Ja wij! Ik heb een 800 ml Klean Kanteen. De peuter heeft ook een Klean Kanteen met tuitbekerdop. We hebben meerdere Doppers, zowel RVS als plastic. We hebben een aantal Join the pipe bekers met Amsterdamse huisjes. Oh en we hebben ook nog een Retulp. Vindt ze eigenlijk allemaal wel fijn.
Ik denk dan, zoveel kleren hebben ze toch niet nodig en zonde van het geld. Oh ja dat sowieso hahaha. Het was ook niet aanvallend bedoeld.
Ik had vooral veel gekregen kleding staan. Tel dat op met wat ze hadden en dan kregen van mijn moeder en tante bleef er meer in zakken staan dan dat er in hun kast belandde. De oudste deed het al een tijd met minder in zijn kast (schooluniform niet meegerekend). De jongste ging nog naar nursery dus hij had meer in zijn kast omdat hij geen uniform droeg (mocht wel maar heb het nooit gedaan, uiteindelijk komt uniform toch duurder uit dan gewone kleding) en vaak wel elke dag iets anders droeg. Of zijn kleding zat onder de modder of verf of allebei, Nu ze allebei op school zitten is het ook wat minder in zijn kast en hoe lief bedoeld ook ik neem geen zakken kleding meer aan. Ik ben er eindelijk doorgeraakt. Het enige wat nu nog in tassen staat is wat doorkan van de oudste en nieuwe kleding die nog te groot is. Mijn moeder koopt soms iets te groot en dat hou ik wel bij tot ze het passen. Mijn schoonmoeder daarentegen koopt altijd op het randje nog te dragen of gewoon te klein. Zondag enkel de recepten ingeplakt die ik al uitgezocht had. Verder een hangdag gehad. Vandaag druk met andere dingen maar merk wel dat ik de lades van mijn bureau nog eens onder handen moet nemen. Stiekem verdwijnt daar best veel in.
Ach ja. Wat is nodig? En het is een beetje een hobby, dus zonde van het geld vind ik het ook niet. Een deel verkoop ik na die tijd en een deel neemt mijn zusje mee naar Kaapverdië voor een meisje dat niet zoveel heeft.
@Lelie137 Ik heb een aantal flessen van Rosti Mepal, iets met Ellipse of zo. Gekocht bij AH. Bevalt prima. Wil nog overgaan op rvs ooit, maar dit is voor nu ok.
Nee klopt 25 setjes zoals hier hebben ze wellicht niet nodig. Maar wat verder nodig is daar kun je anders over denken. Ik vind dagelijks schone kleding wel nodig en een goede verzorgde indruk maken vind ik ook nodig. Voor mij persoonlijk (en dat hoeft dus niet voor iedereen te gelden) betekend dat leuke kleding. En niet elke week dezelfde 7 setjes. Ik voel me goed als wij er allemaal verzorgd uitzien en ik complimenten krijg over de kleding van de kinderen. Dus dat is een andere manier van nodig denk ik.
Nu we het over kinderkleding hebben gehad, ben ik ook wel benieuwd hoeveel kleding jullie voor jezelf hebben... Ik draag alleen jurken, rokken en broeken vind ik een stuk minder fijn zitten dus die draag ik niet. Ik heb er een stuk of 10, en hetzelfde aantal aan jasjes, vestjes ed. Voor mij meer dan genoeg, maar is dit nou weinig, gemiddeld gezien?
Nou van de week las ik over die capsule wardrobe en vroeg ik mij ook ineens af hoeveel ik zelf zou hebben. Ik ga morgen eens tellen!
Tja, aan mij heb je niet veel denk ik haha. Wat ik soms teveel voor de kinderen koop, koop ik zeker te weinig voor mijzelf. Heb er gewoon een hekel aan. Ik vind 10 per soort niet heel weinig in elk geval. Maar belangrijkste is of jij er genoeg aan hebt toch?
Nou, ik heb zelf echt beschamend weinig Dat ligt aan het feit dat ik het heel moeilijk vind om iets leuks te vinden. Winkelen vind ik tegenwoordig echt niet zo leuk meer. Ik ga wel eens, maar kom dan meestal zonder iets voor mezelf thuis. Ik heb denk ik een personal shopper nodig Maar wat er echt in de kast hangt (voor de winter dan): 3 rokken, 3 dikke zwarte leggings voor er onder, 3 vestjes, 2 hemdjes, 3 gebreide jurken en nog 2 gewone jurken met een printje. Ik kan 8 dagen iets anders aan. Ik ben dus geen broeken mens
Hier ook best geminimaliseerd in apparaten. We hebben ons alles-in-1 pakket opgezegd en bij een andere aanbieder enkel internet afgenomen. Dus onze vaste telefoon is eruit en de horizon box voor de tv. Ipv 3 nu dus maar 1 apparaat.
