Ik hang shirts en longsleeves inderdaad ook op. Leggings en broeken liggen wel. Heb een hekel aan vouwen, en vindt dit overzichtelijker. Anders zie je idd de print niet enz.
Goed Je leest niet goed Ik zeg ook dat het geen nut heeft omdat chloor/bleek langer in contact moet staan met bacterien om ze te kunnen doden. Dus, wanneer je chloor in de pot laat staan dan doodt dat wèl bacterien. Maar ja, zoals op diverse site's ook gemeld wordt heeft dat geen nut aangezien je er niet met je handen in zit (hoop ik). Een wc bril of deurklink met een chloorsopje schoonmaken heeft in vergelijking met een allesreinigersopje dus GEEN meerwaarde. Waarom niet? Chloor moet minimaal 10 min in contact komen met de bacterien voordat die gedood worden. Pure bleek/chloor... Daarom heeft een sopje met chloor/bleek dus ook weinig zin. Dan zou je een doek met pure chloor er minimaal 10 min op moeten leggen. En dan BEGINT het pas bacterien te doden.. met een sopje allesreiniger haal je 98% van de bacterien weg dus waarom zou iemand dan nog chloor gebruiken? Chloor staat niet voor niets bekend als schijnveilig. Mensen assocïeren de chloorlucht met schoon. Klopt niks van. Zelfs in zwembadwater zit chloor. Ruikt schoon. IS het ook schoon? Nee, dat absoluut niet. Het ruikt schoon, er zitten minder bacterïen in maar er zitten alsnog bacterïen en ander vuil in als je het test....
Ik heb alle shirts van de kinderen op zn kant in een mand staan. En je ziet alle prints prima hoor Ik vouw ze op de normale manier zoals je ze in de kast zou leggen en vervolgens nog een keer dubbel. Print boven en hop, de mand in. Je ziet evenveel print als wanneer ze op een stapel liggen. HetbWerkt hier super en veel beter dan de stapeltjes die steeds omflikkeren.
Ik heb leggings bij de jongste wel opgevouwen staand in Skubb bakjes zitten. Die zijn vrijwel allemaal effen en dan vind ik dat prima werken. Shirtjes en jurkjes ed vind ik hangend fijner. Ze heeft vooral shirtjes met voorop een print en die zijn opgevouwen minder zichtbaar en het wordt sowieso snel rommelig, vind ik. En zo lang het hangend past, vind ik het prima.
Nee als het maar voor jezelf werkt! Hier inbouwkasten met of legplanken of hang gedeelten. Bij de meiden dus alles hangend met eronder op een schoenenrekje bakjes met sokken en ondergoed. Wij en onze zoon hebben legplanken en bakjes werkte niet dus gewoon netjes opgestapeld
Hier is vandaag het oud papier opgehaald. Ik kan weer verder hiermee. Veel dozen zijn al uit elkaar gehaald en staan al in papieren zakken om elke keer weer een beetje mee te geven. Morgen de laatste dozen doen en nu ook de laatste kinderboeken uitzoeken en onze papierlade. Tegenwoordig open ik alles gelijk en als ik iets zie dat we niet moeten bijhouden gaat het gelijk weg. Maar met spullen weg te doen zijn er nog onnodige handleidingen maar ook andere papieren van de tijd 'gooi maar in de schuif'. Er is al eens uitgezocht maar het kan altijd beter.
Samen met onze knul zijn speelgoed uitgezocht om te verkopen op marktplaats. In eerste instantie had hij daar niet veel zin in omdat hij alles wou houden. Speelgoed waar je niet mee speelt is zonde, beter sparen voor wat anders. Toen had hij bedacht dat hij een bureau wou hebben. Veel spullen verkocht en nu heeft hij geld voor een bureau. Zelf was ik ook aan het uitzoeken, hopelijk binnenkort naar een rommelmarkt om ook spul te verkopen, een deel al verkocht via marktplaats. Ik spaar voor een leuke dag weg met het gezin, als het heel goed gaat een paar dagen weg.
