Knutsel spullen liggen hier in een kallax kast. Lekker uit het zicht. Gisteren gelijk doorgepakt. Een keukenkastje opgeruimd en de rommellade. Die lagen stampvol en zijn nu zo goed als leeg. Heb een hoop zooi weggegooid. Heb besloten nu eerst de keuken af te maken en dan door te gaan naar de zolder. Heb ook tegen mijn vriend gezegd dat ie absoluut niet mag helpen anders blijft alles wat er nu staat staan en ik wil het meeste weg hebben.
Net nog een tasje met spullen uitgezocht. 3 dingen blijven en heb ik een plaats gegeven, de rest gaat weg. Ik vond ook nog een doosje met kleurpotloden en eentje met stiften. Die gaan ook weg. Ze hebben net een nieuwe set stiften en potloden gekregen dus al het andere losse kleurspul dat ik tegenkom gaat weg.
Hier zitten bij ons alle knutselspullen, speelgoed ect in. Per la redelijk gesorteerd en beide kids ieder eigen la met van alles. (Alleen gezelschapsspellen liggen in andere kast)
Vandaag bij middelste dochter op de kamer geweest om haar gordijnen na te lopen. Er waren wat haakjes en geleiders kapot. Was een rotklus, want ze heeft een heel groot erkerraam en die verduisterende gordijnen zijn loeizwaar. Maar goed, klus geklaard, ze gaan weer goed open en dicht. En hierbij meteen wat dingen gepakt die opvielen. Briefje op haar bureau gelegd met de vraag wat weg kan en die spullen voor haar raam gelegd. Resultaat: een volle zak stoffige knuffels en een oude versleten rugzak. Wat ze wel wilde houden was mijn voedingskussen, die gebruikt ze blijkbaar toch als ze in haar stoel gaat chillen. En een furby mocht weg, maar zodra dat ding tot leven kwam was ze toch weer geïnteresseerd . Wel de afspraak gemaakt dat ik over een tijdje weer check of hij niet als nog op mp kan.
Wat doen jullie trouwens met oude vergrote foto’s? Ik heb er nu nog een paar op de vliering staan (canvas) die ik ook niet ergens anders in huis op ga hangen. Dus ik denk eigenlijk dat ze weg kunnen. Ik heb ook nog een enorm borduurwerk staan met de afbeelding van mijn twee oudste dochters. Doe ik ook niks meer mee, maar voelt zo zonde omdat daar bijna meer dan een half jaar aan werk in zit
Ik bewaar het dus wel maar baal wel van al die grote dingen. Dat borduurwerk, kan dat met een andere nieuwe lijst niet ergens opgehangen worden? Het klinkt wel heel speciaal namelijk. Of iets van een kussen van maken als het uit de lijst is?
Ja, ik denk ook eigenlijk dat ik dat niet weg wil doen. Ik bedenk me nu wel, door jouw reactie, dat ik hem sowieso uit de lijst kan halen. Lijst kan dan op mp en het borduurwerk kan ik opvouwen en bij de doos bijzondere babykleertjes doen. Ik heb van mijn kinderen bv hun eerste gedragen pakje en eerste schoentjes bewaard in een opbergbox. Ik denk dat ze dat wel leuk vinden als ze later misschien zelf een kindje krijgen. En zo hebben mijn zoon en dochter allebei hetzelfde ‘eerste pakje’ aangehad.
Ik las laatst ergens over 'oude' canvasdoeken, dat ze die van het hout afhaalden en oprolden. Om het in een koker te bewaren. Wij hebben ook een grote canvas (120x90) van onze oudste zoon. Die hing voorheen altijd in de woonkamer maar die hangt nu in het trapgat. Als ik daar wat anders wil dan haal ik hem van het hout af en doe hem in een koker. Neem veel minder ruimte in, dan wanneer ik hem zo op zolder zou zetten.
Dingen die ik kan reproduceren mocht ik ineens toch grote spijt krijgen na weg doen (zoals een foto op canvas waar ik een digitaal bestand van heb), gaan weg. Het borduurwerk zou je kunnen oprollen en in een koker bewaren om ruimte te sparen?
