Minimaliseren en opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    In het begin van ons huwelijk liet ik spullen zien en vroeg aan mijn man of het weg kon, hij reageerde vaak verrast:"O joh dat had ik nog, nee het kan niet weg" Ik balen dat ik het niet gelijk weg gegooid had. Vervolgens wel af en toe spullen weg gedaan zonder iets te zeggen die al een paar jaar in de schuur lagen zonder ook maar 1 blik van mijn man gehad te hebben. Hij wist echt niet dat ik aan het opruimen geslagen was, en of je het gelooft of niet nog geen 48 uur later zei hij uit het niets:"Weet je wat ik ook nog moet hebben?" ... En noemde precies datgene wat ik net weg gedaan had. :rolleyes:
     
    crystals en Snoeki vinden dit leuk.
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    4 van de 6 grote keukenlades uitgezocht, wat een zooi krijg je in diepe lades. Een vuilniszak vol weggegooid, andere 2 moeten ook nog eigenlijk.

    Net als de 2 kasten in de kamer, kan die eigenlijk ook wel maandelijks uitkammen
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  3. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    20 euro vind ik toch al een bedrag. Waar denk je dan aan?
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik dacht zelf aan bijv keukendingen die je nooit gebruikt. Een staafmixer hier en een citruspers daar. Keukenlijken noem ik ze. Poffertjespan. Maar ook glazen die je alleenmaar hebt voor eventueel bezoek. Zoals bij ons wijnglazen. Ik heb er nog vier. Als er meer mensen wijn komen drinken (wat bij ons haast nooit voorkomt) drinken ze maar uit een ander glas of ik koop ze bij.
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Hoe bedoel je die? Dat je in 20 minuten een nieuwe gekocht moet kunnen hebben in de winkel? Dan kan er hier weinig weg, meeste winkels is al snel kwartier rijden :D
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nee online kopen telt ook :). Het moet in elk geval niet te moeilijk zijn om er weer aan te komen voor niet al te veel geld. Zo stond het in dat boek maar je kan het natuurlijk zelf invullen.

    Zelf denk ik ook vaak of ik het zou kunnen lenen bij de buren ofzo.
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Doe je minimaliseren ook op kinderspeelgoed?
     
  8. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Buiten blender die ik gekregen heb heb ik eigenlijk niet zo'n dingen. Wat ik in de blender zou doen kan ik ook met mijn staafmixer (veel krachtiger dan de gekregen blender) dus die blender heb ik wel weggedaan. En ja als ik jouw redenering volg dan zou mijn wafelijzer wegkunnen want dat gebruik ik eens per jaar, soms 2 keer. Maar dat vind ik dan echt verspilling.
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Dan hou je dat wafelijzer toch? Als iets je blij maakt moet je het sowieso houden.
     
    Snoeki vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113

    Heel herkenbaar!!!! Daarom (heel erg) begonnen bij mijn zoontje. In eerste instantie mocht niks weg maar we hebben het over sparen gehad en over wat hij zou willen en toen was hij om. Hij spaart nu voor een bureau en een set van lego. We hebben al op de rommelmarkt gestaan en trots vulde hij zijn spaarpot.

    Nu verkoop ik ongeveer elke week wel iets op marktplaats voor hem of van ons. Omdat ik geen spullen echt weg kan doen ga ik het verkopen, minder pijnlijk als je een doel voor ogen hebt.

    Wij zijn een 3 jaar geleden verhuisd en sommige dingen zijn niet meer uit de kast geweest, dan heb je het ook niet echt nodig;)

    Mijn doel met het geld wat we verkopen is met zijn 3en een nacht of als het beter gaat met verkoop en uitzoeken paar nachten weg. Gaat het minder goed 1 dagje weg:roflmao:
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nadat ons 2e kindje geboren mag worden ga ik dat wel doen.
    Nu zorg ik er wel voor dat er niet teveel speelgoed beneden ligt. Waar ze niet meer mee speelt en nog leuk is voor de 2e gaat naar zolder. Rest gaat weg.
     