Ik heb me vandaag maar eens gewaagd aan de enorme berg strijkgoed die er nog lag Ook nog wat weggegooid, dat scheelt weer in het strijkwerk
Vandaag heb ik voor de gein eens mijn kookboeken geteld. Ik ben al een tijdje bezig met de ongebruikte boeken weg te doen, dus ik had er ooit nog meer maar ik heb er nu precies 80 in mijn boekenkast staan. Dan nog 18 op zolder die ik nog niet verkocht heb. Ik heb er pas 7 verkocht via mp. Ik denk dat een groot deel uiteindelijk ook naar de kringloop gaat. Maar iig is is het doel om uiteindelijk alleen maar boeken te houden waar ik ook echt gebruik van ga maken. Dus ik neem ze nu allemaal stuk voor stuk helemaal door en als er maar 1 of 2 dingen in staan die ik ooit wil maken, gaat het weg. En daarnaast noteer ik in mijn bullet journal van elk boek dat definitief blijft, de recepten die ik graag nog een keer wil uitproberen, zodat het boek niet weer in de vergetelheid raakt. Is sowieso wel een eyeopener dat mijn kookboekenverslaving echt moet stoppen In mijn boekenkast staan meer recepten dan ik überhaupt in een heel mensenleven kan maken.
Ik had ook heel veel kookboeken. Nu zijn er heel wat mappen en boeken bij mijn ouders achtergebleven en het grootste deel ervan is weggegooid nadat ze een lekkage gehad hebben. Ik heb hier ondertussen wel weer een verzameling maar niet meer zoveel. En ik haal tegenwoordig ook weer veel van internet.
Ja, daar is wel wat tijd overheen gegaan. Maar ik merkte dat het een soort van onmogelijke opgave was om een leuk recept te zoeken, als je zoveel boeken kan pakken. En dus deed ik er helemaal niks meer mee. Nu maak ik regelmatig weer wat nieuws en pak ik met plezier weer een boek erbij.
Wij gebruiken maar 1 kookboek. Hebben er denk ik nog een stuk of vijf oid, maar die gebruiken we dus zelden of nooit.
Oh ja, internet is ook een hele fijne bron! Ik heb ook nog 8 multomappen (8 categorieën) met gelamineerde recepten (uit tijdschriften of van internet) . Daar ben ik ook in bezig geweest en heb laatst een hele zooi recepten weggegooid. En met mezelf de afspraak gemaakt, dat ik pas weer wat print en lamineer, zodra ik het recept uitgeprobeerd heb en het een blijvertje is. Tijdschriften koop ik niet meer.
Ja ik had ook zoveel mappen. Echt verschrikkelijk. Die zijn dus verloren gegaan, ik had het niet gelamineerd. Nu geven ze in de supermarkt ook recepten en die neem ik wel mee. Ik bekijk ze dan eens goed of het echt wel wat is en als het zo lijkt dan moet ik het van mezelf binnen een maand zeg maar maken (tenzij er iets heel bijzit dat wat moeilijker te krijgen is dan geef ik mezelf wat langer). Dan kijken hoe het bevalt en op basis daarvan is het bijhouden of weg ermee. Ik sla ook veel dingen op van internet. Wat ik maak en goedgekeurd wordt print ik uit en dan verdwijnt de link of opgeslagen bestand van mijn pc. Vooral in het begin dat ik echt zelf ging koken en nieuwe dingen proberen had ik 10 verschillende recepten voor 1 gerecht. Als het ene het dan niet helemaal was dan zou ik wel een ander proberen tot we het recept vonden. Tegenwoordig is dat niet meer nodig, ik kan nu zelf bepalen wat ik mis of wat er te veel is. Ik lees nog wel verschillende recepten maar sla er 1 op en maak er dan een notitie bij wat eventueel weggelaten kan worden of vervangen of extra erbij. Ik combineer al in mijn hoofd en dan die notitie erbij.
Jij bent ook al heel gestructureerd bezig. Het is voor mij zo een gewoonte om altijd op zoek te gaan naar lekkere recepten. Ik moet daar in zijn algemeenheid gewoon even mee stoppen en verder gaan met wat ik al heb.