Hier gisteren en vandaag de kinderkleding opgevouwen ala marie kondo styl en in boxen gedaan. Zal zo even een foto uploaden. De diepvries gecheckt op "oude" spullen en weer een up to date lijstje wat er in ligt.
Ik heb wat tassen met babyspullen naar mijn zusje gebracht. Ik word in juli weer tante. Dubbelfijn zo met een handige bestemming voor spullen en kleren die wij niet meer nodig hebben. In onze vriendenkring delen we veel spullen zoals de wieg, badje, kolfapparaat, flessenwarmer. Superhandig.
Wij hebben vandaag een kast gekocht in de kringloop. Alles van de kinderen gaat daar in. Speelgoed, spellen, knutselspul, alles uit het zicht. Nu kunnen het kleine kastje met mandjes en het Ikea tafeltje met stoeltjes weg. Maandag word hij bezorgd en dan wil ik 'm een ander kleurtje geven. Hij is grenen en ik denk dat hij of grijs of zo'n vintage groen word. Lijkt me zo heerlijk om alles uit het zicht te hebben.Opgeruimd is het grotendeels al. Enkel nog even de knutselspullen opnieuw bekijken.
Ik heb met die canvassen ook een tijdje gezeten. Maar toen bedacht ik mij wat hier ook al gezegd werd, als je ooit spijt krijgt (wat vast niet gebeurd) kun je ze altijd opnieuw af laten drukken.
Oké, knoop doorgehakt. De canvassen gaan weg. Ik heb alles ook digitaal, maar zelfs dan denk ik niet dat ik ze ooit weer bestel, aangezien op die foto’s niet al mijn kinderen staan. Mijn borduurwerk gaat uir de lijst en bij de rest van de babyspulletjes die ik bewaar. Fijn om even een helder inzicht te krijgen, dus bedankt voor jullie input!
Ik vind dit sowieso een fijn, gezellig en inspirerend topic. Om nieuwe ideeën en inzichten op te doen, en dingen om over na te denken. Zoals met die boeken wegdoen en de ereader, nu weet ik dat ik te gehecht ben aan mn papieren boeken.
Ik heb gelijk maar even het knutselspul aangepakt. Alle stiften en stempels getest. Wat het niet goed meer deed weggedaan. Alle potloden nagekeken en een hoop geslepen (een elektrische puntenslijper gelukkig). Alle papier wat al beschreven was in de papierbak. En jeetje, wat een ander gezicht.
Ik ben nog steeds zo blij met de speelkamer op zolder. Er was eerst een flinke opruimronde voor nodig om ruimte te maken, maar nu staat nog maar een klein deel van het speelgoed beneden (duplo, knutselspul, smartmax en puzzels/spelletjes) en de rest (treinrails, verkleedkleren, keukentje, toet toet) op zolder. Ze kiezen nu waar ze gaan spelen en spelen veel beter met wat daar staat. Soms halen we een bak van zolder naar beneden. Het geeft heel veel rust in de woonkamer!
Keuken is weer een stapje verder. Vanochtend even de bestek lade uitgezocht want ook die lag overvol en het kastje onder de gootsteen. Mijn keuken is dus niet zo heel groot want hoef alleen het kastje van de glazen en van het servies nog. Mijn vriend keek even tussen alles wat ik weggooide en haalde de bieropener er tussen uit. Die mocht ik niet weggooien. Terwijl die net had gezien dat er nog 1 in de la lag. Nadat ie weg liep heb ik em weer in de zak gemikt . Straks de zak even op de weggeefhoek zetten.
Hier de trapkast uitgemest. Alle producten die over datum waren weggegooid (waren er gelukkig maar een paar). Ik heb ontzettend veel plastic tasjes naar de pmd bak gebracht. Ik neem altijd een eigen tas mee als ik boodschappen doe maar helaas doet man dat niet. Nu even bedenken hoe dat beter kan. Verder wat oude bakspullen weggegooid die nooit meer gebruikt werden. Het ziet er een stuk beter uit. Nu hopen dat t zo blijft.