Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik moet eerlijk toegeven dat mijn portemonee het vaak wint als ik moet kiezen tussen geld en milieu.

Los fruit en sommige groenten zijn hier vaak per stuk geprijsd en dan ben ik duurder uit dan met voorverpakt. Met de hoeveelheid die er hier per week doorgaat scheelt kan het echt wel oplopen tot £10 of meer per week. Toch wel een redelijk bedrag..

En vlees gaat hier ook in zakjes de vriezer in. Ik gebruik wel bakjes om maaltijden in te vriezen en dat doe ik vaak dus dat neemt al veel ruimte in beslag. Als ik dan ook nog eens het vlees in bakjes moet doen dan kom ik ruimte te kort.

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij onze plus zijn de mandarijnen los net iets goedkoper dan die in een netje. Dus neem ik mijn eigen netje mee. Kun je ook die madarijnen nemen die er lekker uitzien.

3. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Er zit misschien nog een enkel kleding stuk in de was maar dit is zeg maar "alles" wat ze aan kleding hebben.

Bijgevoegde bestanden:

4. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Vraag me trouwens af wie mk style zijn was opvouwt en of dat daadwerkelijk veel scheelt?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Ja dat is top! Ik gebruik idd ook groene zeep (maar ben soms te lui) of allesreiniger van mijn stijl (ecologisch).
    Baking soda en azijn werkt als een tierelier. Dan ruikt het ook superfris.

tuc vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Mk style??

7. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Marie Kondo

8. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Ik heb geen wc eend, ik heb die van ecover en soms Sendil citronella van de action. (ook die van de lidl maar daar zit wel bleek in)

Heeft Blue Wonder ook wc reiniger? Oh dat wist ik niet eens.:oops: Ik heb alleen de gewone voor de tegeltjes en buitenkant pot.

tuc vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Aha:roflmao:

10. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Haha ja sorry ik dacht ik doe het makkelijker met een afkorting haha.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, van die netjes voor groente en fruit hebben wij ook, een keer gekocht bij de lidl.

Alleen veel dingen zitten gewoon al in een verpakking. Broccoli, druiven, snoeptomaatjes, worteltjes. Maar ook dingen als spitskool, komkommer, appels enzo.

Mja, van die "chinees bakjes" heb ik een heleboel in huis, die halen we bij de sligro als ze bijna allemaal stuk zijn. Die gebruiken we namelijk ook voor de kliekjes die we invriezen. Maar om die voor vlees te gebruiken lijkt me niet heel praktisch, en dan vooral qua ruimte. Want niet alles past er in, en ze nemen best veel ruimte in. Nog maar even op gaan broeden wat een alternatief kan zijn.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb even bekeken hoe zij dat doet. Maar met veel tops van mij werkt dat niet denk ik hoor. Dan kan ik weer opnieuw strijken.
    En voor de kinderen zie ik denk minder snel welk shirt het is als het opgerold ligt allemaal. Zoon heeft wel 6 blauwe truien ofzo, maar allemaal met een andere print en die zie je dan niet.

13. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Voor mijn eigen kleren en die van mijn man werkt het ook niet maar dacht misschien is het iets voor bij de kinderen.

14. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wow, da's veel. Ik probeer ook wel eens wat op mp te zetten, maar vind dat er toch vaak weinig reactie komt. Of weken later als je het alweer hebt weggezet/weggegooid...

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij doen het ook bij de jumbo en die grote statiegeld zakken neem ik bijna nooit mee inderdaad. Maar dan zit je groente en fruit ook verpakt in plastic zakjes en vaak nog dubbele ook.

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Ik heb alles (de kleine spullen dan) wat ik op MP heb staan allemaal op zolder bij elkaar staan. Dan staat het mij ook niet in de weg.

Maar idd, soms reageren ze en dan reageren ze weer niet terug na een akkoord bod. Je moet af en toe wat geduld hebben. Soms gaat het ook snel, dan heb je een aantal items verkocht binnen een paar dagen. Hier loont het tot nu altijd nog wel om het op MP te zetten.

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Zopas met bedden verschonen bedacht ik mij om gelijk maar onder ons bed op te ruimen, wat daar al allemaal wel niet lag :|, alles is weg behalve de schoenen en de trap voor naar zolder :thumup: Gelijk maar goed met de stofzuiger onder het bed door. Wat verzameld zich daar altijd veel stof. :|

Biggetje100 vindt dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Met een boel dingen ging het nog wel snel en sommige dingen heb ik juist na een week of twee weer opnieuw erop gezet, zodat het weer bovenaan stond. Is ook een kwestie van geluk en geduld hebben.
    Ik verkoop iig niks onder de €10, want als het dan nog verzonden moet worden komt er nog €6,95 bij voor dekoper en dan is het vaak de moeite niet eens. Alleen boeken doe ik weg vanaf €5, want die kunnen vaak als brievenbuspakketje of juist een leuk prijsje voor meerdere boeken samen.

En soms gaat iets uiteindelijk gewoon weg (kringloop oid) als er na herhaaldelijk plaatsen nauwelijks animo voor is. Ik heb het hier allemaal bij elkaar staan in een kast op de overloop op zolder of in een bak op de vliering. Hiewel het meeste wel weg is nu.
    Morgen wordt er een zitzak opgehaald, een paar schaatsen worden als het goed is ook nog opgehaald en een duplo prisessenkasteel was binnen een paar uur weg en staat nu klaar om verzonden te worden. Dat levert in totaal weer €40 op.

dreumesje vindt dit leuk.
  19. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Ik gebruik allesreiniger van Seepje. Wc eend nr. 1 ontkalker heb ik ook staan, daardoor is de urinesteen in de pot nu weg (of zie ik het nu alleen niet meer vanwege het bleek :roflmao:)

Voor was en afwas gebruik ik de spullen van de puur en eerlijk serie van AH. De eco allesreiniger van hun merk vind ik vreselijk qua parfum. Slaat echt op mijn luchtwegen.

Zelf allesreiniger maken ook ooit geprobeerd, maar vind kopen in winkel fijner. Wissel af tussen Ecover en Seepje.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Erg he?? Onder het bed is echt mn top 1 ergenis, lijkt wel of je bezig kan blijven.
    Dat had ik met de vorige bank precies zo. Had ik op mn vrije dag daar gezogen, haalt een oppaskindje er een autootje onderuit verpakt in stof:eek::| schaam me dood.
    Nu een bank op stuk hogere poten en dat is echt een verademing.

Deel Deze Pagina