Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Vanmorgen had ik iets nodig uit de gereedschapskist (officieel iets meer het domein van mijn man), ik kon niet vinden wat ik zocht, maar kwam wel een hoop zooi tegen. En heb het dus maar meteen aangepakt. Geen zin om te wachten tot man daar een keer naar gaat kijken en besloten dat ik daar ook best over kan beslissen. Waarschijnlijk beter zelfs, anders gaat er nog niks weg :roflmao:

Resultaat: de kist is weer overzichtelijk, hoop zooi en dubbele voorwerpen weg (want hoeveel inbussleutels heb je nou eenmaal nodig), muurvullers 2 tubes weg, nog wat uitgedroogde lijmdingen e.d., roestige en oude schroevendraaiers, want we hebben een hele mooie set in een aparte doos.

Verder vond ik gordijnhaakjes (voor aan gordijnen zelf en in de rails) en laat dat nou net op mijn boodschappenlijstje staan, omdat ik bij een dochter wat haakjes moet fixen.
    Een krabbertje, ongebruikt. Ook die wilde ik nieuw aanschaffen voor onze inductiekookplaat, maar hoeft nu ook niet meer.
    Was weer een productieve ochtend.

Elena22 vindt dit leuk.
  2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb wat wasbare luier dingen verkocht op Mp. Zo fijn om er iemand blij mee te maken!

Hoe minimaliseren jullie je afval? Wij hebben sinds vorig jaar een kleine grijze kliko en ik ben supertrots dat met drie kleine kinderen alles daar gewoon in past. We scheiden papier, gft, glas en PMD. Ik probeer nu vaker zelf dingen te bakken (koekjes, wraps) zodat er ook minder verpakkingen binnen komen. En ik probeer in echte winkels en op Mp te kopen zodat er minder verpakkingsmateriaal binnen komt.

mariska165 vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Gereedschapskist heb ik ook gedaan! Hoeveel verstelbare moersleutels heb je nodig? Geen drie toch? Als ik ging wachten op mijn vriend ging het nog tien jaar duren.

Adje vindt dit leuk.
  4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Gereedschapskist is op zich wel in orde. 1 schroevendraaier hebben we dubbel en die ligt in een keukenlade. Die past op het speelgoed van de kinderen als je batterijen moet vervangen en tig andere dingen hier in huis.
    Eigenlijk meer gemakzucht dat we die dubbel hebben.

Ik had meer een verzameling van schroeven en spijkers. Als er ergens over waren dan gingen die in een bak. Iets uit elkaar halen dat weg moest, schroeven in een bak. Die heb ik allemaal weggedaan en gewoon een doosje met verschillende formaten schroeven en spijkers gekocht in plaast van een verzameling net wel/net niet schroeven.

Adje vindt dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Door dit topic besloot ik vandaag te beginnen met mijn voorraadkast..
    Ik ben inmiddels 2 uur verder :rolleyes:
    Maar hij is weer netjes!
    Ik kan er ook weer in lopen, heel fijn!

Alles wat over datum was of wat we nooit gaan eten (uit kerstpakket) eruit gehaald.
    Alles netjes gescheiden qua afval anders was me vuilnisbak gelijk vol geweest.

Binnenkort wil ik de zolder gaan doen.. dat word echt een onderneming..

rums, CoffeeJunkie, Elisje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Vandaag naar de kringloop geweest. Boekjes, kleding en kandelaars weg gebracht.
    Daarna nog geslaagd voor een kinderboek; Waarom en een nieuwe spijkerbroek voor mijn oudste.

Straks ga ik nog even met de vuilniszak rond. De restbak wordt morgen geleegd en die wil ik graag gevuld hebben. Elke kast trek ik dan open en gooi alle rommel weg. Dat helpt hier altijd heel goed :)

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb geen echte voorraadkast. Het is een dubbele keukenkast waar mijn voorraad ingestouwd zit en die moet ook weer onder handen gepakt worden. Gisteren ging ik op zoek naar het potje granenmosterd. De andere was leeg en ik heb altijd 1 op voorraad. Vrij snel gevonden maar kwam nog een blikje makreel in olie tegen dat weg mocht. De jongste is daar een tijd verzot op geweest maar dat blikje was in de vergetelheid geraakt. Er moeten dus nog andere dingen inzitten die nagekeken moeten worden. Dat zal voor het weekend worden.

Ooit komt er een voorraadschap in de berging als we daar geraken. We hebben nog zoveel te doen dat de berging echt achteraan het rijtje komt. Keuken en woonkamer moeten opnieuw een verflaagje krijgen. Man wil morgen verf bestellen. Dan de 2 halletjes die moeten een laagje verf. Alle plinten en deurkozijnen en deuren moeten gedaan worden.

En dan ook nog opruimen en kijken wat weg kan zodat het huis rustiger en overzichtelijker wordt.

