Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Oh en voor alle boeken liefhebbers: wist je dat je met een (gratis) abonnement van je kind op de bibliotheek tot zes ebooks voor volwassenen op dat abonnement kan lenen? Ik ben al met mijn derde boek bezig op mijn Kobo. En ik heb drie kinderen! 18 boeken per jaar.
     
    fl01, Troe, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik volg dit topic even. Ben begonnen met spullen die nog bij mijn ouders stonden vanwege een verhuizing. Wil deze week het speelgoed van de kinderen gaan doen.
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Of emigreer en zorg dat al je kleding en persoonlijke spullen in 5 koffers past :)
     
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ga ik gelijk mee beginnen :p
     
  5. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb al bijna alles uitgedund. Doe ik eens in de 3 maanden. We wonen klein en dan vind ik het fijn een ruim gevoel te houden. Ik houd van creatieve opslagplekken.
    En ik heb bijvoorbeeld een herinneringenkist voor mijzelf en mijn zoontje. Hier doe ik alles in van reisjes, van mooie momenten etc. Denk aan bonnetjes, een leeg fles whisky die we dronken na t verloven, sommige kaarten of briefjes etc etc.
    Ik ben fotograaf en ben nu bezig met mijn laptop/telefoons/harde schijven etc. Nesteldrang helpt mij hier wel een beetje bij geloof ik haha.
     
    a2cmieux vindt dit leuk.
  6. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Dat neem ik mij dus ook voor, maar op de een of andere manier ben ik uiteindelijk toch bezig met van alles en nog wat.
     
  7. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Heerlijk! Ik kan zo moeilijk weggooien. Want stel je eens voor dat ik het ooooooooit nog nodig heb. En zo heb ik dus spullen in huis die ik nooit gebruik.
     
  8. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik had eerst heel ambitieuze minimaliseerplannen. Twee weken vrij nemen en dan het hele huis doen of zo. Maar dat werkt niet dus nu heb ik een plan voor een heel jaar. Dat gaat tot nu toe beter. Ik heb 6 weken gedaan over twee boekenkasten bijvoorbeeld. Maar die zijn wel echt heel grondig gedaan.

    Binnenkort maak ik een project plan aan in mn Bullet Journal om bij te houden wat ik gedaan heb.
     
  9. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Wij houden beide van een opgeruimd huis met weinig spullen. We ruimen zeer regelmatig op en eigenlijk is er weinig wat nog weg zou kunnen. Na een opruimsessie gaan de spullen op de weggeefhoek. Gisteren heb ik de keuken nog gedaan/opgeruimd (wand en eiland zijn beide 4 meter, dus aardig klusje). Het is dan vooral weer netjes ordenen, want valt niet veel meer weg te doen.
     
  10. Joyful

    Joyful Actief lid

    19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Lees de boeken (via de bibliotheek) van Marie Kondo eens. Zij heeft ook veel Youtube filmpjes. Ik volg de kondo-methode niet tot het uiterste, maar het heeft mij wel geholpen.
     
  11. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ja exact dit dus
     
  12. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik ben begonnen met te werken spullen. Dus alle kleding bij elkaar leggen (echt alles + jassen + wasmand en dan alles wat ik fijn vind houden. Dan boeken, dan alles wat in de keuken staat. 2 fruitpersen. 1 is voldoende. Ook met kleine dingen, notenkraker en flessenopeners. De spullen waar ik echt blij mee ben houden. Zo heb ik alle spullen gedaan, als laatste foto's, brieven en andere "herinneringen". Nu doe ik alles meteen weg wat kapot is. Maar vanochtend had ik een trui aan die niet meer fijn zit, dus dan ook gelijk weg. Speelgoed waar mijn zoon binnen 3 minuten wel mee is uitgespeeld kan ook weg. Ik heb nu nog ongeveer half zoveel spullen als 4 jaar geleden (en dat ondanks de geboorte van mijn zoon) maar naar mijn mening nog steeds veel te veel. Dus ik begin nog steeds regelmatig opnieuw.
     
  13. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Toevallig gisteren de kledingkasten van de kids uitgemest. Leuke kleding die niet meer past vd oudste in een bak gedaan op zolder voor de jongste. De rest vd kleding die niet meer past te koop gezet. Komt zo iemand al wat ophalen :)
    Kast vd jongste flink uitgemest en alles wat niet past ook te koop gezet.

    Ook het album van Albelli flink aangewerkt. Ben nu bij Juli van dit jaar. Terwijl ik 1,5 jaar achter lag. Dus ben trots op mezelf :D

    Oh en een grote kast hier beneden uitgemest en heel veel in de container gemieterd. Zoooo fijn zo af en toe flink opruiming houden
     
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Hier ook regelmatig het huis door om dingen weg te doen.

    Er staat standaard een doos in mn kast voor kleding van zoon wat te klein is. Als de doos vol is gaat het naar mn neefje.

    Heb ook een doos staan voor de verkoop.

    Hou ook echt van opruimen.

    Nu op werk weer een nieuw project gestart. Alle teams zamelen voedingsmiddelen en toiletartikelen in en bijv kaarsen enz wat je zelf niet gebruikt(kijk in je kast staat altijd wel iets wat je niet gebruikt dus kost niets) en ik maak er met een klein groepje collega's pakketten van.
    Collega's kunnen dan een collega of client opgeven die het bijv financieel zwaar heeft of die in het zonnetje gezet moet worden.
    Het ligt aan het aantal pakketten en aanmeldingen of we gaan loten om het vervolgens rond de kerst langs te brengen!
     
    dreumesje en Spoetnik vinden dit leuk.
  15. tweelingmamaJasmijn

    26 okt 2018
    82
    33
    18
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn nuchter in zulke dingen
     
  16. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Het helpt mij om als ik twijfel te bedenken wat het nieuw kost. Als dat mee valt gooi ik het weg. Een week later ben ik eigenlijk alweer vergeten wat ik allemaal weg gegooid heb.
     
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb eens een boek gelezen waarin stond dat als iets binnen 20 minuten te vervangen is voor 20 euro of minder je zonder kan. Vind het zelf wel een houvast.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  18. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Daar wil ik dus naar toe werken :)
     
  19. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Het grappige is dus dat ik het bewaar en dan na weet ik hoeveel tijd het weer tegenkom en denk Oh ja deze heb ik ook nog. Dus als ik het had weggegooid, zou ik het niet eens missen.
     
  20. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Zo nu weer even geïnspireerd ga zo een la doen.

    En dinsdag alle kleding weer maar de container brengen. Ligt al uitgezocht klaar voor drie weken als het niet langer is.:oops:.

    En de uitgezochte spullen van keuken en serviesgoed ook op de weggeefhoek zetten. Staan ook al Veelste lang klaar op zolder.

    Hier is het motto. Een jaar niet gebruikt betekend weg ermee.
     

Deel Deze Pagina