1 tas kleding weggebracht, tasje voor achterneefje is ook weg. Wat kleiner speelgoed weggegooid en een paar kleurboeken. Er staat nog een tas speelgoed klaar die weg kan en nu een tas vrij van de kleding waar nog meer speelgoed in kan. Ik begin meer ruimte te krijgen en dat geeft een goed gevoel. (maar je moet even niet in de berging kijken)
Ik heb een aflevering van consumend gekeken. Deze vrouw zit bij mij in mijn allergie hoek. Als iemand mij zou zeggen dat ik 75% van mijn spullen weg MOET geven dan zou ik flink wat weerstand krijgen. Marie gaat meer uit van innerlijke motivatie. En dat is denk ik ook wel nodig om er een nieuwe lifestyle van te maken. Het is een proces wat je nu en dan moet herhalen. Spullen die je niet direct weg wil doen kunnen bij de volgende ronde juist wel verdwijnen. Ik miste ook een derde stapel namelijk verkoop. Ik zag een hoop spullen waar nog flink wat geld voor te krijgen was, dat geld had ook motiverend kunnen werken. Wat ik wel een goede toevoeging vond waren sommige verbeterde opbergsystemen.
Vanmiddag een lade van de spelletjes/knutsel dressoir leeggehaald. Daar lagen oude tekeningen in van de jongens. Ik heb een paar bewaard en de rest bij oud papier. In de gang stond een sidetable met spulletjes erop en onder. Ook aan de muur hing een rekje met foto's. Dat heb ik vanmiddag allemaal weggedaan. De spulletjes (Deo, haargel, kam, borstel enz.) staan nu nog in een mandje op de trap. Daar moet ik nog een plekje voor vinden . Maar jeetje wat een ruimte Nog wat boeken uitgezocht. Morgen word al wat opgehaald via MP. Morgen maar weer verder (de kelder moet er aan geloven maar dat stel ik steeds uit) Ondertussen nog iets bedenken/zoeken voor de huissleutels. Die lagen voorheen dus altijd op de sidetable
Lekker bezig geweest allemaal Die afleveringen van Consumed en Marie Kondo, zijn die te zien via videoland of Netflix? Ben er wel benieuwd naar. Waar ik altijd opruimwoede van krijg, is van dat programma met die hoarders (verzamelaars, die alles verzamelen en echt niks weggooien)
Bedoel je dan de Nederlandse variant? Consumed en Marie zijn te zien via Netflix. Ik krijg er vooral zin van om de zolder af te maken zodat daar ook structuur is. Ik heb net een aantal leidingen geverfd en ga zo kijken of ik de radiator al wat minder bruin krijg.
wat is dat met die shampoodingen waar jullie het over hebben? ik heb er even geen beeld bij. Kunnen jullie een link hier plaatsen zodat ik kan bekijken wat jullie bedoelen?
https://shampoobars.nl/ Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zit er wel aan te denken er eentje te kopen. Zeker mijn oudste twee die inmiddels zelfstandig douchen hebben de neiging om door de shampooflessen heen te vliegen. Als deze shampoo net zo goed is, lijkt mij dit effectiever/minder verspillend/kostenbesparend.
Er staat dat 1 bar gelijk staat aan 3 flessen = 80 wasbeurten. Ik vind het echt knap als je 80 wasbeurten haald uit 3 flessen.
Heeft iemand ervaring met die shampoobars? Mijn haar heeft namelijk echt conditioner nodig. Word het haar hier zacht van?
Je hebt conditioner bars. Ik heb er zelf 1 van lush, maar deze is ook fijn: https://www.nanii.nl/product/helemaal-shea-solid-conditioner-bar-normaal-tot-vet-haar/ Voor alle shampoobars geld wel: wees kritisch tov de ingredienten. Leuk als er geen plastic aan te pas komt, maar als alle ingredient niet duurzaam geproduceerd worden is het niet beter voor het milieu. In veel zepen zit wel palmolie en de productie daar van is omstreden voor mens en natuur.
Ik heb, zoals geschreven, een shampoo- en een conditionorbar van Helemaal Shea. Zonder conditionorbar vind ik het net stro, met conditionorbar is het gewoon net als wanneer ik het met conditionorbar uit een fles was.
Er begint nu eindelijk schot in te komen op mijn vliering. Afgelopen maanden al veel uitgezocht en weggedaan (vooral marktplaats), en nu wat overblijft georganiseerd in bakken ipv mijn hopeloos slechte vuilniszakken systeem. Er kwam uiteindelijk ook weer een flinke vuilniszak zooi tussen uit. Wat snowboots voor de kringloop en 3 paar schaatsen die mijn dochters al lang niet meer aan kunnen, gaan op marktplaats. Ik ben erg tevreden met het (voorlopige) resultaat. Moriveert ook om door te gaan met de linkerkant. Voor in de vliering (andere kant vlizo trap) had mijn man allemaal zooi verzameld die ooit nog wel eens van pas zou kunnen komen mocht iets stuk gaan, losgaan oid. Denk aan plinten, overgebleven laminaat, restanten vloerbedekking, etc. Dat heb ik eerder al weggehaald en is voor de milieustraat. Was alleen een ‘voor’ foto vergeten. Maar waar nu alleen een ventilator staat, lag eerst behoorlijk vol.
Ik had altijd shampoo bars van de lush met zo’n doosje eromheen. Super tevreden mee. Weet niet waarom ik er ooit mee ben gestopt maar als huidige shampoo op is, ga ik er weer mee beginnen. Heb nu scheerzeep van de lush, bevalt goed! Geen bus met scheergel meer nodig. Alleen als je in bad onthaart wel pas aan het eind doen anders lig je in geschift water. Met haren. Bah. Ik heb ook weer twee shoppers met spullen voor de kringloop staan. Samen met een zak textiel, glas en karton zo even wegbrengen.
Ik net een zak met regenlaarsjes naar de kringloop gebracht. 6 paar... En allemaal nog netjes, ze dragen die laarsjes maar af en toe. Verder een grote zak met kleren. Kapotte elektrische apparaten naar de milieu straat. Morgen een zak met autootjes naar een goed doel via mijn werk. En een doos met tijdschriften naar de buurvrouw. Stapje voor stapje
Ik heb vooral geminimaliseerd op dochters kamer vandaag. Die kan niks weg doen. Alle werkboekjes uit groep 4 en 5 heeft ze bewaard. Ze wist niet eens meer dat ze het had. Een bureau met 5 laatjes waar geen speld meer bij kon. En een knutseltrolley idem. Niet normaal wat daar weg is gegaan. En tussen de middag helemaal blij omdat ze weer dingen tegenkwam die ze een jaar lang niet kon vinden. Ik hoop wel dat ze dat afgeleerd heeft voordat ze op zichzelf gaat wonen, anders kan ze na 3 weken dr eigen huis niet meer in
Ik begon vanmorgen met de glazen potjes verzamelen voor de glasbak. Het eindigde ermee dat ik een paar keukenkastjes stond uit te spitten waar toch wel een hoop over datum was. Vooral bakspullen, want dat doe ik amper. Ruimt weer lekker op.