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hebben geen zolder, inbouwkasten of teveel keukenlades en kastjes. Eigenlijk weinig ruimte dus, we hebben niet eens een echte kast in de woonkamer. Dus we ruimen de hele tijd veel op, er zit een kringloopwinkel vlakbij dus daar breng ik veel heen, of ik verkoop.

    Ik zou ook echt wel opruimcoach van beroep willen zijn, lijkt me heerlijk!
     
    Bootcamp babe en Spoetnik vinden dit leuk.
  13. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Hier wel. Niet alles gaat gelijk weg maar uiteindelijk gaat het wel. Sommige dingen die ze krijgen wordt enkel op de dag dat ze het krijgen redelijk mee gespeeld en daarna staat het stof te happen of wordt het nog eens gepakt om na 5 minuten weer in een hoek te liggen. Die dingen gaan eruit.
    En ook hier soms net als je het weggedaan hebt vragen ze erom maar dan weet ik echt niet waar het kan zijn want ik heb het in geen tijden meer gezien.

    Vandaag nog, ze hebben een parkeergarage. Ding is een meter hoog. In het begin speelden ze er vaak mee nu nog amper. Ik denk dus al een poos om dat ding weg te doen. Deze ochtend waren ze wat wild en gooiden het om waardoor het in 2 stukken viel. Ze waren zo geschrokken dat ze niet doorhadden dat je die stukken weer op elkaar klikt. De oudste zijn broer aan het troosten en dan komt hij naar mij of ik het snel weg kan doen zodat papa niet weet dat het kapot is. Ideaal moment nu om het zonder schuldgevoel weg te doen. Gelijk een zak gepakt en het erin gedaan en in de berging gezet. Kind wel nog bezorgd dat papa het zou vinden, moest gelijk in de vuilnisbak. Heb hem gezegd dat dat pas woensdag kan dus we hebben de zak nu zo goed mogelijk uit het zicht gezet.
    Mijn man zal lachen als ik het hem vertel, die wilde ook van dat ding af. Maar moet nog even wachten tot ze in bed liggen voor ik het hem kan vertellen.
     
    Troe, spruitje80, MnnW en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.171
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik ook!!!
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.715
    113
    't Gezellige Brabant
    Speelgoed eens in de zoveel tijd even uitzoeken. Wat stuk of incompleet is, gaat weg. Waar ze niet meer mee spelen, verkoop ik. Kleding leg ik altijd al apart als het niet meer past en eens in de zoveel tijd gaat dat naar nichtje en neefje. We zijn pas verhuisd, daarvoor hebben we al veel weg gedaan. Het valt nu dus allemaal reuze mee.
     
  16. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wat zijn jullie tips voor het mininaliseren van de administratie?
    Ik gebruik nu klappers en bewaar alles tot 5 jaar. Neemt wel een groot deel van het dressoir in beslag...
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Ik ken iemand die alles inscand en digitaal bewaard. Dat zou wel veel ruimte op kunnen leveren. Hier zijn we nog niet zo ver, maar staat dat wel op het to do lijstje.
     
  18. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    En kijken welke administratie nog standaard digitaal of via mail zou kunnen en dit dan omzetten bij de bedrijven.
     
    Adje vindt dit leuk.
  19. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Adje en @1986Lynn
    Digitaal en dan op een USB-stick, cloud, externe harde schijf of gewoon op de laptop?
    En als je iets in een cloud zet, welke gebruiken jullie? Ik heb hier echt zó geen ervaring mee...
     
  20. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb mijn administratie gedigitaliseerd. Ik scan het in met mijn telefoon (goeie app voor gekocht) op de MacBook stop ik het op de goede plek. Mijn back-ups gaan automatisch via iCloud en via TimeMachine (is een programma wat zit op alle MacBooks) naar mijn NAS.
    Een NAS is een harde schijf die je op je thuisnetwerk aansluit. Daardoor kan je er altijd bij vanaf al je apparaten en via internet zelfs vanuit buitenshuis op vakantie bijv.

    Als je echt alles digitaal hebt is back-up wel het sleutelwoord. Want je administratie kwijt raken is wel een tikje erger dan je vakantie foto’s. Dus dat zou ik automatiseren op de een of andere manier.
     

Deel Deze Pagina