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Waar ik momenteel echt tegenaan loop zijn de knutsel en kleur spullen van mijn dochter. Ienand ideeën? Hoe hebben jullie het opgeruimd? (Met foto's als het kan)

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb 2 plastic bakken waar alles in past. En nog een losse platte doos voor alle potloden en stiften. Die staan in de trapkast en daar kunnen ze zelf bij. Nu moet ik zeggen dat ze niet heel erg knutselerig zijn dus het is vooral gekregen spul. Kleurboeken, papier, stickers en een schaar/lijm.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  10. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    @Bootcamp babe afval vind ik ook lastig. Ik heb wel aardig wat tips gevonden om het te verminderen, maar heb bv nog veeeeel te veel plastic afval dat ik gewoon niet kan verminderen...
    Ik heb helaas ook geen supermarkten in de buurt die daarom denken. Toevallig heb ik vanmiddag een komkommer gekocht waar weer plastic overheen zat:confused: een alternatief heb ik niet.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb ook een plastic bak waar alles in zit. En die staat onderin de buffetkast.

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Voor knutselspullen had ik van zo’n soort ladetrolley in de trapkast staan en dan ook een lade voor klei of strijkkralen. Kon je er gewoon uihalen als ze het gebruikten, en later op hun kamer ook handig. DEFB83BE-1586-4B50-9FE0-2827E48180E6.jpeg

Zonnestralen en littlemunchkin vinden dit leuk.
  13. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier ziet het er zo uit, door dat het uit het zicht kan geeft het veel rust maar is toch makkelijk te pakken.

Bijgevoegde bestanden:

marina kl en littlemunchkin vinden dit leuk.
  14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben deze:
    https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30326177/

Wij doen hetzelfde. Groente en fruit neem ik mee in katoenen zakjes. De voorkeur gaat uit naar tweedehands ipv nieuw (muv schoenen en ondergoed ed), online winkelen doe ik eigenlijk nooit meer. Wat we verder doen is bv geen shampoo/douchegel/vloeibare zeep kopen, maar in plaats daarvan gebruiken we shampoobars/blokken zeep. Mijn man gebruikt een ouderwets scheermes (safety razor/krabber), waardoor hij ook geen scheermesjes met plastic omhulsel nodig heeft. Ik ben bijna aan mijn laatste mesje toe en als die op is ga ik ook zo'n scheermes aanschaffen. Ook wil ik straks over gaan op tandpasta tabletten ipv tubes. We gebruiken broodbakjes, doppers etc ipv boterhamzakjes. Restjes eten vries ik in in boterkuipjes/glazen potten etc.

littlemunchkin, Bootcamp babe en rums vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Beneden hebben we de trapkast vol. Boven heeft ze een knutseltrolley, werkt heel fijn, alles gesorteerd. 20180803_121036.jpg

littlemunchkin en NiekeKris vinden dit leuk.
  16. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Ik heb hier drie echte knutselkindjes die heerlijk kunnen kleuren, knippen en plakken.
    Heb in de vensterbank drie relatief kleine mandjes staan. Voor elk kind een eigen mandje met daarin sowieso een potje met stiften en een boekje om in te tekenen. En de oudste heeft nog een perforator (om regen te maken :roflmao:) en een plakbandapparaat, zelfgekochte gelpennen ed. Dit kunnen ze er gewoon even bij pakken wanneer ze willen.
    En in de kast heb ik dan nog een mand met heel veel velletjes stickers, pakjes stiften, kleurplaten, werkbladen, gekleurde vellen, potje met scharen. Daar moeten ze dus even om vragen, want dat staat hoog.
    Verder heb ik nog een mand/bak met strijkkralen en één met klei boven staan, dat pak ik erbij op een lange middag.

17. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw
    ik ben sinds deze week grondig aan het opruimen en daarbij dingen die we niet vaak nodig hebben alvast in dozen aan het doen. wij gaan namelijk verhuizen alleen weten we nog niet wanneer. we kunnen bij wijze van spreke volgende week een telefoontje krijgen maar het kan ook pas over een half jaar zijn. om te zorgen dat we niet alles op het laatste moment hoeven doen ben ik nu alvast aan het uitzoeken. heeft er iemand nog goede inpak tips? :D

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Sowieso alle zelfde soort spullen bij elkaar in een doos doen (dus niet in iedere doos in een loze ruimte een klein fotolijstje of bakje stoppen oid, maar gewoon al dezelfde soort dingen in een doos, halfvol met hetzelfde soort spullen dan van vol en alles door elkaar) en op de doos zetten wat er in zit en naar welke ruimte het moet in het nieuwe huis.

Faytje vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Knutselspullen zitten hier voornamelijk in de trapkast. Drie bakken in een Kallax kast en de klei en lijmpotjes er bovenop. Verder hebben we nog een kast met stiften, stickers, stempels, mandalatekendingen, kleine Xoomy, enz. En op hun kamers ook nog wat schrijf- en tekenspullen.

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Ik had de knutsel spullen in 2 bakken in de Expedit/Kallax kast van Ikea. Die kast is inmiddels naar boven toe. En ik heb nu alle spelletjes in een groot dressoir beneden. In dat dressoir zitten ook 3 lades en daar liggen de knutsel spullen. De stiften, kartelscharen enz. liggen in een schoenendoos in de la zodat het niet overal ligt :roflmao:

Deel Deze Pagina