Wij hebben Doppers en flessen van Join the pipe. Bevallen beiden prima (die van Join the pipe net iets beter, zeker voor wat ze kosten in vergelijking tot de Doppers).
Kleding voor mezelf, geen idee, de kast is vol, dus genoeg. En toch (of misschien juist wel daardoor) weet ik geregeld niet wat ik aan moet trekken. Het probleem is dat ik weinig echt echt echt leuk vind en dat veel gewoon niet lekker genoeg zit. Het liefst loop ik in jeans met een sweater en dat doe ik op dagen dat ik vrij ben dus ook, maar voor mijn werk wil ik nettere kleding aan. Ik heb dus ook ‘thuiskleren’ en ‘werkkleren’, waardoor het al meer is dan wanneer ik altijd en overal hetzelfde aan zou trekken. Inmiddels heb ik na jaren eindelijk een jeans gevonden die perfect zit, maar er liggen er ook nog wat in de kast die nog goed zijn, hoewel ze veel minder lekker zitten, en dan vind ik het toch zonde om ze niet ‘op te dragen’. Zelfde geldt voor andere broeken, er ligt vrij veel, maar het meeste zit niet geweldig naar mijn mening. Jurkjes en rokken draag ik niet, maar ik heb er wel een paar voor als we een feestje hebben ofzo, vind het ook zo zonde om het dan nieuw te moeten kopen... En zo heb je dus snel een kast vol.
Hier hebben de beide kinderen ook niet "veel" kleding. Zij delen zo'n twee deuren pax kast van Ikea, ik zal straks eens een foto maken. Hier de afgelopen weken al bezig met minimaliseren, opruimen, consuminderen en bewuster omgaan met voeding .
Oke ik ga kijken voor een join the pipe en klean kanteen. Bedankt! Kleren, zoon heeft niet heel veel kleren maar ik koop alleen wat ik hem leuk vind staan en wat hem goed past. Net gekeken, op dit moment 4 longsleeves, 4 truien, 2 vesten, 4 blouses en 2 spencers. Zelf heb ik kleren verdeeld in werkkleding en gewone kleren. Prima voor mij! Laatst npg een heel deel uitgezocht en de sparks-no-joy items weggedaan. Hoeveelheid is niet belangrijk. Macaroni en rijst in bulk kopen, daar ga ik eens naar zoeken. Hopelijk is het goedkoper en minder verpakkingsafval.
Ik kom hier ook even meeschrijven als dat goed is. Afgelopen weekend alle slaapkamers opgeruimd. Resultaat: 8 vuilniszakken (35l liter zakken, dus niet super groot) wat de kliko in kon, 9 zakken wat naar de kringloop/kledingbakken ging. En dat waren dus alleen nog maar onze 4 slaapkamers.. Oh, en nog 5 zakken met babykleding, hydrofielen en babyslaapzakken wat doorgegeven wordt aan kennissen. Op de bovenverdieping moet nu alleen nog het berghok, waar ook zeker de helft uit moet. Dat gaan man en ik binnenkort samen doen. Qua drinkflessen, wij hebben een aantal doppers en er staan nog een paar Mepal bekers. Kleine flesjes water kopen we bij hoge uitzondering, als we onderweg zijn en vergeten zijn een dopper mee te nemen. Verpakkingsmateriaal van eten is een lastige om op te minderen. Veel zit vanuit de winkel in plastic verpakt, qua groente en fruit. Ze hadden hier bij de jumbo ook papieren zakken, naast de plastic zakjes. Maar die hebben ze helaas niet meer geloof ik. Vraagje, wij kopen regelmatig grote verpakkingen vlees, waar we dan een deel van in de vriezer bewaren. Maar dit doen we dan in Ikea ziplock zakjes, welke na die tijd ook bij het afval belanden. Zou hier graag een alternatief voor hebben, maar weet niet wat. Vind het zonde om zoveel zakjes uiteindelijk te verbruiken, maar het moet ook goed afsluiten en goed bruikbaar zijn voor rauw vlees, dus goed schoon te maken etc.
@Saz667 dan kom de denk ik bij de duurdere plastic bakjes uit. Ik heb vaak dat de plastic bakjes die wij hebben barsten in de vriezer (die set die in elkaar past van de Ikea is dus geen aanrader). Als je wel eens ijs in huis haalt zou je de hertog jan bakjes denk ik wel kunnen hergebruiken. Die zijn wat steviger als ik het mij goed herinner.