heerlijk, opnieuw beginnen in een leeg huis. Alleen houden wat je daadwerkelijk gebruikt, mooi vindt, enz. En de rest gewoon weg. :cool:

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    De eerste aflevering wist ik ook niet wat ik van haar moest vinden. Maar aflevering 4? is ze bij een weduwe en daar vind ik haar echt goed matchen met degene die ze helpt. Bij de afleveringen 1 tm 3 heb ik zo iets van koop om te beginnen gewoon een paar pax kasten i.p.v. al die verschillende kasten. Dan kan je wat overblijf een stuk gestructureerder weg bergen dan met al die verschillende en open kasten (op de inbouw na dan).

Is consumed ook met Amerikaanse huizen? Die vind ik vaak zo leuk om te zien. Als ze het daar over kleine huizen hebben dan zouden ze de mensen eens even in Nederland moeten laten kijken XD

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Ik denk dat Marie nog (veel) kleinere huizen gewend is in Japan. :D

15. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Volgens mij is Consumed in Canada en de VS, óf alleen Canada, er zitten in elk geval Canadese gezinnen bij, aan het accent te horen.
    En leuke huizen joh!
    De eerste aflevering, dat vond ik zo'n mooi huis. Met allemaal kleurtjes enzo. *smelt*

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Gisteren het rommelhoekje in de keuken aangepakt. Staan nog steeds dingen die op bestemming wachten maar het ziet er beter uit. Net even alles nagekeken wat op de microgolf beland is. Staat nu enkel nog het grilrekje op. (ik ben een ramp met papieren erop te gooien, vooral van school)
    Kalenders die de kinderen gemaakt hebben ook opgehangen.

En ik heb alweer een paar dingen tussen het speelgoed gezien die wegkunnen. Bedacht me ook dat we stilaan het toet toet gedoe ook kunnen laten verdwijnen, jongste wordt 5 in februari en speelt er amper nog mee. Meestal dan nog met enkele voertuigen los en niet meer met de baan. Mijn man zij dat hun neefje er wel nog mee speelt maar dat vind ik toch wat overdreven om het te laten staan voor een kind dat we met wat geluk 1 keer per maand zien.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb de vriezer opgeruimd en schoongemaakt en nog een paar keukenkastjes. Voelt goed

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vriezer moet ik ook nog eens doen, heb al meer plaats nu de feestdagen voorbij zijn maar ik krijg straks nog een lading boodschappen binnen. Veel kan voorlopig in de koelkast maar die vriezer moet er toch aan geloven.

skiwi vindt dit leuk.
  19. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Whoop whoop!! Net een hele kofferbak vol met spullen naar de kringloop gebracht.

lidu1, Uilenmama, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb alles van toettoet ook verkocht. Ik heb het vorig jaar weggezet op zolder en toen mijn zoon er drie maanden later nog niet naar had gevraagd (mijn dochter keek er sowieso al niet naar om), heb ik het verkocht. Ze hebben er tot nu toe nooit meer naar gevraagd, zelfs niet als we bij familie of vrienden zijn die dezelfde banen en auto's ed hebben.

Het enige wat ik Kondo-style doe, is de hand-/theedoeken en vaatdoekjes opvouwen a la Kondo :roflmao:

Ik heb mijn zoon gevraagd of er dingen zijn die hij wilde verkopen (ik ga binnenkort op een rommelmarkt staan). Hij heeft precies die auto's uitgezocht waar hij nooit mee speelt :thumup:

Deel Deze Pagina