Ze bedoeld qua hoeveelheid in setjes. Hier houden we met aankleden ook geen vaste setjes aan, combineren alles onderling. Maar als je 7 broeken en 7 truien hebt heb je qua hoeveelheid dus 7 setjes. Je kunt elke broek met elke trui combineren dus zo heb je dan veel meer "setjes". Een broek 2x aan gebeurd hier nooit. Hier spelen ze elke dag buiten, ook thuis met dit weer. Dan kunnen ze de kleren echt geen 2e keer aan.
Ja toch wel mee eens. Ik vind haar zelf gewoon niet zo leuk, maar deze mensen hebben inderdaad echt wel een liefdevolle harde hand nodig. O. M. G. Die Tupperware dozen
Ik ben ook maar eens begonnen met die netflix serie van Marie Kondo. Heb vanmorgen afl. 2 gekeken, waarin ze aanraadt om dingen niet in plastic zakken te bewaren. Moest ik wel even om lachen, want ze heeft natuurlijk helemaal gelijk. Onze vliering zag eruit als een vuilnisbelt voordat ik alle spullen in doorzichtig bakken ging doen. Wat ik wel al heb is ladebakjes in de keuken (of in de kledingkasten), waar alles op lengte/grootte/soort is gesorteerd. Fijn om te weten dat ik niet per se een opruimgoeroe nodig heb Ik moet zeggen dat het hier bij lange na niet zo erg is als bij de gezinnen in dat programma. Het probleem hier is wel, dat hoe meer ruimte je hebt hoe meer je gaat bewaren. En daar wil ik van af. We hebben beneden eigenlijk een te kleine woonkamer, maar boven juist heel veel ruimte, doordat onze zolder een volwaardige verdieping is, zonder schuine wanden. Daarboven zit dan de vliering en dat was gewoon een dumpplek voor alles waarvan we ook niet weten waar we het moeten laten en of het nou echt nuttig is om te bewaren. Beetje vergelijkbaar met de garages uit de netflixserie.
Ik breek even in nav de berichten over ‘setjes’ kinderkleding. Samen met mijn dochter doe ik bij iedere seizoenswissel een middagje foto's maken. Deze print ik voor haar uit met icoontjes voor het weertype en plak ik aan de binnenkant van haar kastdeur. Zo kan ze (5/6 jaar) zelf kiezen en de juiste dingen bij elkaar pakken. Ik vind het zelf ook handig om snel te zien wat er nog mist, bijv extra legging in bepaalde kleur of vestje om van een zomersetje een herfstsetje te maken. Misschien voor anderen ook een leuke tip!
Ik ben van de week begonnen met Consumed. En ik moet zeggen dat ik dat 'boeiender' vind dan de serie van Marie Kondo. Komt misschien ook omdat ik van Marie Kondo twee boeken heb gelezen en de serie daar een slap aftreksel van is, ik mis daar echt essentiële dingen in, die me in de boeken juist enorm aanspraken. Bij Consumed vind ik het hele psychologische gedeelte, wat daarin veel aandacht krijgt, interessant. En ik vind die vrouw juist behoorlijk sympathiek. Ik vind haar ook niet echt streng oid, alleen maar standvastig en als je die huizen ziet, dan vind ik dat geheel terecht! Mensen kiezen zelf om zich op te geven voor een dergelijk programma, dan weet je dat je iets zult moeten doen, lijkt me. Natuurlijk zal het in de praktijk tegenvallen, maar lekker achteroverleunen, anderen hard laten werken en alles er na twee weken weer terug in sjouwen is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb overigens pas 1,5 aflevering van Consumed gekeken, dus wie weet verandert mijn mening nog. Ik krijg wel de kriebels van die vrouw uit de tweede aflevering. En de mannen in aflevering 1 en 2 vind ik een beetje hetzelfde 'type'. De mensen uit de eerste aflevering vond ik zelf echt enorm opgeknapt na het opruimen! Ben heel benieuwd hoe het afloopt met de mensen uit de tweede aflevering.
@siets: Heb ik ook wel eens over na zitten denken, zonder weertype dan en meer voor mezelf voor mijn eigen kleding, om eens wat anders dan super standaard aan te trekken. De oudste is inmiddels oud genoeg om het zelf te regelen en de jongste kon het al heel jong zelf, dus die had het sowieso niet nodig.
Wat hebben jullie veel kleren voor de kinderen! Ik kom niet eens aan die zeven sets denk ik, ook niet toen de oudste zindelijk werd. Toen moest ik gewoon Heel Veel wassen en goed in de gaten houden of er nog wel wat in de kast lag. Ik probeer er nu in te krijgen dat kleren echt wel een tweede keer gedragen kunnen worden en dat lukt heel aardig. Behalve met de jongste. Die spuugt elke dag drie shirts onder maar dat gaat ook wel een keer over.
Tja ik zou eigenlijk niet weten hoe je dat erin moet krijgen? Kinderen mogen van mij vies worden hoor, zeker met buitenspelen. Met dit weer buiten rennen zorgt al voor opspattend water en modder, ook met kaplaarzen en van modder spelen wordt je ook vies. Ik vind dat alleen maar gezond eigenlijk.
Ja ik ook hoor maar het wordt hier gewoon niet zo vies dat ze het geen tweede keer aan kunnen. En als er maar een mini vlekje op zit dan des te meer reden om het aan te trekken naar bv het kdv want daar worden ze toch altijd vies. Ik ben heel makkelijk hoor, ze hoeven niks schoon te houden, maar als het niet zo vies is, kunnen ze het ook nog eens aan.
Hierbij al een foto van onze boekenkast before en after. En ja we weten dat er kleur verschil in zit. We zijn nog op zoek naar dezelfde kleur . Oh en boeken is dus iets hier in huis wat nooit steriel minimalistisch zal zijn maar ik vindt dat je wel degelijk een goed verschil tussen voor en na ziet.
Ik vind consumed ook iets leuker om te kijken. Nu 2 afleveringen gezien en inderdaad 2 dezelfde types mannen. Hoop zeker dat die 2e wat meer voor zichzelf op gaat komen anders zit dat huis zo weer vol. Het geeft wel een goed gevoel over mijn eigen huis @siets grappig idee die foto's. Met jongens alleen iets minder noodzakelijk denk ik. Ik heb alleen maar spijkerbroeken en geen setjes.
Ik zie duidelijk verschil inderdaad @Elena22! Edit: en dan heb ik het niet over de kleur hoor, haha. Maar het effect van opruimen.
Hier net zo hoor. Veel meer dan dat hebben ze niet nodig. En ik was pas als ik een volle trommel heb en ze zitten nooit zonder kleren. Ondergoed hebben ze wel iets meer als 7 stuks Maar als ik sommige om mij heen hoor hoeveel kleding ze hebben per kind schrik ik daar best van.
Wat een verschil @Elena22 ! Mooi! In het kader van minimaliseren, wie heeft er een waterfles en welke? Wij kopen vrij regelmatig flesjes water, zonde van al dat plastic.
Welke van Kleen Kanteen heb je (voor de kids)? Hier prutflessen van Mepal, ik twijfel tussen dopper en kleen Kanteen. Op zich was ik wel tevreden over de dopper tot nu.
Ziet er goed uit @Elena22 @Lelie137 Ik heb een simpel spa blauw flesje. En die gebruik ik steeds weer. Was hem gewoon elke keer af. Ik had wel een waterflesje maar ik gebruikte hem niet zo veel.